






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Mostostal Warszawa zakończył ważny etap budowy zbiorników dla PERN
Spółka Mostostal Warszawa zakończyła skomplikowany proces montażu dachów na siedmiu zbiornikach, które buduje w bazach paliw PERN w Nowej Wsi Wielkiej, Dębogórzu i Koluszkach.


Montaż dachu zbiornika często jest największym wyzwaniem w czasie budowy, ponieważ to bardzo trudna i precyzyjna operacja, którą może uniemożliwić nawet minimalna zmiana pogody. Konstrukcja dachu, w przypadku zbiorników o pojemności 32 tys. m3, które spółka buduje dla PERN, ma średnicę 43 m i waży 220 ton. Konstrukcję przygotowuje się na placu przedmontażowym obok zbiornika, a następnie montuje na zbiorniku. Do wykonania tego zadania wykorzystano żuraw gąsienicowy Terex SL3800, który podniósł dach na wysokość około 20 m i przeniósł go na zbiornik.
- Konsorcjum Mostostalu Warszawa i Mostostalu Płock, dzięki kadrze inżynierów doświadczonych w budownictwie energetycznym i przemysłowym, wykonuje najbardziej zaawansowane technologicznie i wymagające precyzji operacje. Przykładem jest montaż dachu na zbiornikach. Sukces tej operacji jest możliwy tylko dzięki współpracy zespołu i precyzji wykonania dachu i zbiornika, aby te elementy podczas montażu do siebie pasowały. Różnica pasowanych elementów wyniosła tylko 45 mm na długości obwodu 135 m – mówi Janusz Lisowski, Dyrektor Projektu w Mostostalu Warszawa. - Ten ważny etap budowy udało nam się zakończyć terminowo pomimo dużych zależności od warunków atmosferycznych. Dziękuję zespołom ze wszystkich budów za zaangażowanie i osiągniecie tego etapu budowy.
Realizacja budowy zbiornika w Bazie Paliw w Dębogórzu odbyła się inną, bardziej pracochłonną metodą. Jest to metoda tradycyjna, polegająca na montażu poszczególnych elementów zbiornika – carg, rygli dachowych, blach poszycia – jeden po drugim, bez przedmontażu. Pomimo tego, zbiornik obecnie znajduje się na tym samym etapie realizacji co zbiorniki w Nowej Wsi Wielkiej i Koluszkach. - To zasługa całego zespołu Mostostalu Warszawa i bardzo dobrej współpracy na budowie z pracownikami naszego konsorcjanta – Mostostalu Płock, za co bardzo dziękuję – mówi Janusz Lisowski.
Budowy odbywają się w ramach zadania, które Mostostal Warszawa zrealizuje w konsorcjum z Mostostalem Płock. Zadanie obejmuje budowę siedmiu zbiorników magazynowych o pojemności 32 tys. m3 każdy w Bazach Paliw PERN w Nowej Wsi Wielkiej (3 szt.), Koluszkach (3 szt.) i Dębogórzu (1 szt.). Planowany termin zakończenia wszystkich kontraktów to lipiec 2022 r.
Źródło: tekst Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.