Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Może ruszać budowa mostu na potoku Luszówka w Chrzanowie

Projekt jest gotowy i można rozpoczynać przygotowania do budowy nowego mostu na potoku Luszówka w Chrzanowie w ciągu DK79. Przekazanie placu budowy miało miejsce 20 stycznia br.



 
Zanim rozpoczną się prace przy wznoszeniu nowej przeprawy trzeba będzie rozebrać tą istniejącą.

Zakres robót

W ramach inwestycji rozebrany zostanie istniejący most, powstanie tymczasowa kładka dla pieszych oraz konstrukcja wspierająca i zabezpieczająca sieć teletechniczną na okres wykonywania prac budowlanych. Przebudowana zostanie sieć wodociągowa i umocniony brzeg potoku. Po wybudowaniu nowego mostu tymczasowa kładka dla pieszych będzie rozebrana.

Stary most zostanie rozebrany z uwagi na jego zły stan techniczny. Prace rozbiórkowe rozpoczną się w pierwszej połowie lutego br. Ruch pojazdów skierowany zostanie wówczas objazdem.

Od umowy do realizacji


Umowa na zaprojektowanie i budowę mostu podpisana została 23 kwietnia 2020 r. z konsorcjum firm Primost Południe (lider) i Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych (partner). 28 grudnia 2021 r. Wojewoda Małopolski zatwierdził projekt architektoniczno-budowlany i wydał pozwolenie na budowę.

Wszystkie roboty mają się zakończyć w czerwcu 2022 r, a ich koszt wyniesie około 2,3 mln zł.

Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/




Reklamy
Soletanche Keller Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Geobrugg SG Pam Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję