



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Nawierzchnie

Autor: MEGACHEMIE Research&Technologies SA
2012-10-02
Jezdnia północna, jezdnia południowa oraz trasa tramwajowa z ciągiem rowerowo-pieszym to trzy niezależne obiekty inżynieryjne wchodzące w skład otwartego w marcu 2012 r. mostu Marii Curie-Skłodowskiej. Najdalej wysunięty na północ Warszawy most, nazwany potocznie Północnym, łączy Białołękę z lewobrzeżną częścią stolicy, odciążając komunikacyjnie most Grota-Roweckiego, który dotychczas służył jako jedyna przeprawa łącząca osiedla północnej części Warszawy położone po obu stronach Wisły.


Autor: Sławomir Gąsiorowski, Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2012-08-01
Korzyści z posiadania sprawnej i wydajnej komunikacji wewnątrz kraju są oczywiste. Projektowanie, budowa lub modernizacja dróg, autostrad oraz linii kolejowych jest przedsięwzięciem technologicznym, dla którego inwestorzy, a za nimi projektanci i wykonawcy poszukują punktu równowagi pomiędzy szybkością wykonywania prac budowlanych, ich jakością a ekonomiczną opłacalnością. W ostatnich czasach pojawił się jeszcze jeden istotny czynnik planowania inwestycji, który należy uwzględnić w pracach projektowych i wykonawczych. Jest nim ochrona środowiska.


Autor: Liliana Chołuj, BLL Sp. z o.o.
2012-07-31
Podczas XVIII Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA w Kielcach miało miejsce wiele interesujących konferencji. Niewątpliwie jedną z nich była konferencja zorganizowana 8 maja 2012 r. przez firmę BLL Sp. z o.o. z Gdyni. Tematem przewodnim spotkania był recykling.


Autor: Liliana Chołuj, BLL Sp. z o.o.
2012-01-19
Guma w różnych formach i zastosowaniach, badania i praktyka w recyklingu destruktu asfaltowego – to tylko niektóre tematy poruszane podczas II Międzynarodowej Konferencji Zastosowanie destruktu asfaltowego i innych materiałów z recyklingu w budownictwie drogowym – granulat i włókna gumowe.


Autor: prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Iwański, kierownik Katedry Inżynierii Komunikacyjnej, Politechnika Świętokrzyska
2011-07-28
Sympozjum Nawierzchnie i izolacje na obiektach inżynieryjnych betonowych i stalowych. Konsekwencje i możliwości działań zostało zorganizowane przez firmę BLL Sp. z o.o. z Gdyni, pod patronatem naukowym Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach. Odbyło się 12 maja 2011 r. i było imprezą towarzyszącą XVII Międzynarodowym Targom Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2011.


Autor: Liliana Chołuj, prezes zarządu BLL Sp. z o. o.
2010-12-07
W dniach od 22 do 24 września 2010 r. w Ożarowie Mazowieckim, w Mazurkas Conference Center, odbyła się konferencja Zastosowanie destruktu asfaltowego, zorganizowana pod honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Polskiego Kongresu Drogowego, Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA) i Pomorskiej Izby Inżynierów. Patronat naukowy objął prof. dr hab. inż. Dariusz Sybilski, kierownik Zakładu Technologii Nawierzchni Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM). Organizatorem była firma BLL Sp. z o.o.


Autor: dr hab. inż. Kazimierz Kłosek, prof. PŚl, Jarosław Ajdukiewicz, prezes zarządu, Przedsiębiorstwo Realizacyjne INORA Sp. z o.o.
2010-11-25
Materiały geosyntetyczne są powszechnie stosowane jako zbrojenie warstw bitumicznych. Wskutek wprowadzenia tych materiałów uzyskuje się m.in. wzrost nośności i trwałości nawierzchni, ograniczenie jej destrukcji czy koleinowania. Poprzez zbrojenie chroni się również nawierzchnię przed propagacją spękań odbitych. Z reguły w badaniach i doświadczeniach brane są pod uwagę domyślnie konstrukcje z zastosowaniem nowo tworzonych warstw bitumicznych. Tymczasem coraz większym zainteresowaniem cieszy się w Polsce wykorzystanie destruktu asfaltowego przy renowacji nawierzchni bitumicznych. Nieuchronnie wywołuje to temat zachowania się zbrojenia geosyntetycznego z tak wykonywanymi konstrukcjami


Autor: Aleksander Cianciara, Sejscom sc
2009-11-19
Zastosowanie georadarów do badań drogowych to najbardziej popularny obecnie kierunek rozwoju technologii GPR. Takie badania, w dobie dzisiejszego zapotrzebowania na drogi i autostrady, mogą okazać się wkrótce koniecznością, ponieważ znacznie przyspieszają analizę grubości i jakości warstw asfaltowych. Jednocześnie nowoczesne technologie GPR dostarczają narzędzi do automatycznej interpretacji wyników, dzięki czemu można zredukować czas całego procesu i wyeliminować błędy.


Autor: Sergiusz Piasecki, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy Spoiwex Sp. z o.o.
2009-09-15
Hydrauliczne spoiwa stabilizacyjne z grupy Terramix stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na produkty umożliwiające prowadzenie prac stabilizacyjnych w różnych warunkach gruntowych i atmosferycznych. Są przeznaczone do stosowania w budownictwie komunikacyjnym w zakresie poprawy nośności i stabilizacji gruntów, kruszyw oraz mieszanek. Mogą być stosowane w gruntach spoistych, które wymagają wstępnego osuszenia.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.