


























Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Nowa stacja Kłodzko Miasto
30 stycznia dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto stał się stacją. Dostęp do kolei ułatwiają dwa nowe perony, windy i odnowione przejście tunelowe. Inwestycja PLK za blisko 70 mln zł realizowana jest ze środków budżetowych.


W Kłodzku zwiększyła się dostępność do kolei. Od 30 stycznia dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto jest stacją. Do dyspozycji podróżnych są dwa perony. Zamontowane są wiaty, nowe oświetlenie i ławki. Podróże ułatwia czytelne oznakowanie oraz zapowiedzi głosowe, zegary i gabloty z rozkładami jazdy. Wygodny dostęp, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewniają dwie windy.
Stacja usprawniła ruch pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Ze stacji rozpoczyna i kończy bieg kilkanaście pociągów. Gruntownie przebudowane zostało przejście pod torami. Na posadzce przejścia i nawierzchni peronów są ścieżki naprowadzające, ułatwiające dostęp do pociągów dla osób niedowidzących.
Dla sprawnego prowadzenia ruchu pociągów wybudowana została nastawnia wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania. Na stacji rozbudowany został układ torowy. Są dwa nowe tory, 9 rozjazdów i zelektryfikowany tor na odcinku Kłodzko Główne – Kłodzko Nowe. Wyremontowano wiadukt kolejowy nad ul. Kościuszki.
Prace na stacji były prowadzone etapami. Wcześniej udostępniono jeden peron. Było dodatkowe wzmacnianie terenu torowiska. Wszystkie prace na stacji zakończą się w kwietniu. Wówczas będzie także pochylnia, zapewniająca dodatkowe dojście do peronu nr 1 od strony ulic Lutyckiej i Kościuszki.
Wartość zadania: „Roboty na przebudowę układu torowego st. Kłodzko Miasto, która umożliwi kończenie biegu pociągów” wynosi prawie 70 mln zł (netto).
Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych.
Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Stacja usprawniła ruch pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Ze stacji rozpoczyna i kończy bieg kilkanaście pociągów. Gruntownie przebudowane zostało przejście pod torami. Na posadzce przejścia i nawierzchni peronów są ścieżki naprowadzające, ułatwiające dostęp do pociągów dla osób niedowidzących.
Dla sprawnego prowadzenia ruchu pociągów wybudowana została nastawnia wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania. Na stacji rozbudowany został układ torowy. Są dwa nowe tory, 9 rozjazdów i zelektryfikowany tor na odcinku Kłodzko Główne – Kłodzko Nowe. Wyremontowano wiadukt kolejowy nad ul. Kościuszki.
Prace na stacji były prowadzone etapami. Wcześniej udostępniono jeden peron. Było dodatkowe wzmacnianie terenu torowiska. Wszystkie prace na stacji zakończą się w kwietniu. Wówczas będzie także pochylnia, zapewniająca dodatkowe dojście do peronu nr 1 od strony ulic Lutyckiej i Kościuszki.
Wartość zadania: „Roboty na przebudowę układu torowego st. Kłodzko Miasto, która umożliwi kończenie biegu pociągów” wynosi prawie 70 mln zł (netto).
Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych.
Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.