YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Nowe perony w Małaszewiczach

Będzie wygodniej na 3 lubelskich stacjach: Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Perony na stacji w Małaszewiczach są już gotowe. Efektem inwestycji PLK będą szybsze podróże na odc. Biała Podlaska – Terespol.



W Małaszewiczach zmienia się komfort obsługi pasażera

Na stacji w Małaszewiczach pasażerowie korzystają już z dwóch nowych peronów wyposażonych w wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Są ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących ze specjalną wypukłą fakturą i antypoślizgowa nawierzchnia.

Ponadto na stacji Małaszewicze wymieniono ponad 4 km torów i sieć trakcyjną. Sprawny ruch pociągów zapewniają 4 nowe rozjazdy oraz zmodernizowany system sterowania ruchem kolejowym.

Wykonawca zbuduje przejazd kolejowo-drogowy, z którego będą wygodne i bezpieczne dojścia na perony. Nowe pochylnie ułatwią osobom o ograniczonej mobilności wejście na stację. Przejazd wyposażony będzie w nowe automatyczne rogatki.

Wygodniej w Białej Podlaskiej i Terespolu


Zwiększy się komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Na stacji w Białej Podlaskiej widać już zarys nowych peronów oraz konstrukcję nowego przejścia podziemnego, które będzie wyposażone w windy. Wykonywane są prace przy układaniu nowych torów i montażu konstrukcji sieci trakcyjnej. Kontynuowane są prace przy budowie peronów nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.

W Terespolu rozpoczęto już układanie nowych podkładów. Widać zarys nowych peronów. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy. Wszystkie perony będą miały wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej.

Po zakończeniu modernizacji, w 2020 roku poprawi się komfort podróży i skróci się czas przejazdu między Białą Podlaską a Terespolem. Pociągi osobowe będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Mieszkańcy Białej Podlaskiej będą mogli korzystać z nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa usytuowanego w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych i kampusu szkoły wyższej.

Nowy wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Lublin – Biała Podlaska usprawni ruch kolejowy i drogowy. Kolej będzie konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu. Inwestycja zwiększy bezpieczeństwo podróżnych oraz przewozu ładunków. Efektem modernizacji będzie też poprawa ochrony środowiska.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.


Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Keller Aarsleff Soletanche Budimex Amago Sitech PAM MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję