YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra w Warszawie
15 listopada 2018 r. podpisana została ostatnia umowa na wybudowanie tuneli i stacji na II linii podziemnej kolei, na styku Woli i Bemowa. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Gülermak (lider) oraz Astaldi. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym, 21–23.11.2018 r., Zakopane 2018-11-21
Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie, utrzymaniu, diagnostyce i eksploatacji infrastruktury szynowej oraz taboru szynowego do przewozu osób i rzeczy, w tym zagadnienia autonomicznego prowadzenia pojazdów.[...]


Połowa wartości KPK osiągnięta w połowie 2018 r.
Rozmowa z Ireneuszem Merchelem, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.[...]


Jak firmy z sektora MŚP finansują samochody służbowe?
W 53,1 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP leasing jest jednym z najczęściej wybieranych modeli finansowania samochodów służbowych – jak wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla w 3. kwartale 2018 roku na zlecenie Carefleet S.A. Mikro, małe i średnie firmy chętnie kupują także samochody ze środków własnych. Niemal ¼ ich przedstawicieli deklaruje ponadto, że korzysta z przynajmniej dwóch źródeł finansowania służbowych pojazdów.[...]


Mostostal Warszawa wybuduje drogę ekspresową S19 Nisko Południe – Podgórze
14 listopada 2018 r. konsorcjum Mostostalu Warszawa i ACCIONA Construcción podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na projekt i budowę 11,5 km drogi ekspresowej S19 od węzła „Nisko Południe” do węzła „Podgórze”. Wartość umowy to 272,5 mln PLN brutto.[...]



Nowe perony na linii Lublin – Kraśnik

13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.



Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce. Przebudowa pozytywnie wpłynie na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk, i na usprawnienie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu.

- Elektryfikacja głównej linii łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie zwiększy konkurencyjność ekonomiczną regionów i wpłynie na lepsze warunki życia mieszkańców. Realizacja projektu w ramach KPK poprawi sieć kolejową w Polsce Wschodniej, zapewni lepsze połączenia miedzy miastami wojewódzkimi –
powiedział Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają zrealizować łącznicę między liniami nr 7 Lublin – Warszawa i nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Takie rozwiązanie usprawni komunikację kolejową w aglomeracji lubelskiej, m.in. pozwoli na omijanie przez pociągi towarowe głównej stacji.

Wygodniejsze podróże z Lublina do Kraśnika


- Poprawiają się warunki życia mieszkańców Lubelszczyzny. Od września pasażerom wyższy komfort obsługi zapewniają nowe perony na zmodernizowanych stacjach i przystankach. Pasażerowie zyskają dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Oczekiwanym efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów –
powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Pasażerowie wsiadają już do pociągów z nowych peronów w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi i Pułankowicach. Perony są wyposażone w nowe ławki, wiaty, oświetlenie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Na 36 km odcinku z Lublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy, postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. We wrześniu wykonawca rozpoczął prace na kolejnym odcinku Kraśnik – Zaklików. Efekty prac widać także na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h –
powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Poziom bezpieczeństwa na zmodernizowanym odcinku poprawia sygnalizacja przejazdowa na 8 skrzyżowaniach.

Ruszyła przebudowa torów od Kraśnika do Zaklikowa


We wrześniu prace przeniosły się na kolejny odcinek Kraśnik – Zaklików. Wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczania tłucznia specjalistyczną maszyną. Roboty obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na portalpasazera.pl.

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa na trasie zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana 56 rozjazdów oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.

Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Sitech Basf Keller Freyssinet PAM Budimex Soletanche Aarsleff
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję