



Autotesty

Bezpieczeństwo pracy
Beton
Budownictwo kubaturowe
Budownictwo podziemne
Chemia budowlana
Deskowania
Drogi
Geoinżynieria
Geosyntetyki
Geotechnika
Hydrotechnika
Inżynieria bezwykopowa
Inżynieria środowiska
Kolej
Kompozyty
Koronawirus
Kruszywa
Maszyny budowlane
Mosty
Nawierzchnie
Prefabrykaty
Przepusty
Retencja
Rury
Stal w budownictwie
Technologie informatyczne
Tunele
Wykopy

Bezpieczeństwo pracy

Beton

Budownictwo kubaturowe

Budownictwo podziemne

Chemia budowlana

Deskowania

Drogi

Geoinżynieria

Geosyntetyki

Geotechnika

Hydrotechnika

Inżynieria bezwykopowa

Inżynieria środowiska

Kolej

Kompozyty

Koronawirus

Kruszywa

Maszyny budowlane

Mosty

Nawierzchnie

Prefabrykaty

Przepusty

Retencja

Rury

Stal w budownictwie

Technologie informatyczne

Tunele

Wykopy

Tagi - Nawierzchnie

Autor: ORLEN Asfalt sp. z o.o.
2021-11-26
Od wielu lat obserwujemy zmiany klimatyczne w otaczającym nas świecie. Niezależnie, czy przyczyny leżą po stronie działalności człowieka, czy też są powodowane przez wielkie cykle naturalne, mają one wpływ na funkcjonowanie ludzi i ich cywilizacji, w tym także na materialną sieć drogową. Należy zatem rozważyć możliwości zmian technologicznych w budowie dróg w taki sposób, aby były one w stanie pełnić nieprzerwanie swoją funkcję komunikacyjną.


Autor: ORLEN Asfalt sp. z o.o.
2021-11-26
Każda, nawet najlepiej wykonana, nawierzchnia drogowa z czasem ulega degradacji. Wiąże się to w pewnym momencie z koniecznością wzmocnienia całej konstrukcji lub wymiany jednej bądź kilku jej warstw. Zabiegom tym towarzyszy frezowanie, zwykle co najmniej jednej warstwy asfaltowej, w wyniku którego powstaje tzw. destrukt asfaltowy (na świecie oznaczany w języku angielskim jako Reclaimed Asphalt Pavement – RAP). Rodzi się wtedy pytanie, co można z nim dalej zrobić. Zutylizować, składować, a może w odpowiedni sposób przetworzyć i ponownie wbudować w nawierzchnię drogi?


Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2021-09-27
Rodzaj asfaltu ma istotny wpływ na trwałość mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych do budowy nawierzchni. Naukowcy w badaniach laboratoryjnych od lat wykazują, że asfalty o podwyższonej ilości modyfikatora – MODBIT 45/80-65 – poprawiają odporność nawierzchni na spękania niskotemperaturowe i koleinowanie oraz wydłużają ich żywotność.


Autor: ORLEN ASFALT Sp. z o.o.
2021-07-22
W ostatnich latach w branży drogowej prowadzonych jest wiele programów ukierunkowanych na zwiększenie trwałości budowanych dróg przy jednoczesnym racjonalizowaniu kosztów budowy.


Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2021-05-27
Asfalty wysokomodyfikowane MODBIT HiMA (Highly Modified Asphalt) to nowoczesne lepiszcza o bardzo wysokim stężeniu SBS (Styren-Butadien-Styren). Zawartość polimeru na poziomie ponad 7% powoduje odwrócenie faz. Lepiszcza zyskują nowe właściwości, zbliżone do elastomerów. Dzięki temu są znacznie bardziej elastyczne, a nawierzchnie z ich zastosowaniem są trwalsze i odporniejsze na deformacje i zmęczenie oraz spękania niskotemperaturowe. Korzyści ze stosowania tych asfaltów możemy obserwować już dziś nie tylko na drogach krajowych, ale również samorządowych dzięki ogłoszonemu w ubiegłym roku przez spółkę LOTOS Asfalt programowi „15 inwestycji z okazji 15-lecia LOTOS Asfalt”.


Autor: Andrzej Michałek, członek zarządu, dyrektor ds. technicznych, SAT Sp. z o.o.
2021-03-23
W dzisiejszym świecie, w którym obserwujemy bardzo szybki postęp techniczny, rosną też wymagania co do jakości oferowanych produktów. Tendencja ta jest odczuwalna również w budownictwie, gdzie bardzo mocno zaostrzane są przez inwestorów kryteria techniczne dla nowych obiektów. Niejednokrotnie do spełnienia wszystkich wymagań konieczne jest stosowanie nowych, lepszych narzędzi pozwalających utrzymać rygory technologiczne – także w zakresie szorstkości nawierzchni dróg.


Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2020-11-24
Asfalt jest najbardziej powszechnym i funkcjonalnym materiałem do budowy nawierzchni komunikacyjnych. Drogi asfaltowe są ciche, równe, bezpieczne, trwałe i proste w budowie i w utrzymaniu. Niezależnie, czy jesteś kierowcą roweru, osobą niepełnosprawną, dzieckiem jadącym hulajnogą, turystą ciągnącym walizkę na kółkach, czy idziesz właśnie na wysokich obcasach – nawierzchnia asfaltowa będzie dla ciebie najbardziej komfortowa.


Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2020-09-30
Drogi samorządowe stanowią ponad 90% wszystkich ciągów komunikacyjnych w Polsce. Są bardzo zróżnicowane pod względem funkcji i obciążenia ruchem. Wyzwaniem dla inwestorów i projektantów jest wybudowanie trwałych i funkcjonalnych dróg w ramach założonego budżetu i przy rosnących wymaganiach ekologicznych. Nowoczesne asfalty modyfikowane polimerami typu MODBIT i MODBIT HiMA oraz gotowe lepiszcza typu WMA do technologi na ciepło skutecznie im to umożliwiają.


Autor: Agnieszka Kędzierska, Lotos Asfalt Sp. z o.o.
2020-06-02
Przełomowym wynalazkiem dla zapewnienia trwałości nawierzchni są wysokomodyfikowane asfalty nowej generacji typu HiMA (highly modified asphalt), które dzięki ponadstandardowym właściwościom funkcjonalnym umożliwiają optymalizację konstrukcji i znaczne oszczędności nakładów na utrzymanie sieci dróg. LOTOS Asfalt, chcąc wspomóc samorządy w budowie trwałych dróg, wystartował z programem budowy odcinków referencyjnych z wykorzystaniem polimeroasfaltów typu MODBIT HiMA. Z okazji 15-lecia spółki LOTOS Asfalt planowane jest powstanie 15 takich odcinków na drogach samorządowych w całej Polsce.


Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2020-06-02
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.