English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


„Perła Polskiej Gospodarki” dla Budimeksu
W XII edycji Rankingu Pereł Polskiej Gospodarki zorganizowanego przez magazyn ekonomiczny „Polish Market” we współpracy z Zakładem Wspomagania i Analizy Decyzji Instytutu Ekonometrii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Budimex otrzymał tytuł „Perła Polskiej Gospodarki” w kategorii Perły Wielkie. [...]

Podwodne betonowanie - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku




Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2014, 3-5.12.2014, Zakopane 2014-12-03
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale Krajowej Sekcji Kolejowej SITK RP, Politechniki Krakowskiej – Katedra Infrastruktury Transportu Szynowego i Lotniczego, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie zaprasza do udziału w XIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym, która odbędzie się w dniach 3-5 grudnia 2014 roku w Hotelu Mercure KASPROWY ZAKOPANE ul. Szymaszkowa, 34-500 Zakopane.[...]


Cenię sobie współpracę ze środowiskiem górnictwa odkrywkowego
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Wiesławem Koziołem z Katedry Górnictwa Odkrywkowego Akademii Górniczo-Hutniczej.[...]


Geosyntetyki Cz. 2. Zastosowanie – podział według PN-EN ISO 10318:2007
W pierwszej części artykułu [„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne”, nr 4 (55) lipiec – sierpień 2014, s. 48–51], dotyczącej charakterystyki i funkcji geosyntetyków według PN-EN ISO 10318:2007, omówiono liczne zalety tych produktów, dzięki którym wyroby geosyntetyczne znajdują coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza celowości zastosowania geosyntetyku wymaga wiedzy na temat funkcji, jaką mogą pełnić geosyntetyki w danej konstrukcji inżynieryjnej, znajomości zasad projektowania oraz umiejętności określenia kluczowych parametrów geosyntetyku w kontekście późniejszej bezpiecznej eksploatacji obiektu.[...]


Modernizacja kanalizacji na os. Stałym w Jaworznie
Złogi tłuszczy spożywczych, piasek oraz elementy stałe to główne przyczyny powstawania niedrożności w sieci kanalizacyjnej. Mają one bezpośrednie przełożenie na zmniejszającą się średnicę przepływu instalacji. Taka sytuacja pojawiła się m.in. na ulicy Jaśminowej oraz Armii Krajowej. Niebawem, poprzez właściwą modernizację kanalizacji, zostanie ona rozwiązana.[...]



Niebawem przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Lubelski urząd wojewódzki prowadzi już postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Jeszcze w listopadzie zostanie rozpisany przetarg na jej budowę.



Droga S19, fot. GDDKiA O/Lublin9,4-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 omijający od zachodu Lublin budowany będzie w systemie tradycyjnym. Zaktualizowany został projekt budowlany, złożono wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), kończy się aktualizowanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. Jeszcze w listopadzie rozpisany zostanie przetarg w trybie ograniczonym co oznacza, że w pierwszym etapie zainteresowani wykonawcy będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszona zostanie ograniczona ilość wykonawców których oceniono pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy. Większość gruntów potrzebnych pod inwestycję została już wykupiona, a nieruchomości rozebrane.


 
Zgodnie z projektem, zachodnia obwodnica Lublina ma 9,4-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S19 połączyć zbudowany już węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Obwodnica Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Freyssinet BBV Systems Warbud E-droga Mosty Polskie Tiga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję