English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa obwodnicy Nysy
Trwa budowa obwodnicy miasta Nysy w ciągu dróg krajowych nr 41 Nysa – Prudnik – Trzebina – granica Państwa oraz nr 46 Kłodzko – Nysa – Opole – Częstochowa – Szczekociny. [...]

Obwodnica Czarnkowa w obiektywie




Podkarpackie Forum Drogowe, 29.06-01.07.2016, Rzeszów 2016-06-29
Polski Kongres Drogowy i Marszałek Województwa Podkarpackiego zapraszają na Podkarpackie Forum Drogowe, które odbędzie się w dniach 29 czerwca-1 lipca 2016 r. w Rzeszowie.[...]


Stale pracujemy nad zwiększeniem naszych możliwości w zakresie produkcji innowacyjnych asfaltów
Rozmowa z Piotrem Przyborowskim, prezesem zarządu LOTOS Asfalt Sp. z o.o.[...]


Branża budowlana odpowiada na potrzeby fachowców
Migracja na Zachód oraz niedopasowany system kształcenia zawodowego od lat skutkują niedoborem wykwalifikowanych specjalistów w branży budowlanej. Pracownicy produkcyjni są obecnie na pierwszym miejscu w Polsce wśród zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów. W walce o tych najlepszych, firmy budowlane coraz częściej sięgają po benefity pozapłacowe. Kluczowa dla przyciągnięcia najlepszych fachowców na rynku okazuje się także stabilność zatrudnienia niezależnie od sezonu budowlanego.[...]


Mota-Engil wybudowała odcinek A1 Stryków-Tuszyn
Autostrada A1, zwana także Autostradą Bursztynową, jest jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Budowa autostrady - odcinek Stryków – Tuszyn - rozpoczęta pod koniec 2014 roku, ma strategiczne znaczenie dla transportu międzynarodowego, krajowego, oraz lokalnego. Droga ta stanowi wschodnią obwodnicę Łodzi, pozwalając tym samym na przeniesienie ruchu poza centrum miasta. Nowy 40-kilometrowy fragment A1 prowadzi od węzła w Strykowie do Tuszyna. Dzięki niemu zarówno tranzyt, jak i samochody osobowe jadące w relacji północ-południe ominą Łódź, a droga nad morze skróci się o ok. godzinę.[...]



Niebawem przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Lubelski urząd wojewódzki prowadzi już postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Jeszcze w listopadzie zostanie rozpisany przetarg na jej budowę.



Droga S19, fot. GDDKiA O/Lublin9,4-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 omijający od zachodu Lublin budowany będzie w systemie tradycyjnym. Zaktualizowany został projekt budowlany, złożono wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), kończy się aktualizowanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. Jeszcze w listopadzie rozpisany zostanie przetarg w trybie ograniczonym co oznacza, że w pierwszym etapie zainteresowani wykonawcy będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszona zostanie ograniczona ilość wykonawców których oceniono pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy. Większość gruntów potrzebnych pod inwestycję została już wykupiona, a nieruchomości rozebrane.


 
Zgodnie z projektem, zachodnia obwodnica Lublina ma 9,4-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S19 połączyć zbudowany już węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Obwodnica Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Basf E-droga Budimex Warbud Strabag DCS Mosty Polskie Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
-