REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowe perony na trasie Poznań – Szczecin

Podróżni mogą korzystać już z nowych peronów m.in. w Choszcznie i Szczecinie Zdunowie. To efekt prac na linii Poznań Główny – Szczecin Dąbie. Wartość projektu to ponad 4 mld zł.

  
Perony w Starym Klukomiu, Choszcznie, Morzycy, Kolinie, Szczecinie Zdunowie i Reptowie są dłuższe, szersze i wyższe co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości porusza się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnie wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.

Szybsze i bezpieczniejsze podróże


Na zachodniopomorskiej części trasy Szczecin – Poznań pociągi jeżdżą już nowym torem między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbiem. Wykonawca buduje konstrukcje nowych peronów w Dolicach, Mierzęcinie, Drawinach i Podleścu. W Stargardzie przebudowywany jest pierwszy z czterech wiaduktów. Obiekt zostanie poszerzony, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów będą chodniki oraz ścieżki. Modernizacja wiaduktów zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawi komunikację w mieście.

Na szlakach Drawiny – Bierzwnik, Słonice – Kolin oraz Reptowo – Szczecin Dąbie wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Między Poznaniem a Szczecinem (ok. 190 km) podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na 32 stacjach i przystankach. Efektem prac, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, będzie krótszy czas podróży. Najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin. Poziom bezpieczeństwa zwiększa nowe urządzenia sterowania oraz lokalne centra terowania w Poznaniu i Stargardzie.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest do końca 2022 roku. To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Ł. Brylowski
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA