YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu S17 Skrudki – Kurów Zachód
Dzisiaj, 19 czerwca br. lubelski Oddział GDDKiA udostępni kierowcą ponad 13 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Skrudki (bez węzła) do węzła Kurów Zachód (bez węzła). To pierwszy odcinek S17, który zostanie oddany w tym roku. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Rozwiązania infrastrukturalne szyte na miarę
Rozmowa z Ewą Krzemińską, dyrektor zarządzającą Uponor Infra Sp. z o.o.[...]


Naprawa i wzmacnianie budowli
Naprawy stanowią jeden z podstawowych sposobów utrzymania obiektów budowlanych zarówno historycznych, jak i współczesnych, a ich celem jest przede wszystkim przywracanie lub zachowanie użyteczności obecnie istniejących obiektów. Rehabilitowane obiekty budowlane dzięki nadaniu im nowej użyteczności zyskują coraz częściej nowe życie, podlegając transformacji z fabryk w restauracje, z obiektów biurowych w mieszkalne itd. Takie działania wpisują się także w ideę zrównoważonego rozwoju.[...]


Modernizacja oczyszczalni ścieków Dębogórze
Obecnie spółka PEWIK GDYNIA realizuje kolejny projekt „Modernizacja ciągu gospodarki osadowej i innych obiektów oczyszczalni ścieków Dębogórze oraz rozwój sieci kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA” nr POIS.02.03.00-00-0023/17 w ramach działania „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.[...]



Nowe perony na linii Lublin – Kraśnik

13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.



Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce. Przebudowa pozytywnie wpłynie na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk, i na usprawnienie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu.

- Elektryfikacja głównej linii łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie zwiększy konkurencyjność ekonomiczną regionów i wpłynie na lepsze warunki życia mieszkańców. Realizacja projektu w ramach KPK poprawi sieć kolejową w Polsce Wschodniej, zapewni lepsze połączenia miedzy miastami wojewódzkimi –
powiedział Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają zrealizować łącznicę między liniami nr 7 Lublin – Warszawa i nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Takie rozwiązanie usprawni komunikację kolejową w aglomeracji lubelskiej, m.in. pozwoli na omijanie przez pociągi towarowe głównej stacji.

Wygodniejsze podróże z Lublina do Kraśnika


- Poprawiają się warunki życia mieszkańców Lubelszczyzny. Od września pasażerom wyższy komfort obsługi zapewniają nowe perony na zmodernizowanych stacjach i przystankach. Pasażerowie zyskają dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Oczekiwanym efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów –
powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Pasażerowie wsiadają już do pociągów z nowych peronów w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi i Pułankowicach. Perony są wyposażone w nowe ławki, wiaty, oświetlenie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Na 36 km odcinku z Lublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy, postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. We wrześniu wykonawca rozpoczął prace na kolejnym odcinku Kraśnik – Zaklików. Efekty prac widać także na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h –
powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Poziom bezpieczeństwa na zmodernizowanym odcinku poprawia sygnalizacja przejazdowa na 8 skrzyżowaniach.

Ruszyła przebudowa torów od Kraśnika do Zaklikowa


We wrześniu prace przeniosły się na kolejny odcinek Kraśnik – Zaklików. Wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczania tłucznia specjalistyczną maszyną. Roboty obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na portalpasazera.pl.

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa na trasie zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana 56 rozjazdów oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.

Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS MPWiK Kraków Soletanche Llloyd Acoustics Uponor Geobrugg Basf PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję