



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Nawierzchnie

Autor: RETTENMAIER POLSKA Sp. z o.o.
2018-05-25
Wśród uwarunkowań i przesłanek rozwoju infrastruktury drogowej w kraju ważnym czynnikiem jest spójność pomiędzy inwestycjami na drogach krajowych i samorządowych. Dotyczy ona głównie parametrów techniczno-budowlanych, które mają wpływ na trwałość i poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. W tym kontekście ważne jest także to, jaką funkcję droga pełni lokalnie i w jakim otoczeniu jest zlokalizowana.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2018-03-28
XXI w. przyniósł wiele zmian w dziedzinie konstrukcji nawierzchni drogowych, jednak nadal dominują nawierzchnie podatne. W Polsce nawierzchnie asfaltowe stanowią 97% wszystkich nawierzchni twardych ulepszonych. Infrastruktura drogowa w kraju rozrasta się w szybkim tempie, a dzisiejsze technologie asfaltowe oferują sporą paletę możliwości, co pozwala spełniać coraz wyższe wymagania użytkowników dróg.


Autor: RETTENMAIER POLSKA Sp. z o.o.
2018-03-28
95% ogólnej sieci dróg w Polsce to drogi samorządowe (cała sieć liczy ponad 360 tys. km). W wielu powiatach nawet 40% dróg kwalifikuje się do natychmiastowego remontu, a rocznie modernizujemy tak krótkie odcinki, że obszar krytyczny szybko się powiększa.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2017-11-29
Historia stosowania asfaltów liczy już ok. 5 tys. lat. Począwszy od starożytności aż do dziś, dokonała się w tym zakresie prawdziwa rewolucja. Obecne nawierzchnie asfaltowe dzięki dynamicznemu rozwojowi dodatków, lepiszczy, materiałów i technologii budowlanych powstają przy zastosowaniu nowych rozwiązań, za którymi idzie osiąganie nowych celów w zakresie trwałości budowanych dróg, zmniejszenia obciążenia dla środowiska i optymalizacji kosztów budowy.


Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie
2017-10-02
W 2017 r. wprowadzono dwie innowacyjne technologie wykonania nawierzchni na drogach krajowych Małopolski. Na oddanym pod koniec czerwca 4,5-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S7 od ul. Christo Botewa do ul. Igołomskiej w Krakowie ułożona została warstwa ścieralna asfaltu modyfikowanego gumą, natomiast na DK94 w okolicy Olkusza 500-metrowy dywanik mineralno-emulsyjny do odnowy właściwości górnej warstwy nawierzchni.


Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2017-07-27
Rozmowa ze Zbigniewem Celą dyrektorem Działu Maszyn Budowlanych Amago Sp. z o.o.


Autor: Juliusz Boguta, Evonik Industries AG
2016-11-24
Materiały do oznakowań poziomych są tradycyjnie dobierane według wymagań technicznych, warunków klimatycznych, natężenia ruchu i kosztów materiałowych. Oprócz tych czynników w niedalekiej przyszłości będzie trzeba zwracać coraz większą uwagę na to, aby wybierając między różnymi produktami alternatywnymi, uwzględnić także aspekty ekologiczne (green public procurement – zielone zamówienia publiczne, GPP).


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-11-23
Zarządzanie eksploatacją nawierzchni drogowej obejmuje zadania wykonywane przez zarządcę drogi oraz zlecane wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Diagnostyka nawierzchni i odpowiednia reakcja na wyniki przeprowadzanych przeglądów stanu dróg pozwalają na efektywne zarządzanie nimi w czasie oraz bezpieczne użytkowanie przez uczestników ruchu.


Autor: mgr inż. Piotr Uniwersał, doktorant Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej
2016-11-23
Rosnące wymagania, jakie stawiamy nawierzchniom drogowym, powodują potrzebę opracowywania coraz bardziej precyzyjnych technik badawczych w zakresie szacowania ich nośności. Takim wymaganiom mogą sprostać ugięciomierze dynamiczne FWD, które z wysoką dokładnością mierzą ugięcie nawierzchni wywołane dynamicznym uderzeniem. Zwiększającej się popularności pomiarów czaszy ugięć, spowodowanej większą dostępnością takich badań oraz rosnącymi wymaganiami zamawiających, nie towarzyszy wzrost świadomości, jak prawidłowo wykonać ten pomiar oraz opracować wyniki badania ugięć nawierzchni. W artykule poruszono kilka zagadnień związanych z pomiarami ugięć, w tym wpływ temperatury warstw asfaltowych, dokładności inwentaryzacji układu i rodzaju warstw konstrukcji nawierzchni oraz wpływ metody, jaką przeprowadzane są obliczenia modułów sztywności i sprężystości warstw nawierzchni.


Autor: Piotr Piestrzyński, Stowarzyszenie Producentów Cementu
2016-09-22
Drogi o nawierzchniach betonowych są tańsze w budowie i utrzymaniu. Zarówno technologia betonowa, jak i asfaltowa mają swoje miejsce i obie powinny być stosowane na polskich drogach, a o wyborze rodzaju nawierzchni powinna decydować analiza kosztów cyklu życia, LCC – powiedział prof. Antoni Szydło z Politechniki Wrocławskiej, który wraz z grupą ekspertów podjął próbę sprowadzenia do konkretów dyskusji wokół wyboru rodzaju technologii dla polskich dróg. Założenia, wyliczenia i wnioski zespołu ekspertów zostały zawarte w raporcie Badania i analizy kosztów budowy i utrzymania nawierzchni betonowych i asfaltowych.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.