


























Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Najnowocześniejsza lokomotywa w Europie dotarła do Gdańska
LOTOS Kolej zaprezentowała na targach TRAKO 2021 swój nowy pojazd – najnowocześniejszą w Europie wielosystemową lokomotywę Vectron MS firmy Siemens Mobility.


LOTOS Kolej to drugi największy kolejowy przewoźnik w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku przewozów towarów niebezpiecznych. Kontrakt na zakup Vectrona spółka podpisała w listopadzie 2020 roku w ramach projektu „Zakup nowoczesnego taboru przez firmę LOTOS Kolej”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Oficjalna prezentacja odbyła się 22 września, podczas XIV Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2021.
- Targi TRAKO 2021 to idealny moment by zaprezentować nowy pojazd dla LOTOS Kolej. Lokomotywa została zakupiona z myślą o wsparciu transportu intermodalnego, który w Polsce przeżywa prawdziwy boom i rośnie o kilkanaście procent rok do roku. To pokazuje, że LOTOS Kolej bardzo dobrze odnajduje się na rynku, inwestując w nowoczesny tabor mogący jeździć bez zatrzymania po całej Europie – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w wielu krajach i zróżnicowanych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim jak i towarowym w Europie.
Nowa lokomotywa Vectron MS dla LOTOS Kolej dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.
- Cieszy nas fakt, że lokomotywa, która jest dostępna dla wszystkich odwiedzających targi TRAKO już niebawem zasili nasze zasoby. Zakup wielosystemowej lokomotywy w ramach projektu realizowanego przy współpracy z CUPT, dofinansowanego ze środków unijnych, to dla LOTOS Kolej nowe perspektywy pozwalające na kompleksową realizację przewozów intermodalnych w relacjach międzynarodowych – podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej.
W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez LOTOS Kolej, CARGOUNIT, DB Cargo Polska, PKP CARGO oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie blisko 60 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników, a znacznie więcej wjeżdża codziennie na sieć PKP PLK z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1100 lokomotyw Vectron dla blisko 60 klientów w całej Europie. Dostarczone pojazdy przejechały już ponad 460 milionów kilometrów.
Lokomotywa dla LOTOS Kolej została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III tak, aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN-T i samego transportu multimodalnego.
Źródło: tekst Siemens Mobility Sp. z o.o.
- Targi TRAKO 2021 to idealny moment by zaprezentować nowy pojazd dla LOTOS Kolej. Lokomotywa została zakupiona z myślą o wsparciu transportu intermodalnego, który w Polsce przeżywa prawdziwy boom i rośnie o kilkanaście procent rok do roku. To pokazuje, że LOTOS Kolej bardzo dobrze odnajduje się na rynku, inwestując w nowoczesny tabor mogący jeździć bez zatrzymania po całej Europie – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w wielu krajach i zróżnicowanych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim jak i towarowym w Europie.
Nowa lokomotywa Vectron MS dla LOTOS Kolej dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.
- Cieszy nas fakt, że lokomotywa, która jest dostępna dla wszystkich odwiedzających targi TRAKO już niebawem zasili nasze zasoby. Zakup wielosystemowej lokomotywy w ramach projektu realizowanego przy współpracy z CUPT, dofinansowanego ze środków unijnych, to dla LOTOS Kolej nowe perspektywy pozwalające na kompleksową realizację przewozów intermodalnych w relacjach międzynarodowych – podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej.
W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez LOTOS Kolej, CARGOUNIT, DB Cargo Polska, PKP CARGO oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie blisko 60 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników, a znacznie więcej wjeżdża codziennie na sieć PKP PLK z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1100 lokomotyw Vectron dla blisko 60 klientów w całej Europie. Dostarczone pojazdy przejechały już ponad 460 milionów kilometrów.
Lokomotywa dla LOTOS Kolej została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III tak, aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN-T i samego transportu multimodalnego.
Źródło: tekst Siemens Mobility Sp. z o.o.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.