English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Tramwaje dwustystemowe szansą dla aglomeracji miejskiej
Tramwaj powrócił do łask wielu miast europejskich. „Ukłon” w stronę tej formy komunikacji wynika z korzyści, jakie gwarantuje transport szynowy w zatłoczonych aglomeracjach miejskich. [...]

Podwodne betonowanie - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku




VI Konferencja Straty wody w systemach wodociągowych, 2-3.10.2014, Szczyrk 2014-10-02
Problematyka strat wody w systemie wodociągowym wpisana jest w działalność każdego przedsiębiorstwa wod-kan. Ich wielkość zależy m.in. od sprawności technicznej sieci, a także ciśnienia,czy opomiarowania i sposobu rozliczania.[...]


Kraków Arena - Na początku był projekt
Rozmowa z Piotrem Rudolfem Łabowiczem-Sajkiewiczem oraz Marcinem Januszem Kulpą z firmy Perbo-Projekt Sp. z o.o., projektantami Kraków Arena.[...]


Geosyntetyki Cz. 1. Charakterystyka i funkcje według PN-EN ISO 10318:2007
Możliwości nowoczesnej technologii sprawiają, że tworzywa polimeryczne, do których zalicza się geosyntetyki, osiągają coraz lepsze właściwości hydrauliczne, mechaniczne i fizyczne. Dzięki tym zaletom znajdują one coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Ciągle jednak, jak dowodzi praktyka, istnieje potrzeba usystematyzowania wiedzy w tym zakresie, zwłaszcza w odniesieniu do terminologii. [...]


Budimex zrealizował dwie inwestycje w woj. lubelskim
25 września 2014 roku zostały przekazane do użytkowania dwie zrealizowane przez Budimex inwestycje po zachodniej stronie Lublina o łącznej wartości 627 mln złotych netto.[...]



Niebawem przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Lubelski urząd wojewódzki prowadzi już postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Jeszcze w listopadzie zostanie rozpisany przetarg na jej budowę.



Droga S19, fot. GDDKiA O/Lublin9,4-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 omijający od zachodu Lublin budowany będzie w systemie tradycyjnym. Zaktualizowany został projekt budowlany, złożono wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), kończy się aktualizowanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. Jeszcze w listopadzie rozpisany zostanie przetarg w trybie ograniczonym co oznacza, że w pierwszym etapie zainteresowani wykonawcy będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszona zostanie ograniczona ilość wykonawców których oceniono pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy. Większość gruntów potrzebnych pod inwestycję została już wykupiona, a nieruchomości rozebrane.


 
Zgodnie z projektem, zachodnia obwodnica Lublina ma 9,4-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S19 połączyć zbudowany już węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Obwodnica Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Keller Cemex E-droga Amago Freyssinet Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję