



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Nawierzchnie

Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.


Autor: Jarosław Rokita, kierownik realizacji projektów, LH Engineering, dr inż. Tomasz Rudnicki, kierownik Zespołu ds. Jakości, główny technolog Lafarge
2020-06-02
Optymalizacja pod względem kosztowym jest jednym z głównych wyzwań współczesnego świata, dotyczy to również szeroko rozumianej branży budowlanej, w tym budownictwa drogowego. Dobór optymalnego rozwiązania to nie tylko wybór rozwiązania najtańszego na dzień wykonania, ale przede wszystkim najkorzystniejszego w całym okresie planowanej eksploatacji.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa, leżąca u podstaw rozwoju cywilizacji, jest także jedną z podstaw gospodarki każdego państwa. Od czasu rozwoju technologicznego, jaki nastąpił w budowie i projektowaniu nawierzchni drogowych, porównuje się koszty, trwałość czy szybkość budowania nawierzchni betonowych i asfaltowych. Praktyka ostatnich lat wskazuje, że najlepsze efekty przynosi stosowanie obu technologii.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Nawierzchnie asfaltowe to jedne z najpopularniejszych typów nawierzchni, jakie spotyka się nie tylko na polskich drogach. Rozwijana od lat technologia nastawiona jest na coraz lepszą jakość i trwałość nawierzchni, powodując poprawę jej odporności na deformacje, wzrost nośności dróg i bezpieczeństwa ich użytkowania. Rozwój nawierzchni asfaltowych to także podejmowanie działań uwzględniających aspekty środowiskowe.


Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2019-10-09
Długość sieci dróg w Polsce systematycznie wzrasta. Chociaż buduje się je przy użyciu coraz doskonalszych technologii, to każda droga po określonym czasie eksploatacji wymaga interwencji w celu przywrócenia jej parametrów niezbędnych do dalszego bezpiecznego użytkowania. Odpowiednie metody stosuje się w zależności od rodzaju nawierzchni, po uprzednim zdiagnozowaniu problemu. Właściwa interwencja jest możliwa dzięki stosowaniu diagnostyki nawierzchni drogowych.


Autor: Marek Fecko, Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2019-05-28
W ostatnich latach w związku z intensyfikacją inwestycji drogowych nastąpił znaczny wzrost zapotrzebowania na asfalty w Polsce. Jednocześnie podwyższyły się oczekiwania co do parametrów technicznych nawierzchni drogowych, w szczególności poprawy ich nośności i trwałości. Wszystko to spowodowało intensywny rozwój technologii asfaltowych.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2019-05-28
Wraz z dużym wzrostem natężenia ruchu pojazdów oraz zwiększeniem ich ciężarów i obciążeń osi nastąpił rozwój metod projektowania i badań konstrukcji nawierzchni dróg asfaltowych, a do ich budowy stosuje się nowe materiały. Modyfikowane i udoskonalane są także technologie i inżynieryjne metody projektowania, a wszystko po to, by jeździło się jeszcze bardziej komfortowo i bezpiecznie.


Autor: ADD Asfalt Sp. z o.o.
2019-05-28
Firma ADD Asfalt Sp. z o.o., będąca częścią grupy Kopalnie Porfiru i Diabazu Sp. z o.o. (KPiD), świętuje w 2019 r. jubileusz 15-lecia funkcjonowania w branży drogowej.


Autor: RETTENMAIER POLSKA Sp. z o.o.
2018-12-03
Podczas jazdy użytkownik drogi widzi i odczuwa tylko jej warstwę ścieralną, która ma zapewnić komfort poruszania się. Powinna być równa i bezpieczna, czyli gwarantować dobrą przyczepność i odpowiednie zachowanie pojazdu podczas hamowania. Konstrukcja nawierzchni to jednak nie tylko warstwa ścieralna. Pod nią znajdują się kolejne warstwy konstrukcyjne, które zapewniają prawidłowy rozkład naprężeń na podłoże gruntowe oraz trwałość drogi w długim okresie jej eksploatacji.


Autor: Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2018-08-03
Podczas targów AUTOSTRADA-POLSKA, tradycyjnie odbywających się w maju w Kielcach, Instytut Badawczy Dróg i Mostów przygotował dwudniową konferencję naukową Nowoczesna diagnostyka i naprawy nawierzchni drogowych (8–9 maja 2018 r.). Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk objął wydarzenie patronatem honorowym, a uroczystego otwarcia dokonali podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Chodkiewicz wraz z dyrektorem Instytutu prof. Leszkiem Rafalskim.
<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 | Następna >>

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.