YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Wpływ komponentów na parametry betonów chudych w podbudowach drogowych »
Autor: mgr inż. Krzysztof Pytel, mgr inż. Paweł Trybalski, Grupa Ożarów SA
2013-06-06
Projekty obejmujące rozbudowę infrastruktury drogowej pokazują, iż coraz większą wagę przywiązuje się do jakości i kosztów wytwarzania podbudowy. Stanowi ona bardzo istotny element nośny oraz pełni ważną funkcję w zapewnieniu trwałości konstrukcji nawierzchni dróg.

Izolacja płyty torowiska mostu Marii Curie-Skłodowskiej (mostu Północnego) w Warszawie »
Autor: MEGACHEMIE Research&Technologies SA
2012-10-02
Jezdnia północna, jezdnia południowa oraz trasa tramwajowa z ciągiem rowerowo-pieszym to trzy niezależne obiekty inżynieryjne wchodzące w skład otwartego w marcu 2012 r. mostu Marii Curie-Skłodowskiej. Najdalej wysunięty na północ Warszawy most, nazwany potocznie Północnym, łączy Białołękę z lewobrzeżną częścią stolicy, odciążając komunikacyjnie most Grota-Roweckiego, który dotychczas służył jako jedyna przeprawa łącząca osiedla północnej części Warszawy położone po obu stronach Wisły.

Ulepszanie i stabilizacja gruntów spoiwem wapiennym »
Autor: Sławomir Gąsiorowski, Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2012-08-01
Korzyści z posiadania sprawnej i wydajnej komunikacji wewnątrz kraju są oczywiste. Projektowanie, budowa lub modernizacja dróg, autostrad oraz linii kolejowych jest przedsięwzięciem technologicznym, dla którego inwestorzy, a za nimi projektanci i wykonawcy poszukują punktu równowagi pomiędzy szybkością wykonywania prac budowlanych, ich jakością a ekonomiczną opłacalnością. W ostatnich czasach pojawił się jeszcze jeden istotny czynnik planowania inwestycji, który należy uwzględnić w pracach projektowych i wykonawczych. Jest nim ochrona środowiska.

Misja możliwa – recykling – materiały przyszłości »
Autor: Liliana Chołuj, BLL Sp. z o.o.
2012-07-31
Podczas XVIII Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA w Kielcach miało miejsce wiele interesujących konferencji. Niewątpliwie jedną z nich była konferencja zorganizowana 8 maja 2012 r. przez firmę BLL Sp. z o.o. z Gdyni. Tematem przewodnim spotkania był recykling.

Granulat i włókna gumowe w budownictwie drogowym »
Autor: Liliana Chołuj, BLL Sp. z o.o.
2012-01-19
Guma w różnych formach i zastosowaniach, badania i praktyka w recyklingu destruktu asfaltowego – to tylko niektóre tematy poruszane podczas II Międzynarodowej Konferencji Zastosowanie destruktu asfaltowego i innych materiałów z recyklingu w budownictwie drogowym – granulat i włókna gumowe.

Nawierzchnie i izolacje na obiektach inżynieryjnych betonowych i stalowych »
Autor: prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Iwański, kierownik Katedry Inżynierii Komunikacyjnej, Politechnika Świętokrzyska
2011-07-28
Sympozjum Nawierzchnie i izolacje na obiektach inżynieryjnych betonowych i stalowych. Konsekwencje i możliwości działań zostało zorganizowane przez firmę BLL Sp. z o.o. z Gdyni, pod patronatem naukowym Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach. Odbyło się 12 maja 2011 r. i było imprezą towarzyszącą XVII Międzynarodowym Targom Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2011.

Destrukt asfaltowy – odpad czy materiał? »
Autor: Liliana Chołuj, prezes zarządu BLL Sp. z o. o.
2010-12-07
W dniach od 22 do 24 września 2010 r. w Ożarowie Mazowieckim, w Mazurkas Conference Center, odbyła się konferencja Zastosowanie destruktu asfaltowego, zorganizowana pod honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Polskiego Kongresu Drogowego, Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA) i Pomorskiej Izby Inżynierów. Patronat naukowy objął prof. dr hab. inż. Dariusz Sybilski, kierownik Zakładu Technologii Nawierzchni Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM). Organizatorem była firma BLL Sp. z o.o.

Wykorzystanie destruktu w konstrukcji nawierzchni drogowej zbrojonej geosyntetykami »
Autor: dr hab. inż. Kazimierz Kłosek, prof. PŚl, Jarosław Ajdukiewicz, prezes zarządu, Przedsiębiorstwo Realizacyjne INORA Sp. z o.o.
2010-11-25
Materiały geosyntetyczne są powszechnie stosowane jako zbrojenie warstw bitumicznych. Wskutek wprowadzenia tych materiałów uzyskuje się m.in. wzrost nośności i trwałości nawierzchni, ograniczenie jej destrukcji czy koleinowania. Poprzez zbrojenie chroni się również nawierzchnię przed propagacją spękań odbitych. Z reguły w badaniach i doświadczeniach brane są pod uwagę domyślnie konstrukcje z zastosowaniem nowo tworzonych warstw bitumicznych. Tymczasem coraz większym zainteresowaniem cieszy się w Polsce wykorzystanie destruktu asfaltowego przy renowacji nawierzchni bitumicznych. Nieuchronnie wywołuje to temat zachowania się zbrojenia geosyntetycznego z tak wykonywanymi konstrukcjami

Remont skrzyżowania pasów startowych na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-10
Prowadzenie remontu na funkcjonującym lotnisku jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracowników lotniska, jak i wykonawcy. Aby wykonać remont skrzyżowania dróg startowych DS-1 i DS-3, należało wstrzymać ruch dużych samolotów; droga startowa została skrócona do 1300 m

Metoda GPR w badaniach nawierzchni drogowych i mostowych »
Autor: Aleksander Cianciara, Sejscom sc
2009-11-19
Zastosowanie georadarów do badań drogowych to najbardziej popularny obecnie kierunek rozwoju technologii GPR. Takie badania, w dobie dzisiejszego zapotrzebowania na drogi i autostrady, mogą okazać się wkrótce koniecznością, ponieważ znacznie przyspieszają analizę grubości i jakości warstw asfaltowych. Jednocześnie nowoczesne technologie GPR dostarczają narzędzi do automatycznej interpretacji wyników, dzięki czemu można zredukować czas całego procesu i wyeliminować błędy.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
PPI Chrobok Eurovia Noe Keller Palisander Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję