REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowa stacja Kłodzko Miasto

30 stycznia dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto stał się stacją. Dostęp do kolei ułatwiają dwa nowe perony, windy i odnowione przejście tunelowe. Inwestycja PLK za blisko 70 mln zł realizowana jest ze środków budżetowych.

 
W Kłodzku zwiększyła się dostępność do kolei. Od 30 stycznia dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto jest stacją. Do dyspozycji podróżnych są dwa perony. Zamontowane są wiaty, nowe oświetlenie i ławki. Podróże ułatwia czytelne oznakowanie oraz zapowiedzi głosowe, zegary i gabloty z rozkładami jazdy. Wygodny dostęp, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewniają dwie windy.

Stacja usprawniła ruch pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Ze stacji rozpoczyna i kończy bieg kilkanaście pociągów. Gruntownie przebudowane zostało przejście pod torami. Na posadzce przejścia i nawierzchni peronów są ścieżki naprowadzające, ułatwiające dostęp do pociągów dla osób niedowidzących.

Dla sprawnego prowadzenia ruchu pociągów wybudowana została nastawnia wyposażona w nowoczesne urządzenia sterowania. Na stacji rozbudowany został układ torowy. Są dwa nowe tory, 9 rozjazdów i zelektryfikowany tor na odcinku Kłodzko Główne – Kłodzko Nowe. Wyremontowano wiadukt kolejowy nad ul. Kościuszki.

Prace na stacji były prowadzone etapami. Wcześniej udostępniono jeden peron. Było dodatkowe wzmacnianie terenu torowiska. Wszystkie prace na stacji zakończą się w kwietniu. Wówczas będzie także pochylnia, zapewniająca dodatkowe dojście do peronu nr 1 od strony ulic Lutyckiej i Kościuszki.

Wartość zadania: „Roboty na przebudowę układu torowego st. Kłodzko Miasto, która umożliwi kończenie biegu pociągów” wynosi prawie 70 mln zł (netto).

Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych.

Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA