Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Recykling nawierzchni bardziej efektywny z innowacyjnym asfaltem »
Autor: dr hab. inż. Jan Król, prof. uczelni, mgr inż. Katarzyna Konieczna, dr inż. Adam Liphardt, prof. dr hab. inż. Piotr Radziszewski, dr hab. inż. Karol Kowalski, prof. uczelni, mgr inż. Piotr Pokorski, dr hab. inż. Michał Sarnowski, prof. uczelni, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej; inż. Agnieszka Kędzierska, LOTOS Asfalt Sp. z o.o.
2022-05-19
Przed polską branżą drogową stoją wyzwania dotyczące utrzymania w przyszłości sieci drogowej, która od ponad 20 lat jest intensywnie rozbudowywana. Działania badawczo-rozwojowe na rzecz rozwoju recyklingu podejmowane na Politechnice Warszawskiej we współpracy z firmą LOTOS Asfalt Sp. z o.o. są ukierunkowane na to, aby dobrej jakości materiał pochodzący z obecnych inwestycji w 100% był wykorzystywany do budowy i remontów nawierzchni asfaltowych.

Nawierzchnie asfaltowe wobec zmian klimatycznych »
Autor: ORLEN Asfalt sp. z o.o.
2021-11-26
Od wielu lat obserwujemy zmiany klimatyczne w otaczającym nas świecie. Niezależnie, czy przyczyny leżą po stronie działalności człowieka, czy też są powodowane przez wielkie cykle naturalne, mają one wpływ na funkcjonowanie ludzi i ich cywilizacji, w tym także na materialną sieć drogową. Należy zatem rozważyć możliwości zmian technologicznych w budowie dróg w taki sposób, aby były one w stanie pełnić nieprzerwanie swoją funkcję komunikacyjną.

Drogi z recyklingu »
Autor: ORLEN Asfalt sp. z o.o.
2021-11-26
Każda, nawet najlepiej wykonana, nawierzchnia drogowa z czasem ulega degradacji. Wiąże się to w pewnym momencie z koniecznością wzmocnienia całej konstrukcji lub wymiany jednej bądź kilku jej warstw. Zabiegom tym towarzyszy frezowanie, zwykle co najmniej jednej warstwy asfaltowej, w wyniku którego powstaje tzw. destrukt asfaltowy (na świecie oznaczany w języku angielskim jako Reclaimed Asphalt Pavement – RAP). Rodzi się wtedy pytanie, co można z nim dalej zrobić. Zutylizować, składować, a może w odpowiedni sposób przetworzyć i ponownie wbudować w nawierzchnię drogi?

Nawierzchnie drogowe, mostowe i specjalne z asfaltów modyfikowanych na długie lata »
Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2021-09-27
Rodzaj asfaltu ma istotny wpływ na trwałość mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych do budowy nawierzchni. Naukowcy w badaniach laboratoryjnych od lat wykazują, że asfalty o podwyższonej ilości modyfikatora – MODBIT 45/80-65 – poprawiają odporność nawierzchni na spękania niskotemperaturowe i koleinowanie oraz wydłużają ich żywotność.

Jak budować drogi lepiej i taniej? »
Autor: ORLEN ASFALT Sp. z o.o.
2021-07-22
W ostatnich latach w branży drogowej prowadzonych jest wiele programów ukierunkowanych na zwiększenie trwałości budowanych dróg przy jednoczesnym racjonalizowaniu kosztów budowy.

Korzyści z zastosowania asfaltów nowej generacji typu HiMA na przykładzie wybranych inwestycji zrealizowanych w ramach programu „15 inwestycji z okazji 15-lecia LOTOS Asfalt” »
Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2021-05-27
Asfalty wysokomodyfikowane MODBIT HiMA (Highly Modified Asphalt) to nowoczesne lepiszcza o bardzo wysokim stężeniu SBS (Styren-Butadien-Styren). Zawartość polimeru na poziomie ponad 7% powoduje odwrócenie faz. Lepiszcza zyskują nowe właściwości, zbliżone do elastomerów. Dzięki temu są znacznie bardziej elastyczne, a nawierzchnie z ich zastosowaniem są trwalsze i odporniejsze na deformacje i zmęczenie oraz spękania niskotemperaturowe. Korzyści ze stosowania tych asfaltów możemy obserwować już dziś nie tylko na drogach krajowych, ale również samorządowych dzięki ogłoszonemu w ubiegłym roku przez spółkę LOTOS Asfalt programowi „15 inwestycji z okazji 15-lecia LOTOS Asfalt”.

Uszorstnienie nawierzchni w technologii śrutowania »
Autor: Andrzej Michałek, członek zarządu, dyrektor ds. technicznych, SAT Sp. z o.o.
2021-03-23
W dzisiejszym świecie, w którym obserwujemy bardzo szybki postęp techniczny, rosną też wymagania co do jakości oferowanych produktów. Tendencja ta jest odczuwalna również w budownictwie, gdzie bardzo mocno zaostrzane są przez inwestorów kryteria techniczne dla nowych obiektów. Niejednokrotnie do spełnienia wszystkich wymagań konieczne jest stosowanie nowych, lepszych narzędzi pozwalających utrzymać rygory technologiczne – także w zakresie szorstkości nawierzchni dróg.

Komfortowe i trwałe nawierzchnie asfaltowe w przestrzeni publicznej i na ciągach pieszo-rowerowych »
Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2020-11-24
Asfalt jest najbardziej powszechnym i funkcjonalnym materiałem do budowy nawierzchni komunikacyjnych. Drogi asfaltowe są ciche, równe, bezpieczne, trwałe i proste w budowie i w utrzymaniu. Niezależnie, czy jesteś kierowcą roweru, osobą niepełnosprawną, dzieckiem jadącym hulajnogą, turystą ciągnącym walizkę na kółkach, czy idziesz właśnie na wysokich obcasach – nawierzchnia asfaltowa będzie dla ciebie najbardziej komfortowa.

Asfalt trwałym, ekonomicznym i ekologicznym rozwiązaniem dla samorządów »
Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2020-09-30
Drogi samorządowe stanowią ponad 90% wszystkich ciągów komunikacyjnych w Polsce. Są bardzo zróżnicowane pod względem funkcji i obciążenia ruchem. Wyzwaniem dla inwestorów i projektantów jest wybudowanie trwałych i funkcjonalnych dróg w ramach założonego budżetu i przy rosnących wymaganiach ekologicznych. Nowoczesne asfalty modyfikowane polimerami typu MODBIT i MODBIT HiMA oraz gotowe lepiszcza typu WMA do technologi na ciepło skutecznie im to umożliwiają.

LOTOS Asfalt partnerem samorządowców w dążeniu do zapewnienia trwałej infrastruktury drogowej »
Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2020-06-02
Przełomowym wynalazkiem dla zapewnienia trwałości nawierzchni są wysokomodyfikowane asfalty nowej generacji typu HiMA (highly modified asphalt), które dzięki ponadstandardowym właściwościom funkcjonalnym umożliwiają optymalizację konstrukcji i znaczne oszczędności nakładów na utrzymanie sieci dróg. LOTOS Asfalt, chcąc wspomóc samorządy w budowie trwałych dróg, wystartował z programem budowy odcinków referencyjnych z wykorzystaniem polimeroasfaltów typu MODBIT HiMA. Z okazji 15-lecia spółki LOTOS Asfalt planowane jest powstanie 15 takich odcinków na drogach samorządowych w całej Polsce.

1 2 3 4 5 6 | Następna >>



Reklamy
Soletanche SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Porr Keller GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję