YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Zabezpieczanie przed uszkodzeniami warstwy sczepnej z emulsji »
Autor: Dominik Małasiewicz, Lhoist
2015-12-03
Podczas budowy nowego odcinka drogi, a także w trakcie remontu, kiedy wymieniane są warstwy asfaltowe, musimy pamiętać, aby nowo wbudowywane warstwy były z sobą odpowiednio mocno połączone.

Betonowe nawierzchnie drogowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-10-14
Program budowy dróg krajowych zakłada, że w latach 2014–2023 powstanie 2,2 tys. km dróg krajowych, w tym 35 obwodnic o długości ponad 360 km. Planowane drogi będą kosztować prawie 93 mld zł, przy czym ok. połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków unijnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że 810 km nowych dróg powstanie w technologii betonowej, stawiając tym samym na dywersyfikację działań obu branż – betonowej i asfaltowej.

Eksperci na temat betonowych nawierzchni drogowych »
Autor:
2015-10-14
Nie słabną dyskusje wokół planowanej przez GDDKiA budowy 810 km dróg szybkiego ruchu o nawierzchni betonowej do 2020 r. Nawierzchnie betonowe mają wiele zalet, jednak mówiąc o nich, należy mieć na uwadze także ich wady. Nie zmienia to faktu, iż wokół dróg betonowych narosło również wiele mitów. Jaka powinna być dobra droga betonowa i czy polskie firmy podołają ich budowie?

Reymix Stabilizacja HSD 22,5E – niezastąpione spoiwo w trudnych warunkach gruntowych »
Autor: mgr inż. Paweł Trybalski, mgr inż. Krzysztof Pytel, Dział Doradztwa Technicznego, Grupa Ożarów SA
2015-06-03
Stabilizacja gruntów, wzmacnianie nasypów, przygotowanie podłoża pod nawierzchnie drogowe czy parkingi często wymaga stosowania specjalistycznych materiałów i technologii. Grupa Ożarów SA, czołowy producent cementów w kraju, jako uzupełnienie oferowanego portfela produktów proponuje do tych zastosowań hydrauliczne spoiwo drogowe Reymix Stabilizacja HSD 22,5E.

Stabilizacja gruntów spoiwem wapiennym »
Autor: Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2015-04-08
W ostatnich latach Polska przeżywa boom inwestycyjny. Dzięki m.in. pozyskiwaniu środków z funduszy Unii Europejskiej budujemy i modernizujemy coraz więcej dróg, szklaków kolejowych, obiektów mających zapewnić ochronę w czasie powodzi i wiele wiele innych. Tak olbrzymia liczba i różnorodność inwestycji wymaga od projektantów i wykonawców stosowania coraz to nowszych i bardziej wydajnych technologii budowlanych, dzięki którym można budować nie tylko szybciej i sprawniej, ale też coraz mądrzej obchodzić się z zasobami naturalnymi.

Uzdatnianie, osuszanie i stabilizacja gruntów spoistych przy użyciu spoiwa wapiennego Proviacal® »
Autor: Dominik Małasiewicz, specjalista ds. rozwoju rynku, Lhoist Polska Sp. z o.o.
2015-04-08
Nowe podejście do stabilizacji powoduje, że do stabilizacji gruntów spoistych stosowane są wysokiej jakości spoiwa wapienne oraz urządzenia zapewniające dużą efektywność i precyzję pracy. Spoiwa wapienne dzięki swoim właściwościom doskonale sprawdzają się zarówno przy budowie nowych szlaków transportowych, jak i modernizacji już istniejących. Właściwości osuszające oraz reakcja pucolanowa, jakie są udziałem spoiwa wapiennego, sprawiają, że produkt ten jest niezastąpiony we wszelkiego rodzaju pracach ziemnych prowadzonych w gruntach spoistych.

Georuszty heksagonalne stosowane do stabilizacji warstw kruszywa niezwiązanego w nawierzchniach drogowych »
Autor: mgr inż. Michał Gołos, Biuro Inżynierii Drogowej Drotest Sp. j.
2015-04-08
Georuszty heksagonalne do stabilizacji warstw kruszyw niezwiązanych (tzw. georuszty trójosiowe) są stosowane w Polsce już od ponad ośmiu lat. Ich użycie w inżynierii komunikacyjnej wpływa na wzrost efektywności i uzyskiwanie lepszych niż dotychczas parametrów stabilizowanych warstw kruszywa.

Asfalty wysokomodyfikowane Orbiton HiMA »
Autor: Krzysztof Błażejowski, Jacek Olszacki, Orlen Asfalt Sp. z o.o.; Hubert Peciakowski, PKN Orlen SA
2014-12-04
Obserwowane od wielu lat rosnące natężenie ruchu w komunikacji drogowej to nie tylko wzrost liczby przejeżdżających pojazdów, ale także coraz większy udział maksymalnych obciążeń osi. Oznacza to, że współczesne i przyszłe nawierzchnie drogowe muszą sprostać o wiele wyższym wymaganiom od stawianych jeszcze kilka, kilkanaście lat temu.

Nawierzchnia mostu w Toruniu z asfaltu lanego »
Autor: Weronika Zawadzka
2013-12-17
Innowacyjna w polskich warunkach technologia układania asfaltu lanego zastosowana przy budowie nawierzchni nowego mostu przez Wisłę w Toruniu przedłuży jej żywotność nawet do 20 lat. Upowszechnienie tej technologii może obniżyć koszty utrzymania i remontów dróg.

Sposób na szybkie budowanie trwałych dróg »
Autor: Lafarge
2013-07-26
Trzy odcinki dróg lokalnych w technologii betonu wałowanego powstały w gminach Koczała i Tuchomie na Pomorzu. Drogi te zbudowano z wykorzystaniem materiałów firmy Lafarge za pomocą układarki do układania mas bitumicznych. Jest to kolejny krok w rozwoju dróg betonowych w Polsce.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Palisander PPI Chrobok Geobrugg Eurovia Noe Luxo Keller Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję