Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Nawierzchnie lotnisk »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-09-21
Nawierzchnie lotnisk muszą bezpiecznie przejąć obciążenia użytkowe pochodzące od ciężaru samolotu oraz zapewnić ich odpowiednią redystrybucję w poszczególnych warstwach konstrukcyjnych, bez destrukcji tych warstw oraz z zachowaniem bezpieczeństwa poruszającego się po niej lub stojącego statku powietrznego. Ze względu na szczególny charakter muszą one spełniać wysokie wymagania zwłaszcza w zakresie odpowiedniej nośności, równości i szorstkości.

Trwałe nawierzchnie drogowe z użyciem wypełniacza mieszanego – doświadczenia ostatnich lat »
Autor: Ireneusz Strugała, Tuga Sp. z o.o., Dominik Małasiewicz, Lhoist Sp. z o.o.
2016-05-23
Ostatnie lata na rynku drogowym pokazują, że coraz częściej i chętniej wracamy do sprawdzonych technologii sprzed lat w lekko odświeżonej formie. Nie inaczej jest również w przypadku wapna do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowowych (mma), obecnie stosowanego najczęściej w postaci wypełniacza mieszanego.

VESTOPLAST® EP 901 – nowy modyfikator plastomeryczny dla lepiszczy bitumicznych »
Autor: Juliusz Boguta, Evonik Resource Efficiency
2016-05-23
Wymagania wobec asfaltu do budowy dróg cały czas rosną, ponieważ produkt końcowy jest narażony nie tylko na zmienne warunki atmosferyczne, np. skrajne temperatury, ale również nieustannie rośnie nacisk spowodowany wzrostem liczby przewozów długodystansowych i ruchu ciężkich pojazdów.

Stale pracujemy nad zwiększeniem naszych możliwości w zakresie produkcji innowacyjnych asfaltów »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-05-20
Rozmowa z Piotrem Przyborowskim, prezesem zarządu LOTOS Asfalt Sp. z o.o.

Nawierzchnie asfaltowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-05-20
Całkowita długość europejskiej sieci dróg to ponad 5 mln km, z czego 90% posiada nawierzchnie asfaltowe. Po drogach lądowych podróżuje 83% wszystkich pasażerów i transportowanych jest 72% towarów. Nie ulega wątpliwości, że drogi są potrzebne i muszą być odpowiednio utrzymane. Celem powinny być takie rozwiązania, które wręcz wykraczają poza oczekiwania związane z kluczowymi obszarami bezpieczeństwa, komfortu i trwałości dróg.

Maszyny budowlane, cz. 1. Maszyny do budowy nawierzchni bitumicznych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-05-20
Obecnie większość procesów na placu budowy to procesy zmechanizowane, przez co zwiększyła się wydajność robót i polepszyła ich jakość, skrócił się czas realizacji, niemal wyeliminowano ciężką pracę fizyczną człowieka. W budownictwie liniowym, charakteryzującym się zmiennością frontu robót i związaną z tym możliwością ich równoczesnego wykonywania, znajdują zastosowanie maszyny o dużej wydajności przy małym zakresie czynności przewidzianym do ich obsługi.

Poprawa parametrów mieszanek mineralno-asfaltowych przy użyciu wypełniacza mieszanego Asphacal H »
Autor: Halina Sarlińska, Polimex-Mostostal SA, Dominik Małasiewicz, Lhoist Polska Sp. z o.o.
2016-03-30
Jak świat stary, długi i szeroki, często bywa tak, że mimo istnienia i posiadania narzędzi, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu choćby części naszych problemów, to z takich czy innych powodów mamy opory przed ich zastosowaniem. Nie inaczej jest również w przypadku stosowania wapna hydratyzowanego czy też wypełniacza mieszanego do mieszanek mineralno-asfaltowych (dalej mma), chociaż są to materiały znane i z powodzeniem stosowane w budownictwie drogowym w wielu krajach na całym świecie od ponad 100 lat.

Technologie naprawy nawierzchni bitumicznych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-12-03
Nawierzchnie asfaltowe, tak jak każdą konstrukcję, cechuje określona trwałość, co oznacza, że ustalone dla nich funkcje są spełniane w konkretnym lub prognozowanym okresie ich użytkowania. Już na etapie projektowania konstrukcji drogi uwzględnia się tzw. cykl życia obiektu, który obejmuje m.in. określone warunki ekspozycji czy działanie czynników zewnętrznych. Przeciętnie okres użytkowania nawierzchni asfaltowej w Polsce przyjmuje się na ok. 20 lat, przy czym okres eksploatacji, utrzymania i rozbiórki ustala się dzięki specjalnym systemom oceny stanu nawierzchni.

Zabezpieczanie przed uszkodzeniami warstwy sczepnej z emulsji »
Autor: Dominik Małasiewicz, Lhoist
2015-12-03
Podczas budowy nowego odcinka drogi, a także w trakcie remontu, kiedy wymieniane są warstwy asfaltowe, musimy pamiętać, aby nowo wbudowywane warstwy były z sobą odpowiednio mocno połączone.

Betonowe nawierzchnie drogowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2015-10-14
Program budowy dróg krajowych zakłada, że w latach 2014–2023 powstanie 2,2 tys. km dróg krajowych, w tym 35 obwodnic o długości ponad 360 km. Planowane drogi będą kosztować prawie 93 mld zł, przy czym ok. połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków unijnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że 810 km nowych dróg powstanie w technologii betonowej, stawiając tym samym na dywersyfikację działań obu branż – betonowej i asfaltowej.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Geobrugg SG Pam Porr Keller Optem Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję