REKLAMA
Hydrotechnika Wiadomości
3 Minuty czytania

NDI zrealizuje inwestycje w Porcie Szczecin

29 lipca 2020 r. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wybrał ofertę konsorcjum NDI Sp. z o.o. i NDI S.A. do realizacji projektu – „Poprawa dostępu do portów w Szczecinie w rejonie kanału Dębickiego”.

Sopockie konsorcjum jest więc o krok od  realizacji kolejnej hydrotechnicznej inwestycji. NDI jako konsorcjant jest głównym wykonawcą m.in.  kanału żeglugowego przez  Mierzeję Wiślaną.

Inwestycja w  szczecińskim porcie obejmuje: Przebudowy Nabrzeży Czeskiego i  Słowackiego, budowę nowych nabrzeży Norweskiego i  Duńskiego, wykonanie pola odkładu urobku, umocnienia dna oraz  roboty czerpalne. Oferta konsorcjum spółek NDI była najkorzystniejsza pod  względem zaoferowanej ceny, czyli 343  098  742,72  PLN brutto. Termin realizacji tego kontraktu to  30.09.2023 r.

– Cieszymy się, że  nasza oferta została najwyżej oceniona przez  Inwestora. Mamy nadzieję, że  ten wybór zostanie zwieńczony zawarciem kontraktu, który  będzie dla nas kolejnym dużym projektem w  branży hydrotechnicznej. Obecnie realizujemy kanał żeglugowy przez  Mierzeję Wiślaną, a  za  nami budowa nabrzeża T2  dla głębokowodnego terminala kontenerowego DCT w  gdańskim porcie. Jako polska firma znad morza jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem branży hydrotechnicznej i  staramy się jak najlepiej przygotowywać do  realizacji kolejnych zadań poprzez rozwój kadry jak i  zakup specjalistycznego sprzętu do  pracy w  wodzie –
mówi Prezes NDI Małgorzata Winiarek-Gajewska.

Inwestycja w  Porcie Szczecin dotyczyć będzie:
1. Przebudowy Nabrzeży Czeskiego i  Słowackiego na  długości ok. 1000  mb 
- Przebudowa nabrzeży polega na  rozbiórce starej konstrukcji żelbetowej oraz  ścianki szczelnej i  w  jej miejsce wykonania nowego zabezpieczenia w  postaci palościanki (pali stalowych rurowych), wykonanie nowej konstrukcji żelbetowej, wraz z  zamontowaniem całego wyposażenia nabrzeża (np.  pachołów cumowniczych, odbojnice, drabinki ratownicze itp.).
– Przebudowa infrastruktury drogowo-kolejowej: to  rozbiórka starych i  budowa nowych torowisk kolejowych oraz  dróg dojazdowych.
– Roboty sanitarne, teletechniczne, elektryczne w  obrębie nabrzeży.
2. Budowa nowych nabrzeży Norweskiego i  Duńskiego – długość łączna ok. 1080  mb
– Budowa nabrzeży polega na  wbiciu palościanki – pali stalowych rurowych o  średnicy 1,6  m z  ścianką szczelną typu Z), wykonaniu nowej konstrukcji żelbetowej, wraz z  zamontowaniem wyposażenia nabrzeża (np.  pachołów cumowniczych odbojnic itp.).
3. Budowa Pola odkładu urobku – polega na  wybudowaniu wałów (na  obrzeżu pola refulacyjnego i  w  środku – w  środku w  celu wydzielenia mniejszych kwater) wypełnionych materiałem z  robót czerpalnych o  wysokości [3,30  m] i  długości ok. 5  km. Takie wybudowanie wałów pozwoli na  składowanie w  środku pola pozostałego materiału wydobytego z  robot czerpalnych – ok. 1  mln m3.
4. Roboty czerpalne w  obrębie Kanału Dębickiego – polegają na  zwiększeniu maksymalnej głębokości technicznej z  [10  m] do  [12,50  m] maksymalnej głębokości technicznej. Ilość mas ziemnych do  przetransportowania: 1,5  miliona m3 (800  tys. z  nowego nabrzeża oraz  700  tys. z  pozostałych części kanału).
5. Budowa umocnienia dna z  materacy – polega na  ułożeniu materaca betonowego (materiał syntetyczny) i  wypełnieniu do  specjalnym betonem. Materac betonowy pełni funkcję podwodnego zabezpieczenia dna nabrzeża przed  ruchem śrub okrętowych statków – śruby wytwarzają ruch wody, który  poprzez swoją prędkość np.  może podmywać dno nabrzeża, co może wpływać na  stateczność całej konstrukcji nabrzeża.

Źródło: NDI SA

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA