YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


GDDKiA: W 2021 r. przetargi na 660 km dróg
W 2021 roku GDDKiA ogłosi przetargi na 660 km dróg krajowych. Będzie to w sumie 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras o ponad 330 km. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 17,6 mld zł. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Kierowcy: beton na drogach to dobre rozwiązanie
Prawie 60% kierowców w Polsce dobrze ocenia rosnącą liczbę budowanych dróg o nawierzchniach betonowych w sieci autostrad i dróg krajowych, a prawie 50% – w sieci dróg samorządowych – tak wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2020 r. przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz Data Tribe. Blisko 40% użytkowników dróg wskazało, że przy wyborze rodzaju nawierzchni drogi, najważniejsze dla administracji poza ceną, powinno być obciążenie ruchem.[...]


Spacer po budowie Fabryki Norblina
Soletanche Polska w niestandardowy sposób podsumowuje prace z zakresu fundamentowania specjalistycznego na budowie Fabryki Norblina. Wykonano 1423 kolumn w technologii jet–grouting oraz 18 672 m² ścian szczelinowych. Po podziemiach obiektu oprowadza Michał Kurzeja, Kierownik Robót Soletanche Polska. Prace realizowane były w ramach kontraktu z Grupą Capital Park.[...]



Nagroda „Budowa Roku 2019” dla STRABAG

Wybudowana przez STRABAG autostrada A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice (odcinek projektowy nr 3) została uznana za najlepszą inwestycję infrastrukturalną i uhonorowana tytułem „Budowy Roku 2019”.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.



   
Nagroda została wręczona 3 września 2020 r. podczas jubileuszowej gali. Konkurs zorganizowany został już po raz 30 przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa przy współudziale Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.
 
Celem konkursu jest wyłonienie inwestycji, które charakteryzują się m.in. nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, dobrą organizacją procesu budowlanego, zapewnieniem bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska naturalnego. W śród laureatów, w kategorii obiekty drogowe, nagrodę główną otrzymało konsorcjum spółek STRABAG Infrastruktura Południe oraz STRABAG, za budowę autostrady A1 o długości łącznej 31,85 km. Kontrakt o wartości łącznej 1 183,5 mln PLN brutto realizowany był na zlecenie GDDKiA w okresie od marca 2015 do sierpnia 2019 roku, w podziale na:
- odcinek H o długości 16,7 km od węzła Zawodzie (bez węzła) do węzła Woźniki (z węzłem) km 442+500 do km 459+200, realizowany w okresie marzec 2016 – sierpień 2019,
- odcinek I o długości 15 km od węzła Woźniki (bez węzła) do węzła Pyrzowice (bez węzła) km 459+200 do km 474+350,14, realizowany w okresie sierpień 2015 – sierpień 2019.

Oba odcinki posiadają nawierzchnię z betonu cementowego oraz mają dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego pasa. W ramach wykonanych prac powstał nowy węzeł drogowy Woźniki, a także cztery miejsca obsługi podróżnych (MOP): Woźniki (2 x MOP) i Starcza (2 x MOP) oraz obwód utrzymania autostrady (OUA) Ożarowice. Wybudowano 54 obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i dróg poprzecznych, w tym między innymi: 19 wiaduktów nad autostradą i 8 w ciągu autostrady, 5 mostów, 12 małych mostów, 10 przejść dla dużych i średnich zwierząt i 101 przejść pod autostradą dla małych zwierząt i płazów. Zamontowana została niezbędna infrastruktura, w tym: oświetlenie drogowe, ekrany akustyczne, ogrodzenia, a także wykonane zostały nasadzenia zieleni. Przebudowano również fragmenty dróg wojewódzkich nr 904 i 789 oraz drogi powiatowe i gminne.
   
Jury konkursu, poza sprawną realizacją inwestycji, doceniło również wykorzystanie nowoczesnych, w tym niestosowanych wcześniej w Polsce, w tego typu realizacjach, technologii budowlanych, które zastosował zespół realizujący ten kontrakt, między innymi:
- odcinek H - ze względu na występujące pustki poeksploatacyjne po działających kopalniach na obszarze, przez który poprowadzona jest trasa autostrady, podczas realizacji wykonano 47,5 tys m3 iniekcji. Również trudne warunki realizacyjne, między innymi wytyczenie trasy przez dolinę rzek Mała Panew, Brynica i Łana, wiązały się z koniecznością wykonania 220 tys m3 wymian gruntu oraz wzmocnienia podłoża innych typów w pozostałych miejscach. Wykonane zostało 1,14 mln m3 wykopów i 2 mln m3 nasypu. Po raz pierwszy w Polsce wykorzystana została tu technologia drogi betonowej zbrojonej zbrojeniem ciągłym (GFRP) oraz dyblami szklanymi. Odcinek ten jest pod ciągłym monitoringiem i jako odcinek doświadczalny, wyposażony został w system monitorujący parametry i dostarczający na bieżąco informacje o pracy konstrukcji drogi i zmianach zachodzących w konstrukcji nawierzchni.
- odcinek I - od km 472+800 do km 473+260 budowana autostrada przebiega przez teren MLP Katowice-Pyrzowice, w odległości ok. 15 m od początku pasa startowego, co wiązało się z koniecznością wykonania głębokiego na 8 m wykopu na odcinku 4,6 km, którym poprowadzona została trasa, tak by możliwy był ruch lotniczy, w szczególności starty i lądowania. Poziom trasy głównej przebiega znacznie poniżej wodonośnych warstw wód podziemnych. Ze względu na skaliste, przepuszczające wodę podłoże, w celu zabezpieczenia wykopu przed wodami podziemnymi, po raz pierwszy w Polsce, zastosowano dwuetapowe wykonanie bariery przeciwfiltracyjnej, w postaci przesłony zrealizowanej metodą tranchmixingu. Rozwiązanie takie do tej pory było stosowane przy budowie wałów przeciwpowodziowych.


Organizowane od 1989 roku, przy współudziale Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego wydarzenie honoruje najlepsze realizacje budowlane oraz procesy inwestycyjne. Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie obiektów budowlanych, na których osiągnięto wyróżniające się wyniki realizacyjne.

Zdjęcia: STRABAG Sp. z o.o.




Reklamy
Noe PPI Chrobok Keller Luxo Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Eurovia Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję