YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


W Sztokholmie o BRD
W dniach 19-20 lutego 2020 roku w Sztokholmie odbyła się 3 edycja konferencji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety 2020. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Na Południowej Obwodnicy Krakowa wolniej

Od 6 grudnia 2019 roku na Południowej Obwodnicy Krakowa wprowadzono ograniczenie prędkości do 110 km/h. Ograniczenie obowiązuje od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6.00 do 18.00.



Ograniczenie na A4, fot. GDDKiA O/KrakówPonadto ustawiono znaki ostrzegawcze o tworzeniu się zatorów drogowych. Zmiany wprowadzono na odcinku od węzła Balice I do węzła Kraków Południe i ul. Kąpielowej.

Wzrastające natężenie ruchu, tendencja do zakłócenia jego płynności i w konsekwencji tworzenie się zatorów drogowych, szczególnie w godzinach szczytu, na Południowej Obwodnicy Krakowa A4, głównie w okolicy węzłów i na odcinku pomiędzy węzłami Kraków Południe i Balice I, obserwowane zarówno przez GDDKiA jak i Policję, skutkuje tym, że należało podjąć działania zapobiegawcze. W związku z tym wspólnie z Policją podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu ograniczenia prędkości do 110 km/h i ustawieniu znaków ostrzegawczych o zatorach drogowych.

Celem zmian jest wyhamowanie pojazdów przed końcem kolejki oczekujących na pasach ruchu oraz ostrzeżenie ich o częstych zatorach drogowych. W naszej ocenie pozwoli to na zminimalizowanie występujących zdarzeń drogowych, szczególnie kolizji polegających na najechaniu na tył pojazdu.

Z uwagi na fakt, że długości oczekujących na upłynnienie ruchu pojazdów są zmienne, tak jak zmienne jest natężenie ruchu na całej długości POK A4, ograniczenie prędkości obejmuje odcinek, gdzie zgodnie z obserwacjami najczęściej występują zatory. Wprowadzone ograniczenie prędkości pozwoli na zmniejszenie dysproporcji prędkości pomiędzy pojazdami, nagłego przyspieszania i hamowania, co w efekcie powinno poprawić przepustowość i płynność ruchu. Rozwiązania takie są już z powodzeniem stosowane w Europie, na większości obwodnic dużych miast.

Jest to kolejne działanie GDDKiA mające na celu poprawę przepustowości drogi, która w godzinach szczytów komunikacyjnych charakteryzuje się małym poziomem swobody ruchu. W latach poprzednich wprowadzone zostały zakazy wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe. Na wiosnę 2020 roku dla poprawy bezpieczeństwa ruchu w rejonie węzłów planujemy dokonanie korekt w oznakowaniu poziomym, w rejonie pasów włączeń na wszystkich węzłach. Planowane jest wydłużenie pasa wyłączenia dla relacji Rzeszów – Zakopane na węźle Kraków Południe. Wprowadzone zmiany i ich efektywność będzie na bieżąco monitorowana przez GDDKiA i Policję.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Uponor Soletanche Geobrugg MPWiK Kraków Warbud PAM Amiblue DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję