YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Kluczowe decyzje inwestora kształtują rynek
Koniec roku sprzyja podsumowaniom, zwłaszcza w branży budowlanej. Zbliżająca się przerwa zimowa to dobry czas na konstruktywną refleksję i weryfikację planów na przyszłość. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Nowe perony na Lubelszczyźnie

Dzięki inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podróżni zyskali 10 nowych peronów na trasach Lublin – Kraśnik oraz Łuków – Dęblin. Nowe obiekty zapewniają lepszy dostęp do kolei.



Wilkołaz, fot. Anna Sraga, PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały w ubiegłym roku dwie stacje w województwie lubelskim. Podróżni zyskali lepszą obsługę na peronie w Kraśniku i dwóch peronach w Małaszewiczach. Po przebudowie perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne korzystanie z peronów także po zmroku. Zamontowane zostały nowe ławki, wiaty i tablice informacyjne. Czytelne oznakowanie ułatwia orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy są prezentowane w gablotach i na wyświetlaczach. Lepszą obsługę zapewnia montaż nowego nagłośnienia.

Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice to 7 miejscowości, z których podróżni mogą wygodniej ruszyć w podróż koleją na linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa. Na trasie Łuków – Dęblin nowe perony ma Krzywda.

Realizowane przez PLK prace w regionie to lepsze codzienne podróże pociągiem do pracy i szkoły dla mieszkańców województwa i komfortowa komunikacja dla turystów. W 2018 r. w całej Polsce PLK zmodernizowały ponad 200 peronów.

Ponad 100 nowych tablic i 10 wiat


W woj. lubelskim ustawiono 109 nowych tablic z nazwami miejscowości. m.in. na przystankach Cygany, Jadachy, Tarnowska Wola, Dęba Rozalin, Nowa Dęba, Jaszczów, Tereszpol Biłgorajski, Józefów Roztoczański, Zbydniów, Bełżec Drugi, Szczebrzeszyn, Zwierzyniec. 10 nowych wiat stanęło na przystankach Borowina, Jaszczów, Minkowice, Zalesie Krasieńskie, Zawadówka, Dominów. Pasażerowie dzięki tym pracom mogą wygodniej korzystać z kolei.

Kolej bez barier


Bezpieczeństwo oraz wyższy komfort obsługi na peronach zapewnia likwidacja barier architektonicznych i przystosowanie obiektów dla wszystkich podróżujących koleją. Zmodernizowane stacje i przystanki są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwienia w komunikacji stanowią windy, pochylnie, odpowiednie oznakowania i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą.

Na stacjach Kraśnik i Małaszewicze oraz na nowych przystankach na Lubelszczyźnie podróżni mogą korzystać z nowych pochylni.

W 2018 r. na 29 stacjach i przystankach umieszczono informacje w języku Braille’a m.in. Gorzów Wielkopolski Wschodni, Grybów, Nieszawa Waganiec, Włoszczowa Północ, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Oznakowania w języku Braille’a powstaną też na trasie Warszawa – Lublin oraz Biała Podlaska – Terespol m.in. na modernizowanych stacjach Lublin i Biała Podlaska. To ważne dla osób niewidomych i niedowidzących. Korzystanie z kolei jest dla nich wygodniejsze.

Tekst: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Anna Sraga, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Geobrugg PAM DCS Aarsleff Uponor Keller Soletanche MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję