YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Uzdatnianie, osuszanie i stabilizacja gruntów spoistych przy użyciu spoiwa wapiennego Proviacal® »
Autor: Dominik Małasiewicz, specjalista ds. rozwoju rynku, Lhoist Polska Sp. z o.o.
2015-04-08
Nowe podejście do stabilizacji powoduje, że do stabilizacji gruntów spoistych stosowane są wysokiej jakości spoiwa wapienne oraz urządzenia zapewniające dużą efektywność i precyzję pracy. Spoiwa wapienne dzięki swoim właściwościom doskonale sprawdzają się zarówno przy budowie nowych szlaków transportowych, jak i modernizacji już istniejących. Właściwości osuszające oraz reakcja pucolanowa, jakie są udziałem spoiwa wapiennego, sprawiają, że produkt ten jest niezastąpiony we wszelkiego rodzaju pracach ziemnych prowadzonych w gruntach spoistych.

Georuszty heksagonalne stosowane do stabilizacji warstw kruszywa niezwiązanego w nawierzchniach drogowych »
Autor: mgr inż. Michał Gołos, Biuro Inżynierii Drogowej Drotest Sp. j.
2015-04-08
Georuszty heksagonalne do stabilizacji warstw kruszyw niezwiązanych (tzw. georuszty trójosiowe) są stosowane w Polsce już od ponad ośmiu lat. Ich użycie w inżynierii komunikacyjnej wpływa na wzrost efektywności i uzyskiwanie lepszych niż dotychczas parametrów stabilizowanych warstw kruszywa.

Asfalty wysokomodyfikowane Orbiton HiMA »
Autor: Krzysztof Błażejowski, Jacek Olszacki, Orlen Asfalt Sp. z o.o.; Hubert Peciakowski, PKN Orlen SA
2014-12-04
Obserwowane od wielu lat rosnące natężenie ruchu w komunikacji drogowej to nie tylko wzrost liczby przejeżdżających pojazdów, ale także coraz większy udział maksymalnych obciążeń osi. Oznacza to, że współczesne i przyszłe nawierzchnie drogowe muszą sprostać o wiele wyższym wymaganiom od stawianych jeszcze kilka, kilkanaście lat temu.

Nawierzchnia mostu w Toruniu z asfaltu lanego »
Autor: Weronika Zawadzka
2013-12-17
Innowacyjna w polskich warunkach technologia układania asfaltu lanego zastosowana przy budowie nawierzchni nowego mostu przez Wisłę w Toruniu przedłuży jej żywotność nawet do 20 lat. Upowszechnienie tej technologii może obniżyć koszty utrzymania i remontów dróg.

Sposób na szybkie budowanie trwałych dróg »
Autor: Lafarge
2013-07-26
Trzy odcinki dróg lokalnych w technologii betonu wałowanego powstały w gminach Koczała i Tuchomie na Pomorzu. Drogi te zbudowano z wykorzystaniem materiałów firmy Lafarge za pomocą układarki do układania mas bitumicznych. Jest to kolejny krok w rozwoju dróg betonowych w Polsce.

Wpływ komponentów na parametry betonów chudych w podbudowach drogowych »
Autor: mgr inż. Krzysztof Pytel, mgr inż. Paweł Trybalski, Grupa Ożarów SA
2013-06-06
Projekty obejmujące rozbudowę infrastruktury drogowej pokazują, iż coraz większą wagę przywiązuje się do jakości i kosztów wytwarzania podbudowy. Stanowi ona bardzo istotny element nośny oraz pełni ważną funkcję w zapewnieniu trwałości konstrukcji nawierzchni dróg.

Izolacja płyty torowiska mostu Marii Curie-Skłodowskiej (mostu Północnego) w Warszawie »
Autor: MEGACHEMIE Research&Technologies SA
2012-10-02
Jezdnia północna, jezdnia południowa oraz trasa tramwajowa z ciągiem rowerowo-pieszym to trzy niezależne obiekty inżynieryjne wchodzące w skład otwartego w marcu 2012 r. mostu Marii Curie-Skłodowskiej. Najdalej wysunięty na północ Warszawy most, nazwany potocznie Północnym, łączy Białołękę z lewobrzeżną częścią stolicy, odciążając komunikacyjnie most Grota-Roweckiego, który dotychczas służył jako jedyna przeprawa łącząca osiedla północnej części Warszawy położone po obu stronach Wisły.

Ulepszanie i stabilizacja gruntów spoiwem wapiennym »
Autor: Sławomir Gąsiorowski, Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego
2012-08-01
Korzyści z posiadania sprawnej i wydajnej komunikacji wewnątrz kraju są oczywiste. Projektowanie, budowa lub modernizacja dróg, autostrad oraz linii kolejowych jest przedsięwzięciem technologicznym, dla którego inwestorzy, a za nimi projektanci i wykonawcy poszukują punktu równowagi pomiędzy szybkością wykonywania prac budowlanych, ich jakością a ekonomiczną opłacalnością. W ostatnich czasach pojawił się jeszcze jeden istotny czynnik planowania inwestycji, który należy uwzględnić w pracach projektowych i wykonawczych. Jest nim ochrona środowiska.

Misja możliwa – recykling – materiały przyszłości »
Autor: Liliana Chołuj, BLL Sp. z o.o.
2012-07-31
Podczas XVIII Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA w Kielcach miało miejsce wiele interesujących konferencji. Niewątpliwie jedną z nich była konferencja zorganizowana 8 maja 2012 r. przez firmę BLL Sp. z o.o. z Gdyni. Tematem przewodnim spotkania był recykling.

Granulat i włókna gumowe w budownictwie drogowym »
Autor: Liliana Chołuj, BLL Sp. z o.o.
2012-01-19
Guma w różnych formach i zastosowaniach, badania i praktyka w recyklingu destruktu asfaltowego – to tylko niektóre tematy poruszane podczas II Międzynarodowej Konferencji Zastosowanie destruktu asfaltowego i innych materiałów z recyklingu w budownictwie drogowym – granulat i włókna gumowe.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 | Następna >>



Reklamy
Uponor Soletanche MPWiK Kraków DCS Keller PAM Aarsleff Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję