YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Nawierzchnie

Masy chemoutwardzalne na bazie Degaroute®. Nowa era wytrzymałych, cienkowarstwowych oznakowań poziomych jezdni »
Autor: Juliusz Boguta, Evonik Industries AG
2016-11-24
Materiały do oznakowań poziomych są tradycyjnie dobierane według wymagań technicznych, warunków klimatycznych, natężenia ruchu i kosztów materiałowych. Oprócz tych czynników w niedalekiej przyszłości będzie trzeba zwracać coraz większą uwagę na to, aby wybierając między różnymi produktami alternatywnymi, uwzględnić także aspekty ekologiczne (green public procurement – zielone zamówienia publiczne, GPP).

Utrzymanie i remonty nawierzchni drogowych »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-11-23
Zarządzanie eksploatacją nawierzchni drogowej obejmuje zadania wykonywane przez zarządcę drogi oraz zlecane wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Diagnostyka nawierzchni i odpowiednia reakcja na wyniki przeprowadzanych przeglądów stanu dróg pozwalają na efektywne zarządzanie nimi w czasie oraz bezpieczne użytkowanie przez uczestników ruchu.

Nawierzchnia drogowa. Wpływ wybranych czynników na pomierzone ugięcia oraz na wyniki identyfikacji modułów sztywności przy wykorzystaniu ugięciomierza dynamicznego FWD »
Autor: mgr inż. Piotr Uniwersał, doktorant Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej
2016-11-23
Rosnące wymagania, jakie stawiamy nawierzchniom drogowym, powodują potrzebę opracowywania coraz bardziej precyzyjnych technik badawczych w zakresie szacowania ich nośności. Takim wymaganiom mogą sprostać ugięciomierze dynamiczne FWD, które z wysoką dokładnością mierzą ugięcie nawierzchni wywołane dynamicznym uderzeniem. Zwiększającej się popularności pomiarów czaszy ugięć, spowodowanej większą dostępnością takich badań oraz rosnącymi wymaganiami zamawiających, nie towarzyszy wzrost świadomości, jak prawidłowo wykonać ten pomiar oraz opracować wyniki badania ugięć nawierzchni. W artykule poruszono kilka zagadnień związanych z pomiarami ugięć, w tym wpływ temperatury warstw asfaltowych, dokładności inwentaryzacji układu i rodzaju warstw konstrukcji nawierzchni oraz wpływ metody, jaką przeprowadzane są obliczenia modułów sztywności i sprężystości warstw nawierzchni.

Drogi betonowe są tańsze od asfaltowych »
Autor: Piotr Piestrzyński, Stowarzyszenie Producentów Cementu
2016-09-22
Drogi o nawierzchniach betonowych są tańsze w budowie i utrzymaniu. Zarówno technologia betonowa, jak i asfaltowa mają swoje miejsce i obie powinny być stosowane na polskich drogach, a o wyborze rodzaju nawierzchni powinna decydować analiza kosztów cyklu życia, LCC – powiedział prof. Antoni Szydło z Politechniki Wrocławskiej, który wraz z grupą ekspertów podjął próbę sprowadzenia do konkretów dyskusji wokół wyboru rodzaju technologii dla polskich dróg. Założenia, wyliczenia i wnioski zespołu ekspertów zostały zawarte w raporcie Badania i analizy kosztów budowy i utrzymania nawierzchni betonowych i asfaltowych.

Nawierzchnie betonowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-09-21
Wykonywanie nawierzchni betonowych ma w Polsce długoletnią tradycję. Dowodem na to są istniejące do dziś drogowe nawierzchnie betonowe, których jakość i stan techniczny dają możliwość ciągłego użytkowania, mimo dużego wzrostu natężenia ruchu pojazdów i ich ciężaru. Współcześnie dostępne technologie, w połączeniu z fachową wiedzą, pozwalają na budowanie nawierzchni betonowych, których prawidłowe utrzymanie zapewni trwałość na lata.

Nawierzchnie lotnisk »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-09-21
Nawierzchnie lotnisk muszą bezpiecznie przejąć obciążenia użytkowe pochodzące od ciężaru samolotu oraz zapewnić ich odpowiednią redystrybucję w poszczególnych warstwach konstrukcyjnych, bez destrukcji tych warstw oraz z zachowaniem bezpieczeństwa poruszającego się po niej lub stojącego statku powietrznego. Ze względu na szczególny charakter muszą one spełniać wysokie wymagania zwłaszcza w zakresie odpowiedniej nośności, równości i szorstkości.

Trwałe nawierzchnie drogowe z użyciem wypełniacza mieszanego – doświadczenia ostatnich lat »
Autor: Ireneusz Strugała, Tuga Sp. z o.o., Dominik Małasiewicz, Lhoist Sp. z o.o.
2016-05-23
Ostatnie lata na rynku drogowym pokazują, że coraz częściej i chętniej wracamy do sprawdzonych technologii sprzed lat w lekko odświeżonej formie. Nie inaczej jest również w przypadku wapna do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowowych (mma), obecnie stosowanego najczęściej w postaci wypełniacza mieszanego.

VESTOPLAST® EP 901 – nowy modyfikator plastomeryczny dla lepiszczy bitumicznych »
Autor: Juliusz Boguta, Evonik Resource Efficiency
2016-05-23
Wymagania wobec asfaltu do budowy dróg cały czas rosną, ponieważ produkt końcowy jest narażony nie tylko na zmienne warunki atmosferyczne, np. skrajne temperatury, ale również nieustannie rośnie nacisk spowodowany wzrostem liczby przewozów długodystansowych i ruchu ciężkich pojazdów.

Stale pracujemy nad zwiększeniem naszych możliwości w zakresie produkcji innowacyjnych asfaltów »
Autor: Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-05-20
Rozmowa z Piotrem Przyborowskim, prezesem zarządu LOTOS Asfalt Sp. z o.o.

Nawierzchnie asfaltowe »
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2016-05-20
Całkowita długość europejskiej sieci dróg to ponad 5 mln km, z czego 90% posiada nawierzchnie asfaltowe. Po drogach lądowych podróżuje 83% wszystkich pasażerów i transportowanych jest 72% towarów. Nie ulega wątpliwości, że drogi są potrzebne i muszą być odpowiednio utrzymane. Celem powinny być takie rozwiązania, które wręcz wykraczają poza oczekiwania związane z kluczowymi obszarami bezpieczeństwa, komfortu i trwałości dróg.

1 2 3 4 5 | Następna >>



Reklamy
MPWIK Menard E droga BASF Mosty Polskie Keller Uponor DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję