English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowy prezes PKP LHS
Zgromadzenie Wspólników powołało Łukasza Górnickiego na stanowisko prezesa PKP LHS. Dotychczasowa prezes, Grażyna Kuś, złożyła rezygnację ze względu na inne plany zawodowe. Pozostali członkowie zarządu będą nadal zajmować swoje stanowiska. [...]

Podwodne betonowanie - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku




Kujawsko-Pomorskie Forum Drogowe Innowacyjne metody utrzymania dróg: finansowanie i technologie, 28-29.10.2014, Toruń 2014-10-28
Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy zapraszają do udziału w Kujawsko-Pomorskim Forum Drogowym Innowacyjne metody utrzymania dróg: finansowanie i technologie, które odbędzie się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.[...]


Cenię sobie współpracę ze środowiskiem górnictwa odkrywkowego
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Wiesławem Koziołem z Katedry Górnictwa Odkrywkowego Akademii Górniczo-Hutniczej.[...]


Geosyntetyki Cz. 2. Zastosowanie – podział według PN-EN ISO 10318:2007
W pierwszej części artykułu [„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne”, nr 4 (55) lipiec – sierpień 2014, s. 48–51], dotyczącej charakterystyki i funkcji geosyntetyków według PN-EN ISO 10318:2007, omówiono liczne zalety tych produktów, dzięki którym wyroby geosyntetyczne znajdują coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza celowości zastosowania geosyntetyku wymaga wiedzy na temat funkcji, jaką mogą pełnić geosyntetyki w danej konstrukcji inżynieryjnej, znajomości zasad projektowania oraz umiejętności określenia kluczowych parametrów geosyntetyku w kontekście późniejszej bezpiecznej eksploatacji obiektu.[...]


Baumit modernizuje Śluzy Rędzińskie
Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego to największe tego typu przedsięwzięcie na Dolnym Śląsku od 100 lat. Realizowana jest w ramach wartego łącznie ponad 2,5 mld złotych Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry, będącego najrozleglejszą obecnie inwestycją hydrotechniczną w Polsce. Zapewni ona bezpieczeństwo prawie 2,5 mln mieszkańców w 3 województwach: śląskim, opolskim i dolnośląskim. Wśród wielu budowanych i remontowanych obiektów znajdują się także zabytkowe Śluzy Rędzin, położone we Wrocławiu w sąsiedztwie spektakularnego Mostu Rędzińskiego. Przy ich modernizacji wykonawcy zaufali firmie Baumit, wykonując klinkierowe powierzchnie przy użyciu trasowanej zaprawy Baumit Klinker S. [...]



Niebawem przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Lubelski urząd wojewódzki prowadzi już postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Jeszcze w listopadzie zostanie rozpisany przetarg na jej budowę.



Droga S19, fot. GDDKiA O/Lublin9,4-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 omijający od zachodu Lublin budowany będzie w systemie tradycyjnym. Zaktualizowany został projekt budowlany, złożono wniosek o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), kończy się aktualizowanie dokumentacji wykonawczej i przetargowej. Jeszcze w listopadzie rozpisany zostanie przetarg w trybie ograniczonym co oznacza, że w pierwszym etapie zainteresowani wykonawcy będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszona zostanie ograniczona ilość wykonawców których oceniono pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy. Większość gruntów potrzebnych pod inwestycję została już wykupiona, a nieruchomości rozebrane.


 
Zgodnie z projektem, zachodnia obwodnica Lublina ma 9,4-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S19 połączyć zbudowany już węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Obwodnica Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Lublin




Reklamy
Mosty Polskie Keller Freyssinet Amago Cemex E-droga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję