YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Trendy rozwojowe w nawierzchniach asfaltowych »
Autor: Marek Fecko, Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2019-05-28
W ostatnich latach w związku z intensyfikacją inwestycji drogowych nastąpił znaczny wzrost zapotrzebowania na asfalty w Polsce. Jednocześnie podwyższyły się oczekiwania co do parametrów technicznych nawierzchni drogowych, w szczególności poprawy ich nośności i trwałości. Wszystko to spowodowało intensywny rozwój technologii asfaltowych.

Nowoczesne drogi asfaltowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2019-05-28
Wraz z dużym wzrostem natężenia ruchu pojazdów oraz zwiększeniem ich ciężarów i obciążeń osi nastąpił rozwój metod projektowania i badań konstrukcji nawierzchni dróg asfaltowych, a do ich budowy stosuje się nowe materiały. Modyfikowane i udoskonalane są także technologie i inżynieryjne metody projektowania, a wszystko po to, by jeździło się jeszcze bardziej komfortowo i bezpiecznie.

ADD Asfalt – wytwórnia-sklep. To się sprawdziło »
Autor: ADD Asfalt Sp. z o.o.
2019-05-28
Firma ADD Asfalt Sp. z o.o., będąca częścią grupy Kopalnie Porfiru i Diabazu Sp. z o.o. (KPiD), świętuje w 2019 r. jubileusz 15-lecia funkcjonowania w branży drogowej.

Mieszanki SMA do warstw wiążących i podbudowy czyli dłuższe życie drogi »
Autor: RETTENMAIER POLSKA Sp. z o.o.
2018-12-03
Podczas jazdy użytkownik drogi widzi i odczuwa tylko jej warstwę ścieralną, która ma zapewnić komfort poruszania się. Powinna być równa i bezpieczna, czyli gwarantować dobrą przyczepność i odpowiednie zachowanie pojazdu podczas hamowania. Konstrukcja nawierzchni to jednak nie tylko warstwa ścieralna. Pod nią znajdują się kolejne warstwy konstrukcyjne, które zapewniają prawidłowy rozkład naprężeń na podłoże gruntowe oraz trwałość drogi w długim okresie jej eksploatacji.

Nowoczesna diagnostyka i naprawy nawierzchni drogowych »
Autor: Instytut Badawczy Dróg i Mostów
2018-08-03
Podczas targów AUTOSTRADA-POLSKA, tradycyjnie odbywających się w maju w Kielcach, Instytut Badawczy Dróg i Mostów przygotował dwudniową konferencję naukową Nowoczesna diagnostyka i naprawy nawierzchni drogowych (8–9 maja 2018 r.). Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk objął wydarzenie patronatem honorowym, a uroczystego otwarcia dokonali podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Chodkiewicz wraz z dyrektorem Instytutu prof. Leszkiem Rafalskim.

Nawierzchnie jednowarstwowe szansą dla dróg powiatowych i gminnych »
Autor: RETTENMAIER POLSKA Sp. z o.o.
2018-05-25
Wśród uwarunkowań i przesłanek rozwoju infrastruktury drogowej w kraju ważnym czynnikiem jest spójność pomiędzy inwestycjami na drogach krajowych i samorządowych. Dotyczy ona głównie parametrów techniczno-budowlanych, które mają wpływ na trwałość i poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. W tym kontekście ważne jest także to, jaką funkcję droga pełni lokalnie i w jakim otoczeniu jest zlokalizowana.

Nawierzchnie asfaltowe w Polsce »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2018-03-28
XXI w. przyniósł wiele zmian w dziedzinie konstrukcji nawierzchni drogowych, jednak nadal dominują nawierzchnie podatne. W Polsce nawierzchnie asfaltowe stanowią 97% wszystkich nawierzchni twardych ulepszonych. Infrastruktura drogowa w kraju rozrasta się w szybkim tempie, a dzisiejsze technologie asfaltowe oferują sporą paletę możliwości, co pozwala spełniać coraz wyższe wymagania użytkowników dróg.

SMA 16 JENA – innowacja zamknięta w nawierzchni »
Autor: RETTENMAIER POLSKA Sp. z o.o.
2018-03-28
95% ogólnej sieci dróg w Polsce to drogi samorządowe (cała sieć liczy ponad 360 tys. km). W wielu powiatach nawet 40% dróg kwalifikuje się do natychmiastowego remontu, a rocznie modernizujemy tak krótkie odcinki, że obszar krytyczny szybko się powiększa.

Trendy i przyszłość nawierzchni bitumicznych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2017-11-29
Historia stosowania asfaltów liczy już ok. 5 tys. lat. Począwszy od starożytności aż do dziś, dokonała się w tym zakresie prawdziwa rewolucja. Obecne nawierzchnie asfaltowe dzięki dynamicznemu rozwojowi dodatków, lepiszczy, materiałów i technologii budowlanych powstają przy zastosowaniu nowych rozwiązań, za którymi idzie osiąganie nowych celów w zakresie trwałości budowanych dróg, zmniejszenia obciążenia dla środowiska i optymalizacji kosztów budowy.

Innowacyjne technologie wykonania nawierzchni na drogach Małopolski »
Autor: Iwona Mikrut, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie
2017-10-02
W 2017 r. wprowadzono dwie innowacyjne technologie wykonania nawierzchni na drogach krajowych Małopolski. Na oddanym pod koniec czerwca 4,5-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S7 od ul. Christo Botewa do ul. Igołomskiej w Krakowie ułożona została warstwa ścieralna asfaltu modyfikowanego gumą, natomiast na DK94 w okolicy Olkusza 500-metrowy dywanik mineralno-emulsyjny do odnowy właściwości górnej warstwy nawierzchni.

1 2 3 4 5 | Następna >>



Reklamy
Soletanche Basf DCS Uponor Llloyd Acoustics Geobrugg PAM MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję