Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Nowe perony w Łęczycy, Ozorkowie i Sierpowie

Na modernizowanych peronach w Łęczycy, Ozorkowie i Sierpowie są już nowe ławki, wiaty, oznakowanie i informacja pasażerska. Między Ozorkowem a Łęczycą ułożono nowy tor i sieć trakcyjną. Wartość inwestycji PLK to ok. 130 mln zł.



  Zdjęcie: Janusz Matecki, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.plZdjęcie: Janusz Matecki, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Na stacjach w Ozorkowie i Łęczycy i przystanku w Sierpowie są już wybudowane nowe perony, wyposażone w wiaty i ławki. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się skorzystają z pochylni. Dla podróżnych przygotowano czytelne oznakowanie, które ułatwi orientację. Wykonawca zakończył układanie nawierzchni ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano nowe oświetleniowe i nagłośnienie. Na potrzeby rowerzystów ustawione zostały stojaki rowerowe.

Zakończono układanie nowych torów na szlaku Ozorków – Łęczyca i na stacjach. We wrześniu specjalistyczne maszyny zakończyły regulację i podbijanie torów. Do grudnia wykonawca skończy prace przy odwodnieniu i uporządkuje teren. Dzięki przebudowie torów pociągi pasażerskie przyspieszą z obecnych 70-90 km/h do 120 km/h. Skróci się czas podróży w regionie i w kierunku Wielkopolski, Kujaw i Pomorza.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa zapewni modernizacja 8 przejazdów kolejowo-drogowych. Pięć z nich, w miejscowościach Wróblew, Solca Mała, Sierpów i Łęczyca (ul. Jana Kochanowskiego) wyposażonych będzie w sygnalizację świetlno-dźwiękową. Nadzór nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów zapewni nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu, wyposażone w komputerowe systemy oraz nowoczesne urządzenia.

Liczby inwestycji:

- 5 – nowych peronów na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów
- 17 km – wymienionych torów i sieci trakcyjnej
- 17 – wymienionych rozjazdów
- 8 – przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych
- 2 – wyremontowane mosty
- 1 – zmodernizowane Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu

Projekt pn. Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 16 na odcinku Ozorków – Łęczyca od km 35,884 do km 47,397 linii kolejowej nr 16 w ramach projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” o wartości 129,5 mln zł netto jest finansowany ze środków budżetowych.

Dla lepszych podróży z Łodzi do Kutna


By zapewnić sprawną komunikację kolejową na linii Łódź – Kutno realizowane są również prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz oraz Zgierz – Ozorków. Zmodernizowane zostały stacje Łódź Żabieniec i Zgierz. Na linii Łódź Kaliska – Zgierz wymienione zostały tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Przebudowywano wiadukty kolejowe w Zgierzu. Ruch pociągów odbywa się po dwóch zmodernizowanych torach.

W przebudowie jest przystanek Zgierz Północ, gdzie budowany jest drugi tor. Tzw. mijanka zwiększy przepustowość trasy i umożliwi przejazd większej liczby pociągów.

Po modernizacji pociągi pasażerskie na całym odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca przyspieszą ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Porr Geobrugg Keller SG Pam Optem GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję