Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na przedłużenie ul. Światowida w Warszawie 2022-05-26
24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]

125 lat Grupy Brugg




IV Międzynarodowe Forum Tunelowe 2022-05-30
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Powstają kolejne budynki Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA w Sopocie
Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]



Nowa łącznica kolejowa Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze

Nowa łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze od 10 grudnia 2017 r. zapewnia krótsze podróże z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego. Podróżni korzystają z nowych, wyposażonych w windy i ruchome schody przystanków. W Krakowie Zabłociu zatrzymuje się nawet 140 pociągów, a na przystanku Kraków Podgórze 56. Wyeliminowano czasochłonną zmianę lokomotyw w Krakowie Płaszowie. Projekt zrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA wart jest 352 mln zł.
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe SA



Łącznica kolejowa Kraków Zabłocie – Kraków PodgórzeKrakowska łącznica, największy nowy obiekt kolejowy w Polsce, o długości ponad 1100 m, otwiera szerokie możliwości szybkich podróży w mieście, aglomeracji, regionie oraz skraca czas przejazdu pociągów dalekobieżnych. Dzięki trzem estakadom i dwóm wiaduktom można szybciej podróżować „nad Krakowem”. Łącznica jest jednym z projektów Krajowego programu kolejowego, który rozwija sieć kolejową w Krakowie i województwie oraz zapewnia lepsze połączenia kolejowe w Polsce.

„Krakowska łącznica jest inwestycją, która pokazuje, że kolej odzyskuje znaczenie w systemie komunikacji. Kolejne projekty z Krajowego programu kolejowego realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Krakowie i Małopolsce będą uzupełniały i zwiększały możliwości kolei. Dzięki temu Polska będzie coraz lepiej skomunikowana zarówno w obszarze regionalnym, jak i krajowym” – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Rozwój kolei w aglomeracjach, lepsza integracja z innymi środkami komunikacji miejskiej, tworzenie dla mieszkańców dobrych warunków podróży to jeden z celów Krajowego programu kolejowego.

„Kraków jest przykładem poprawy komunikacji w aglomeracji dzięki inwestycjom kolejowym. Mieszkańcy zyskują nie tylko krótsze podróże, ale także wygodniej wsiądą do pociągów ze zmodernizowanych i nowych przystanków. PKP Polskie Linie Kolejowe SA stawiają na takie rozwiązania również w innych miastach. Zwiększą się możliwości podróży koleją m.in. w Gorzowie Wielkopolskim czy Warszawie” – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Kraków Zabłocie

W ramach budowy łącznicy dawny peron został przesunięty o 50 m w stronę Wisły. Powstały dwa perony jednokrawędziowe o długości 200 m, a pod torami hala przystankowa. Bezpośrednio z hali podróżni wchodzą na perony tradycyjnymi schodami lub za pomocą ruchomych schodów oraz czterech wind. Przystanek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Dla osób niedowidzących są ścieżki naprowadzające. Obiekt wyposażony jest w ławki, wiaty, a także system informacji pasażerskiej.

Kraków Podgórze

Przystanek został przysunięty do skrzyżowania ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej, a także podwieszony pomiędzy estakadami łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze (Krzemionki). Składa się z dwóch części. Na górze przy torach łącznicy jest 200-metrowy peron, wyposażony w wiaty, ławki i system informacji pasażerskiej. Na dole pod torami usytuowano zaplecze techniczne i pomieszczenia dla obsługi podróżnych.

Cel projektu:
- uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, umożliwiającego pominięcie stacji Kraków Płaszów,
- usprawnienie ruchu pociągów aglomeracyjnych kursujących w kierunku Zakopanego oraz Skawiny i Oświęcimia, a także połączeń regionalnych i dalekobieżnych do Skawiny i przez Kalwarię Zebrzydowską, Lanckoronę do Wadowic, Suchej Beskidzkiej, Rabki i Zakopanego,
- skrócenie czasu jazdy pociągów:
  - lokalnych szynobusów o ok. 5 min,
  - dalekobieżnych w kierunku Zakopanego o ok. 12–15 min,
- większa przepustowość na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów,
- dzięki przebudowie przystanków powstał wygodny węzeł przesiadkowy w rejonie skrzyżowania ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej, co pozwoli na rozszerzenie oferty transportowej na terenie miasta.

Wartość projektu:
Wartość robót budowlanych: 257 978 744,89 zł (brutto).
Wykonawca: konsorcjum firm Budimex SA (lider) oraz Ferrovial Agroman SA (partner).
Nadzór inwestorski: konsorcjum firm MP-Mosty Sp. z o.o. (lider) oraz INKO Consulting Sp. z o.o. (partner).
Koszt całkowity: 348 mln zł.
Koszt kwalifikowany: 221 mln zł.
Dofinansowanie UE: 187 mln zł.

Inwestycja w liczbach:
Zbudowaliśmy:
- 3 estakady,
- 2 wiadukty,
- 2 kładki peronowe,
- 2 przejścia pod torami.
Przebudowaliśmy:
- 8,8 km pojedynczego toru,
- 6,5 km sieci trakcyjnej.
W sumie do zabudowy wykorzystaliśmy:
- 3,1 tys. t stali zbrojeniowej,
- 6,7 tys. t stali konstrukcyjnej,
- 25,5 tys. t betonu.

Zdjęcie: PKP PLK SA, Budimex SA




Reklamy
Porr Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments SG Pam Soletanche Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję