YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


GDDKiA wydłuży drogę ekspresową S8 2020-06-05
Droga krajowa nr 8 w Polsce liczy blisko 830 km, z czego w standardzie drogi ekspresowej jest ok. 560 km. W najbliższych latach przybędzie kolejne ok. 80 km dwujezdniowej eski na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS

INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem.
Autor: Saint-Gobain PAM



Właz Rexess 2 i system posadowienia włazów Install PlusSystem pomaga instalatorom poprawnie zainstalować właz za pierwszym razem, ułatwia poziomowanie i osadzanie ramy włazu, oszczędza czas na miejscu budowy, zmniejsza koszty i zakłócenia ruchu oraz minimalizuje ilość odpadów, dzięki bardziej wydajnemu wykorzystaniu materiałów.

System posadowienia włazów INSTALL PLUS składa się ze specjalnie zaprojektowanych wkładek nylonowych umieszczanych w kołnierzu ramy wraz z odpowiednimi śrubami, które mają zakres regulacji od 15 mm do 50 mm, dzięki czemu mogą wypoziomować ramę włazu lub kraty, uwzględniając wysokość otaczającej nawierzchni oraz profil i nachylenie drogi.

Wkładki i ich wstępne ustawienie gwarantują stałą grubość warstwy zaprawy wynoszącą 15 mm.  System został zaprojektowany do stosowania z zaprawą cementową szybkowiążącą w stanie płynnym. Ponadto zapewnia, że instalator wykorzystuje optymalną ilość materiałów do osadzania, a kołnierz ramy jest całkowicie otoczony zarówno od dołu, jak i od góry, dzięki czemu płynna zaprawa po stwardnieniu tworzy jednorodną warstwę materiału. 
  Montaż Install Plus na ramie włazu  Poziomowanie włazu Rexess 2
-Realizacja w Piekarach Sląskich pokazała, że system INSTALL PLUS zdecydowanie przyśpiesza i bardzo ułatwia poziomowanie ramy włazu. Ponadto wyklucza błędy wykonawcze i przyśpiesza czas realizacji – stwierdza Jakub Niedzielski, właściciel firmy KomunalSystem z Gliwic.

- Obecnie klientom zależy na uzyskaniu maksymalnej wartości za daną kwotę w całym okresie eksploatacji. System INSTALL PLUS powstał we współpracy z producentem zapraw oraz organizacjami z sektora użyteczności publicznej i autostrad w Wielkiej Brytanii w celu opracowania idealnej metodologii instalacji włazów. Testowanie systemu przez klientów w Wielkiej Brytanii wykazało, że zastosowanie sytemu posadowienia włazów INSTALL PLUS z zaprawą szybkowiążącą oszczędza średnio 45 minut podczas instalacji. Dla jednego klienta, wykonującego instalacje 400 włazów lub krat miesięcznie, oznacza oszczędność ponad 300 godzin pracy miesięcznie, co przekłada się na zmniejszenie kosztów i większe zyski. Okazało się również, że firmy wykonawcze bardziej zoptymalizowały zużycie zaprawy. Sukces takiej instalacji wymaga jednak, aby wszyscy w łańcuchu dostaw współpracowali i rozumieli problemy związane z nieprawidłową instalacją i jej wpływem na trwałość oraz koszty eksploatacji włazów, a także byli otwarci na innowacyjne rozwiązania, które pomogą zapewnić prawidłową instalację za pierwszym razem. System INSTALL PLUS jest kompatybilny z włazem kanalizacyjnym Rexess 2 i kratą Axam 2 – informuje Tomasz Fusek, dyrektor zarządzający Saint-Gobain PAM.
  Gotowy zalany właz z zaprawą szybkowiążącą  Właz Rexess 2 gotowy do testów
Najważniejsze zalety systemu posadowienia włazów INSTALL PLUS:
- Zapewnia poprawne dopasowanie włazu do powierzchni drogi,
- Zapewnia całkowitą spójność pomiędzy materiałem do osadzania a ramą poprzez unikanie konieczności użycia przekładek dystansowych, które tworzą „suche miejsca”,
- Skutecznie wykorzystuje materiały do osadzania, gwarantując prawidłową grubość materiału do osadzania powyżej i poniżej kołnierza ramy,
- Posiada zakres regulacji od 15 mm do 50 mm, dzięki czemu pozwala na wypoziomowanie ramy włazu lub kraty, uwzględniając wysokość otaczającej nawierzchni, profil i nachylenie drogi oraz na podniesienie ramy do odpowiedniej pozycji bez konieczności jej usuwania czy wymiany,
- Nie są wymagane specjalistyczne narzędzia,
- Oszczędza czas, a co za tym idzie – zmniejsza koszty instalacji włazu,
- Produkt został opatentowany w Wielkiej Brytanii przez Saint-Gobain PAM.

Zdjęcia: Saint-Gobain PAM




Reklamy
Noe Luxo Eurovia Keller Palisander PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję