


























Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Nagroda dla węzła drogowego w Porosłach
Inwestycja Węzeł Porosły koło Białegostoku, zbudowana przez Oddział Infrastruktury Unibep SA, została laureatem konkursu „Budowa Roku 2019-2020 w regionie północno-wschodnim”.


Wręczenie nagród miało miejsce 26 października br. na Wydziale Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej.
Zadaniem Sądu Konkursowego jest wyłonienie wzorcowych obiektów budowlanych, nagrodzenie profesjonalizmu i wysokiej jakości wykonania. Tytuł laureata „Budowy Roku” przyznawany jest najlepszym z najlepszych.
Budowa Węzła drogowego w Porosłach wygrała w kategorii „Obiekty infrastruktury komunikacyjnej o długości dróg głównych od 5 km”. Statuetki odebrał Marcin Dzierżek, kierownik kontraktu.
- Oczywiście, że jestem dumny z tego, że nasza inwestycja została doceniona – nie ma wątpliwości Marcin Dzierżek. - Takie wyróżnienia uskrzydlają i motywują do realizacji kolejnych ambitnych inwestycji.
Węzeł Porosły to jedna z najważniejszych i najdroższych inwestycji w Białymstoku. Jest połączeniem Trasy Generalskiej, Trasy Niepodległości i ekspresówki z kierunku Warszawy. Łączny koszt budowy wyniósł ponad 252 mln zł. Na realizację tej inwestycji miasto otrzymało unijną dotację w wysokości 205 mln zł. Inwestorem było miasto Białystok, a projekt zrealizowało konsorcjum: Unibep SA, PORR SA i Value Engineering Sp. z o.o.
- Inwestycję prowadziliśmy od 9 sierpnia 2018 roku, czyli praktycznie od momentu podpisania umowy z zamawiającym. Obiekt został oddany do użytku 30 grudnia 2020 roku – mówi Marcin Dzierżek, kierownik kontraktu. - Z Unibepu na budowie pracował zespół 10 osób, większość to osoby z nadzoru oraz kadra techniczna.
Ciekawostką jest, że podczas prac zużyto ok. 1,5 tony farby i ok. 16,5 tony masy chemoutwardzalnej, zamontowano 350 opraw oświetleniowych, ułożono ponad 82,7 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Do wykonania pięciu obiektów inżynierskich użyto łącznie 1,7 tys. ton stali zbrojeniowej, 10,5 tys. metrów sześć.betonu i ok. 2,2 tys. metrów bieżących murów oporowych.
W czasie uroczystości wyróżniono 14 inwestycji, które powstały na terenie Polski północno-wschodniej.
Organizatorem konkursu jest Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział w Białymstoku. Współorganizatorami są: Podlaski Urząd Wojewódzki, Politechnika Białostocka, Urząd Miejski w Białymstoku, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku, Podlaska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa, Urząd Dozoru Technicznego Oddział w Warszawie, Biuro w Białymstoku.
Źródło: tekst Unibep SA, www.unibep.pl
Zadaniem Sądu Konkursowego jest wyłonienie wzorcowych obiektów budowlanych, nagrodzenie profesjonalizmu i wysokiej jakości wykonania. Tytuł laureata „Budowy Roku” przyznawany jest najlepszym z najlepszych.
Budowa Węzła drogowego w Porosłach wygrała w kategorii „Obiekty infrastruktury komunikacyjnej o długości dróg głównych od 5 km”. Statuetki odebrał Marcin Dzierżek, kierownik kontraktu.
- Oczywiście, że jestem dumny z tego, że nasza inwestycja została doceniona – nie ma wątpliwości Marcin Dzierżek. - Takie wyróżnienia uskrzydlają i motywują do realizacji kolejnych ambitnych inwestycji.
Węzeł Porosły to jedna z najważniejszych i najdroższych inwestycji w Białymstoku. Jest połączeniem Trasy Generalskiej, Trasy Niepodległości i ekspresówki z kierunku Warszawy. Łączny koszt budowy wyniósł ponad 252 mln zł. Na realizację tej inwestycji miasto otrzymało unijną dotację w wysokości 205 mln zł. Inwestorem było miasto Białystok, a projekt zrealizowało konsorcjum: Unibep SA, PORR SA i Value Engineering Sp. z o.o.
- Inwestycję prowadziliśmy od 9 sierpnia 2018 roku, czyli praktycznie od momentu podpisania umowy z zamawiającym. Obiekt został oddany do użytku 30 grudnia 2020 roku – mówi Marcin Dzierżek, kierownik kontraktu. - Z Unibepu na budowie pracował zespół 10 osób, większość to osoby z nadzoru oraz kadra techniczna.
Ciekawostką jest, że podczas prac zużyto ok. 1,5 tony farby i ok. 16,5 tony masy chemoutwardzalnej, zamontowano 350 opraw oświetleniowych, ułożono ponad 82,7 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Do wykonania pięciu obiektów inżynierskich użyto łącznie 1,7 tys. ton stali zbrojeniowej, 10,5 tys. metrów sześć.betonu i ok. 2,2 tys. metrów bieżących murów oporowych.
W czasie uroczystości wyróżniono 14 inwestycji, które powstały na terenie Polski północno-wschodniej.
Organizatorem konkursu jest Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział w Białymstoku. Współorganizatorami są: Podlaski Urząd Wojewódzki, Politechnika Białostocka, Urząd Miejski w Białymstoku, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku, Podlaska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa, Urząd Dozoru Technicznego Oddział w Warszawie, Biuro w Białymstoku.
Źródło: tekst Unibep SA, www.unibep.pl

- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.