



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Nawierzchnie

Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-10-14
Program budowy dróg krajowych zakłada, że w latach 2014–2023 powstanie 2,2 tys. km dróg krajowych, w tym 35 obwodnic o długości ponad 360 km. Planowane drogi będą kosztować prawie 93 mld zł, przy czym ok. połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków unijnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że 810 km nowych dróg powstanie w technologii betonowej, stawiając tym samym na dywersyfikację działań obu branż – betonowej i asfaltowej.


Autor:
2015-10-14
Nie słabną dyskusje wokół planowanej przez GDDKiA budowy 810 km dróg szybkiego ruchu o nawierzchni betonowej do 2020 r. Nawierzchnie betonowe mają wiele zalet, jednak mówiąc o nich, należy mieć na uwadze także ich wady. Nie zmienia to faktu, iż wokół dróg betonowych narosło również wiele mitów. Jaka powinna być dobra droga betonowa i czy polskie firmy podołają ich budowie?


Autor: mgr inż. Paweł Trybalski, mgr inż. Krzysztof Pytel, Dział Doradztwa Technicznego, Grupa Ożarów SA
2015-06-03
Stabilizacja gruntów, wzmacnianie nasypów, przygotowanie podłoża pod nawierzchnie drogowe czy parkingi często wymaga stosowania specjalistycznych materiałów i technologii. Grupa Ożarów SA, czołowy producent cementów w kraju, jako uzupełnienie oferowanego portfela produktów proponuje do tych zastosowań hydrauliczne spoiwo drogowe Reymix Stabilizacja HSD 22,5E.


Autor: Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2015-04-08
W ostatnich latach Polska przeżywa boom inwestycyjny. Dzięki m.in. pozyskiwaniu środków z funduszy Unii Europejskiej budujemy i modernizujemy coraz więcej dróg, szklaków kolejowych, obiektów mających zapewnić ochronę w czasie powodzi i wiele wiele innych. Tak olbrzymia liczba i różnorodność inwestycji wymaga od projektantów i wykonawców stosowania coraz to nowszych i bardziej wydajnych technologii budowlanych, dzięki którym można budować nie tylko szybciej i sprawniej, ale też coraz mądrzej obchodzić się z zasobami naturalnymi.


Autor: Dominik Małasiewicz, specjalista ds. rozwoju rynku, Lhoist Polska Sp. z o.o.
2015-04-08
Nowe podejście do stabilizacji powoduje, że do stabilizacji gruntów spoistych stosowane są wysokiej jakości spoiwa wapienne oraz urządzenia zapewniające dużą efektywność i precyzję pracy. Spoiwa wapienne dzięki swoim właściwościom doskonale sprawdzają się zarówno przy budowie nowych szlaków transportowych, jak i modernizacji już istniejących. Właściwości osuszające oraz reakcja pucolanowa, jakie są udziałem spoiwa wapiennego, sprawiają, że produkt ten jest niezastąpiony we wszelkiego rodzaju pracach ziemnych prowadzonych w gruntach spoistych.


Autor: mgr inż. Michał Gołos, Biuro Inżynierii Drogowej Drotest Sp. j.
2015-04-08
Georuszty heksagonalne do stabilizacji warstw kruszyw niezwiązanych (tzw. georuszty trójosiowe) są stosowane w Polsce już od ponad ośmiu lat. Ich użycie w inżynierii komunikacyjnej wpływa na wzrost efektywności i uzyskiwanie lepszych niż dotychczas parametrów stabilizowanych warstw kruszywa.


Autor: Krzysztof Błażejowski, Jacek Olszacki, Orlen Asfalt Sp. z o.o.; Hubert Peciakowski, PKN Orlen SA
2014-12-04
Obserwowane od wielu lat rosnące natężenie ruchu w komunikacji drogowej to nie tylko wzrost liczby przejeżdżających pojazdów, ale także coraz większy udział maksymalnych obciążeń osi. Oznacza to, że współczesne i przyszłe nawierzchnie drogowe muszą sprostać o wiele wyższym wymaganiom od stawianych jeszcze kilka, kilkanaście lat temu.


Autor: Weronika Zawadzka
2013-12-17
Innowacyjna w polskich warunkach technologia układania asfaltu lanego zastosowana przy budowie nawierzchni nowego mostu przez Wisłę w Toruniu przedłuży jej żywotność nawet do 20 lat. Upowszechnienie tej technologii może obniżyć koszty utrzymania i remontów dróg.


Autor: Lafarge
2013-07-26
Trzy odcinki dróg lokalnych w technologii betonu wałowanego powstały w gminach Koczała i Tuchomie na Pomorzu. Drogi te zbudowano z wykorzystaniem materiałów firmy Lafarge za pomocą układarki do układania mas bitumicznych. Jest to kolejny krok w rozwoju dróg betonowych w Polsce.


Autor: mgr inż. Krzysztof Pytel, mgr inż. Paweł Trybalski, Grupa Ożarów SA
2013-06-06
Projekty obejmujące rozbudowę infrastruktury drogowej pokazują, iż coraz większą wagę przywiązuje się do jakości i kosztów wytwarzania podbudowy. Stanowi ona bardzo istotny element nośny oraz pełni ważną funkcję w zapewnieniu trwałości konstrukcji nawierzchni dróg.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.