YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Nawierzchnie i izolacje na obiektach inżynieryjnych betonowych i stalowych »
Autor: prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Iwański, kierownik Katedry Inżynierii Komunikacyjnej, Politechnika Świętokrzyska
2011-07-28
Sympozjum Nawierzchnie i izolacje na obiektach inżynieryjnych betonowych i stalowych. Konsekwencje i możliwości działań zostało zorganizowane przez firmę BLL Sp. z o.o. z Gdyni, pod patronatem naukowym Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach. Odbyło się 12 maja 2011 r. i było imprezą towarzyszącą XVII Międzynarodowym Targom Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2011.

Destrukt asfaltowy – odpad czy materiał? »
Autor: Liliana Chołuj, prezes zarządu BLL Sp. z o. o.
2010-12-07
W dniach od 22 do 24 września 2010 r. w Ożarowie Mazowieckim, w Mazurkas Conference Center, odbyła się konferencja Zastosowanie destruktu asfaltowego, zorganizowana pod honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Polskiego Kongresu Drogowego, Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA) i Pomorskiej Izby Inżynierów. Patronat naukowy objął prof. dr hab. inż. Dariusz Sybilski, kierownik Zakładu Technologii Nawierzchni Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM). Organizatorem była firma BLL Sp. z o.o.

Wykorzystanie destruktu w konstrukcji nawierzchni drogowej zbrojonej geosyntetykami »
Autor: dr hab. inż. Kazimierz Kłosek, prof. PŚl, Jarosław Ajdukiewicz, prezes zarządu, Przedsiębiorstwo Realizacyjne INORA Sp. z o.o.
2010-11-25
Materiały geosyntetyczne są powszechnie stosowane jako zbrojenie warstw bitumicznych. Wskutek wprowadzenia tych materiałów uzyskuje się m.in. wzrost nośności i trwałości nawierzchni, ograniczenie jej destrukcji czy koleinowania. Poprzez zbrojenie chroni się również nawierzchnię przed propagacją spękań odbitych. Z reguły w badaniach i doświadczeniach brane są pod uwagę domyślnie konstrukcje z zastosowaniem nowo tworzonych warstw bitumicznych. Tymczasem coraz większym zainteresowaniem cieszy się w Polsce wykorzystanie destruktu asfaltowego przy renowacji nawierzchni bitumicznych. Nieuchronnie wywołuje to temat zachowania się zbrojenia geosyntetycznego z tak wykonywanymi konstrukcjami

Remont skrzyżowania pasów startowych na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2010-11-10
Prowadzenie remontu na funkcjonującym lotnisku jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracowników lotniska, jak i wykonawcy. Aby wykonać remont skrzyżowania dróg startowych DS-1 i DS-3, należało wstrzymać ruch dużych samolotów; droga startowa została skrócona do 1300 m

Metoda GPR w badaniach nawierzchni drogowych i mostowych »
Autor: Aleksander Cianciara, Sejscom sc
2009-11-19
Zastosowanie georadarów do badań drogowych to najbardziej popularny obecnie kierunek rozwoju technologii GPR. Takie badania, w dobie dzisiejszego zapotrzebowania na drogi i autostrady, mogą okazać się wkrótce koniecznością, ponieważ znacznie przyspieszają analizę grubości i jakości warstw asfaltowych. Jednocześnie nowoczesne technologie GPR dostarczają narzędzi do automatycznej interpretacji wyników, dzięki czemu można zredukować czas całego procesu i wyeliminować błędy.

Terramix – stabilizacja i wzmacnianie gruntu »
Autor: Sergiusz Piasecki, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy Spoiwex Sp. z o.o.
2009-09-15
Hydrauliczne spoiwa stabilizacyjne z grupy Terramix stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na produkty umożliwiające prowadzenie prac stabilizacyjnych w różnych warunkach gruntowych i atmosferycznych. Są przeznaczone do stosowania w budownictwie komunikacyjnym w zakresie poprawy nośności i stabilizacji gruntów, kruszyw oraz mieszanek. Mogą być stosowane w gruntach spoistych, które wymagają wstępnego osuszenia.

Jaka nawierzchnia, taki most - Nawierzchnie asfaltowe i betonowe na obiektach mostowych »
Autor: Jerzy Piłat, Piotr Radziszewski, Karol Kowalski
2007-08-06
Nawierzchnia mostu jest elementem w dużej mierze decydującym o trwałości całej konstrukcji obiektu inżynierskiego. Pracuje ona w bardzo specyficznych warunkach obciążenia.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5



Reklamy
Geobrugg DCS Aarsleff Keller PAM Uponor MPWiK Kraków Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję