REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Nowe przystanki na Dolnym Śląsku

Od 15 grudnia br. dwa nowe przystanki w Jeleniej Górze, jeden w Lubinie oraz jeden na obrzeżach Wrocławia zapewnią podróżnym dodatkowy i wygodny dostęp do kolei. PLK Na budowę przeznaczyło blisko 15 mln zł.

Przystanek Mokronos Górny, fot. PKP PLK
Przystanek Mokronos Górny, fot. PKP PLK
Mokronos Górny to szansa na krótką podróż. Czas przejazdu z Mokronosu do Wrocławia Głównego wyniesie 11-13 minut. To dwukrotnie krócej niż podróż samochodem. Przystanek jest na trasie z Wrocławia w kierunku Wałbrzycha, pomiędzy stacją Wrocław Zachodni a przystankiem Smolec. Dwa perony są tuż przy przejeździe kolejowo-drogowym na al. Konwaliowej.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa podróżnych są zamontowane nowe, rogatkowe urządzenia. Przystanek, jest wyposażony w ławki i wiaty oraz objęty monitoringiem. Będą się tu zatrzymywały pociągi regionalne. W dzień roboczy zaplanowano 17 par pociągów.

Dwa nowe przystanki są w Jeleniej Górze. Jelenia Góra Zabobrze posiada dwa perony jednokrawędziowe. Jelenia Góra Przemysłowa zapewnia dostęp do pociągu z jednego peronu jednokrawędziowego. Platformy mają długość 150 m. Przygotowano ławki i wiaty oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach zamontowano ekonomiczne, energooszczędne oświetlenie. Dojścia do pociągów są przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Między peronami przejdziemy w poziomie torów, a dla bezpieczeństwa podróżnych zostały zamontowane urządzenia rogatkowe i monitoring.

Od 15 grudnia na nowych przystankach zatrzymają się lokalne i regionalne pociągi (KD i PR). Liczba pociągów w ciągu doby: Jelenia Góra Zabobrze 33 (w weekendy 36); Jelenia Góra Przemysłowa 12 (w weekendy 11). W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępniły dwa przystanki Jelenia Góra Cieplice i Jelenia Góra Sobieszów.

Lubin Stadion – koleją na mecze. Przystanek powstał dzięki modernizacji linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Położony jest w odległości 1,5 km od stacji Lubin, w kierunku Rudnej Gwizdanów, tuż przy przejeździe na ul. Marii Skłodowskiej Curie. W ciągu doby zaplanowano 8 par pociągów; czas przejazdu do Lubina wyniesie 2 min, a do Legnicy 22 min. Dostęp do peronów przystosowany jest do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wiaty, ławki, tablice informacyjne odpowiadają obecnym standardom modernizowanych stacji i przystanków.

Nowe przystanki zwiększają komfort życia mieszkańców miast. Skrócą się codzienne podróże i łatwiejsze będą weekendowe wyjazdy. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. tylko na Dolnym Śląsku przystanki i stacje są modernizowane m.in. na linii Jelenia Góra – Wałbrzych – Wrocław, Legnica – Rudna Gwizdanów, Wrocław – Świdnica – Jedlina Zdrój. Są też projekty obejmujące stacje np. Świebodzice, Jaworzyna Śląska, Kłodzko Miasto, Legnica. Projekty obejmujące stacje i przystanki realizowane są ze środków Unii Europejskiej (POIiŚ, RPO Województwa Dolnośląskiego), oraz środków budżetowych.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA