YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Nowe przystanki na Dolnym Śląsku

Od 15 grudnia br. dwa nowe przystanki w Jeleniej Górze, jeden w Lubinie oraz jeden na obrzeżach Wrocławia zapewnią podróżnym dodatkowy i wygodny dostęp do kolei. PLK Na budowę przeznaczyło blisko 15 mln zł.



Przystanek Mokronos Górny, fot. PKP PLKMokronos Górny to szansa na krótką podróż. Czas przejazdu z Mokronosu do Wrocławia Głównego wyniesie 11-13 minut. To dwukrotnie krócej niż podróż samochodem. Przystanek jest na trasie z Wrocławia w kierunku Wałbrzycha, pomiędzy stacją Wrocław Zachodni a przystankiem Smolec. Dwa perony są tuż przy przejeździe kolejowo-drogowym na al. Konwaliowej.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa podróżnych są zamontowane nowe, rogatkowe urządzenia. Przystanek, jest wyposażony w ławki i wiaty oraz objęty monitoringiem. Będą się tu zatrzymywały pociągi regionalne. W dzień roboczy zaplanowano 17 par pociągów.

Dwa nowe przystanki są w Jeleniej Górze. Jelenia Góra Zabobrze posiada dwa perony jednokrawędziowe. Jelenia Góra Przemysłowa zapewnia dostęp do pociągu z jednego peronu jednokrawędziowego. Platformy mają długość 150 m. Przygotowano ławki i wiaty oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach zamontowano ekonomiczne, energooszczędne oświetlenie. Dojścia do pociągów są przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Między peronami przejdziemy w poziomie torów, a dla bezpieczeństwa podróżnych zostały zamontowane urządzenia rogatkowe i monitoring.

Od 15 grudnia na nowych przystankach zatrzymają się lokalne i regionalne pociągi (KD i PR). Liczba pociągów w ciągu doby: Jelenia Góra Zabobrze 33 (w weekendy 36); Jelenia Góra Przemysłowa 12 (w weekendy 11). W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępniły dwa przystanki Jelenia Góra Cieplice i Jelenia Góra Sobieszów.

Lubin Stadion – koleją na mecze. Przystanek powstał dzięki modernizacji linii Legnica – Rudna Gwizdanów. Położony jest w odległości 1,5 km od stacji Lubin, w kierunku Rudnej Gwizdanów, tuż przy przejeździe na ul. Marii Skłodowskiej Curie. W ciągu doby zaplanowano 8 par pociągów; czas przejazdu do Lubina wyniesie 2 min, a do Legnicy 22 min. Dostęp do peronów przystosowany jest do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wiaty, ławki, tablice informacyjne odpowiadają obecnym standardom modernizowanych stacji i przystanków.

Nowe przystanki zwiększają komfort życia mieszkańców miast. Skrócą się codzienne podróże i łatwiejsze będą weekendowe wyjazdy. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. tylko na Dolnym Śląsku przystanki i stacje są modernizowane m.in. na linii Jelenia Góra – Wałbrzych – Wrocław, Legnica – Rudna Gwizdanów, Wrocław – Świdnica – Jedlina Zdrój. Są też projekty obejmujące stacje np. Świebodzice, Jaworzyna Śląska, Kłodzko Miasto, Legnica. Projekty obejmujące stacje i przystanki realizowane są ze środków Unii Europejskiej (POIiŚ, RPO Województwa Dolnośląskiego), oraz środków budżetowych.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie kolejowe S.A.





Reklamy
PPI Chrobok Palisander Soletanche Uponor PAM Wodociągi Miasta Krakowa Keller Eurovia
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję