English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Track Tec z kontraktem w Malezji
Grupa Track Tec zrealizuje kontrakt dla kolei miejskiej w Kuala Lumpur (Malezja). Dostarczy specjalistyczne przyrządy wyrównawcze, które zabezpieczą konstrukcje mostów oraz szyny przed ich nadmierną eksploatacją. [...]

Podwodne betonowanie - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku




Kujawsko-Pomorskie Forum Drogowe Innowacyjne metody utrzymania dróg: finansowanie i technologie, 28-29.10.2014, Toruń 2014-10-28
Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy zapraszają do udziału w Kujawsko-Pomorskim Forum Drogowym Innowacyjne metody utrzymania dróg: finansowanie i technologie, które odbędzie się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.[...]


Cenię sobie współpracę ze środowiskiem górnictwa odkrywkowego
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Wiesławem Koziołem z Katedry Górnictwa Odkrywkowego Akademii Górniczo-Hutniczej.[...]


Geosyntetyki Cz. 2. Zastosowanie – podział według PN-EN ISO 10318:2007
W pierwszej części artykułu [„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne”, nr 4 (55) lipiec – sierpień 2014, s. 48–51], dotyczącej charakterystyki i funkcji geosyntetyków według PN-EN ISO 10318:2007, omówiono liczne zalety tych produktów, dzięki którym wyroby geosyntetyczne znajdują coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza celowości zastosowania geosyntetyku wymaga wiedzy na temat funkcji, jaką mogą pełnić geosyntetyki w danej konstrukcji inżynieryjnej, znajomości zasad projektowania oraz umiejętności określenia kluczowych parametrów geosyntetyku w kontekście późniejszej bezpiecznej eksploatacji obiektu.[...]


Baumit modernizuje Śluzy Rędzińskie
Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego to największe tego typu przedsięwzięcie na Dolnym Śląsku od 100 lat. Realizowana jest w ramach wartego łącznie ponad 2,5 mld złotych Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry, będącego najrozleglejszą obecnie inwestycją hydrotechniczną w Polsce. Zapewni ona bezpieczeństwo prawie 2,5 mln mieszkańców w 3 województwach: śląskim, opolskim i dolnośląskim. Wśród wielu budowanych i remontowanych obiektów znajdują się także zabytkowe Śluzy Rędzin, położone we Wrocławiu w sąsiedztwie spektakularnego Mostu Rędzińskiego. Przy ich modernizacji wykonawcy zaufali firmie Baumit, wykonując klinkierowe powierzchnie przy użyciu trasowanej zaprawy Baumit Klinker S. [...]



Niebawem przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Lubelski urząd wojewódzki prowadzi już postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Jeszcze w listopadzie zostanie rozpisany przetarg na jej budowę.



Droga S19, fot. GDDKiA O/Lublin9,4-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 omijający od zachodu Lublin budowany będzie w systemie tradycyjnym. Zaktualizowany został projekt budowlany, złożono wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), kończy się aktualizowanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. Jeszcze w listopadzie rozpisany zostanie przetarg w trybie ograniczonym co oznacza, że w pierwszym etapie zainteresowani wykonawcy będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszona zostanie ograniczona ilość wykonawców których oceniono pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy. Większość gruntów potrzebnych pod inwestycję została już wykupiona, a nieruchomości rozebrane.


 
Zgodnie z projektem, zachodnia obwodnica Lublina ma 9,4-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S19 połączyć zbudowany już węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Obwodnica Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Keller Freyssinet Amago E-droga Cemex Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję