Przebieg obwodnicy Chełma o długości ok. 17 km jest już ustalony decyzją środowiskową i nie podlega zmianie. Mogą pojawić się nowe rozwiązania dotyczące obsługi ruchu lokalnego. Zadaniem projektantów będzie opracowanie analiz i prognozy ruchu, dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej dla celów projektowania dróg, a także dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, hydrogeologicznej, geotechnicznej i hydrologiczno-hydraulicznej. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Czas realizacji to 23 miesiące a koszt ok. 3,1 mln zł. Efekty pracy projektantów posłużą do opracowania dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie „projektuj i buduj” (wykonawca może współpracować z GDDKiA przy tym przetargu).
Projektanci przeanalizują projekt dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu. Jeśli z analiz i prognoz ruchu będzie wynikała potrzeba zachowania rezerwy pod trzeci pas ruchu przedstawią także rozwiązania wariantowe.
To pierwsze rozstrzygnięcie w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla całego, blisko 75-kilometrowego, odcinka S12 od węzła Piaski Wschód do granicy z Ukrainą. Zadanie podzielono na trzy części i komisja przetargowa ocenia oferty złożone na pozostałe dwie części.
Autor: GDDKiA O/Lublin