YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Nowe perony na Lubelszczyźnie

Dzięki inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podróżni zyskali 10 nowych peronów na trasach Lublin – Kraśnik oraz Łuków – Dęblin. Nowe obiekty zapewniają lepszy dostęp do kolei.



Wilkołaz, fot. Anna Sraga, PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały w ubiegłym roku dwie stacje w województwie lubelskim. Podróżni zyskali lepszą obsługę na peronie w Kraśniku i dwóch peronach w Małaszewiczach. Po przebudowie perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne korzystanie z peronów także po zmroku. Zamontowane zostały nowe ławki, wiaty i tablice informacyjne. Czytelne oznakowanie ułatwia orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy są prezentowane w gablotach i na wyświetlaczach. Lepszą obsługę zapewnia montaż nowego nagłośnienia.

Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice to 7 miejscowości, z których podróżni mogą wygodniej ruszyć w podróż koleją na linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa. Na trasie Łuków – Dęblin nowe perony ma Krzywda.

Realizowane przez PLK prace w regionie to lepsze codzienne podróże pociągiem do pracy i szkoły dla mieszkańców województwa i komfortowa komunikacja dla turystów. W 2018 r. w całej Polsce PLK zmodernizowały ponad 200 peronów.

Ponad 100 nowych tablic i 10 wiat


W woj. lubelskim ustawiono 109 nowych tablic z nazwami miejscowości. m.in. na przystankach Cygany, Jadachy, Tarnowska Wola, Dęba Rozalin, Nowa Dęba, Jaszczów, Tereszpol Biłgorajski, Józefów Roztoczański, Zbydniów, Bełżec Drugi, Szczebrzeszyn, Zwierzyniec. 10 nowych wiat stanęło na przystankach Borowina, Jaszczów, Minkowice, Zalesie Krasieńskie, Zawadówka, Dominów. Pasażerowie dzięki tym pracom mogą wygodniej korzystać z kolei.

Kolej bez barier


Bezpieczeństwo oraz wyższy komfort obsługi na peronach zapewnia likwidacja barier architektonicznych i przystosowanie obiektów dla wszystkich podróżujących koleją. Zmodernizowane stacje i przystanki są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwienia w komunikacji stanowią windy, pochylnie, odpowiednie oznakowania i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą.

Na stacjach Kraśnik i Małaszewicze oraz na nowych przystankach na Lubelszczyźnie podróżni mogą korzystać z nowych pochylni.

W 2018 r. na 29 stacjach i przystankach umieszczono informacje w języku Braille’a m.in. Gorzów Wielkopolski Wschodni, Grybów, Nieszawa Waganiec, Włoszczowa Północ, Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Oznakowania w języku Braille’a powstaną też na trasie Warszawa – Lublin oraz Biała Podlaska – Terespol m.in. na modernizowanych stacjach Lublin i Biała Podlaska. To ważne dla osób niewidomych i niedowidzących. Korzystanie z kolei jest dla nich wygodniejsze.

Tekst: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Anna Sraga, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Llloyd Acoustics Geobrugg MPWiK Kraków Soletanche Basf DCS PAM Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję