YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto obwodnicę Skawiny 2019-07-23
22 lipca 2019 r. dzięki dobrej współpracy GDDKiA z samorządem województwa małopolskiego i gminy Skawina otwarto obwodnicę miasta. Dzięki temu od wczoraj jadąc z Krakowa do Oświęcimia ominiemy Skawinę. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


Inwestycje kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaplanowały w 2019 r. prace na 168 mostach w całym kraju. W budowie są m.in. nowe przeprawy przez Wisłę w Krakowie, przez Bug na trasie Rail Baltica i przez Pilicę w Warce – na linii z Warszawy do Radomia. Po przebudowanych mostach pociągi pojadą szybciej, będzie możliwość bezpiecznego przejazdu większej liczby składów. [...]


Wykorzystanie bloczków drobnowymiarowych do budowy infrastruktury drogowej dla krakowskiego Centrum Serenada
W 2015 r. zapadła decyzja o budowie nowego centrum handlowego w Krakowie – Serenady – w obrębie dzielnicy Mistrzejowice, przy al. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 41. Powierzchnia użytkowa tego trójkondygnacyjnego sklepu wynosi ok. 42 tys. m2.[...]



Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS

INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem.
Autor: Saint-Gobain PAM



Właz Rexess 2 i system posadowienia włazów Install PlusSystem pomaga instalatorom poprawnie zainstalować właz za pierwszym razem, ułatwia poziomowanie i osadzanie ramy włazu, oszczędza czas na miejscu budowy, zmniejsza koszty i zakłócenia ruchu oraz minimalizuje ilość odpadów, dzięki bardziej wydajnemu wykorzystaniu materiałów.

System posadowienia włazów INSTALL PLUS składa się ze specjalnie zaprojektowanych wkładek nylonowych umieszczanych w kołnierzu ramy wraz z odpowiednimi śrubami, które mają zakres regulacji od 15 mm do 50 mm, dzięki czemu mogą wypoziomować ramę włazu lub kraty, uwzględniając wysokość otaczającej nawierzchni oraz profil i nachylenie drogi.

Wkładki i ich wstępne ustawienie gwarantują stałą grubość warstwy zaprawy wynoszącą 15 mm.  System został zaprojektowany do stosowania z zaprawą cementową szybkowiążącą w stanie płynnym. Ponadto zapewnia, że instalator wykorzystuje optymalną ilość materiałów do osadzania, a kołnierz ramy jest całkowicie otoczony zarówno od dołu, jak i od góry, dzięki czemu płynna zaprawa po stwardnieniu tworzy jednorodną warstwę materiału. 
  Montaż Install Plus na ramie włazu  Poziomowanie włazu Rexess 2
-Realizacja w Piekarach Sląskich pokazała, że system INSTALL PLUS zdecydowanie przyśpiesza i bardzo ułatwia poziomowanie ramy włazu. Ponadto wyklucza błędy wykonawcze i przyśpiesza czas realizacji – stwierdza Jakub Niedzielski, właściciel firmy KomunalSystem z Gliwic.

- Obecnie klientom zależy na uzyskaniu maksymalnej wartości za daną kwotę w całym okresie eksploatacji. System INSTALL PLUS powstał we współpracy z producentem zapraw oraz organizacjami z sektora użyteczności publicznej i autostrad w Wielkiej Brytanii w celu opracowania idealnej metodologii instalacji włazów. Testowanie systemu przez klientów w Wielkiej Brytanii wykazało, że zastosowanie sytemu posadowienia włazów INSTALL PLUS z zaprawą szybkowiążącą oszczędza średnio 45 minut podczas instalacji. Dla jednego klienta, wykonującego instalacje 400 włazów lub krat miesięcznie, oznacza oszczędność ponad 300 godzin pracy miesięcznie, co przekłada się na zmniejszenie kosztów i większe zyski. Okazało się również, że firmy wykonawcze bardziej zoptymalizowały zużycie zaprawy. Sukces takiej instalacji wymaga jednak, aby wszyscy w łańcuchu dostaw współpracowali i rozumieli problemy związane z nieprawidłową instalacją i jej wpływem na trwałość oraz koszty eksploatacji włazów, a także byli otwarci na innowacyjne rozwiązania, które pomogą zapewnić prawidłową instalację za pierwszym razem. System INSTALL PLUS jest kompatybilny z włazem kanalizacyjnym Rexess 2 i kratą Axam 2 – informuje Tomasz Fusek, dyrektor zarządzający Saint-Gobain PAM.
  Gotowy zalany właz z zaprawą szybkowiążącą  Właz Rexess 2 gotowy do testów
Najważniejsze zalety systemu posadowienia włazów INSTALL PLUS:
- Zapewnia poprawne dopasowanie włazu do powierzchni drogi,
- Zapewnia całkowitą spójność pomiędzy materiałem do osadzania a ramą poprzez unikanie konieczności użycia przekładek dystansowych, które tworzą „suche miejsca”,
- Skutecznie wykorzystuje materiały do osadzania, gwarantując prawidłową grubość materiału do osadzania powyżej i poniżej kołnierza ramy,
- Posiada zakres regulacji od 15 mm do 50 mm, dzięki czemu pozwala na wypoziomowanie ramy włazu lub kraty, uwzględniając wysokość otaczającej nawierzchni, profil i nachylenie drogi oraz na podniesienie ramy do odpowiedniej pozycji bez konieczności jej usuwania czy wymiany,
- Nie są wymagane specjalistyczne narzędzia,
- Oszczędza czas, a co za tym idzie – zmniejsza koszty instalacji włazu,
- Produkt został opatentowany w Wielkiej Brytanii przez Saint-Gobain PAM.

Zdjęcia: Saint-Gobain PAM




Reklamy
MPWiK Kraków Soletanche Basf Geobrugg Llloyd Acoustics Uponor DCS PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję