YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto oferty na budowę A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk 2019-02-15
Łódzki Oddział GDDKiA otworzył oferty w powtórzonym przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A1 na odc. węzeł Piotrków Trybunalski – węzeł Kamieńsk o dł. 24,2 km. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




X edycja Konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, 20.02.2019, Warszawa 2019-02-20
20 lutego 2019 r. w Warszawie odbędzie się jubileuszowa X edycja Konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”. Infrastruktura Polska i Budownictwo to spotkanie liderów branży o wyjątkowej renomie na rynku, które co roku przyciąga najważniejszych przedstawicieli sektora. Jubileuszowa edycja będzie okazją do dyskusji na tematy związane z innowacjami, które opanowują rynek budownictwa, nowymi technologiami w służbie infrastruktury oraz dynamiką rozwoju inwestycji krajowego transportu.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Bezpieczeństwo na budowie
Praca na budowie wiąże się z ryzykiem wypadku, dlatego każdy z pracowników powinien znać i przestrzegać zasad bhp, a pracodawca zapewniać odpowiednie warunki pracy. Warto także pamiętać, że każda budowa jest inna, w związku z czym są różne warunki pracy i zagrożenia zawodowe. By unikać wypadków, należy mieć świadomość tych zagrożeń, ale przede wszystkim stosować się do przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.[...]


Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko
3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.[...]



Mostostal Warszawa wybuduje drogę ekspresową S19 Nisko Południe – Podgórze

14 listopada 2018 r. konsorcjum Mostostalu Warszawa i ACCIONA Construcción podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na projekt i budowę 11,5 km drogi ekspresowej S19 od węzła „Nisko Południe” do węzła „Podgórze”. Wartość umowy to 272,5 mln PLN brutto.
Autor: Mostostal Warszawa S.A.



Zadaniem konsorcjum prowadzącego inwestycję w systemie „projektuj i buduj” będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane.

Opis inwestycji

Początek tego odcinka S19 przyjęto za węzłem „Nisko Południe” tuż za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową LK65. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy m. Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie DK19 (w przybliżeniu równolegle do niej). Następnie krzyżując się bezkolizyjnie z DK19 odbija w kierunku południowo-wschodnim. W km 428+400 zlokalizowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP typu II Jeżowe po stronie lewej i MOP typu III Kamień po stronie prawej. Przedmiotowy odcinek kończy się przed węzłem „Podgórze”, gdzie droga ekspresowa S19 przecina się z drogą wojewódzką nr 861.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

W ramach prac wykonane zostaną także obiekty inżynierskie: 5 wiaduktów drogowych, 3 przejścia dla zwierząt górą, 3 przejścia dla zwierząt dołem, 9 przepustów o funkcji ekologicznej.

Umowę w imieniu Mostostalu Warszawa i ACCIONA Construcción podpisali Jorge Calabuig Ferre - Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa, Sławomir Barczak - Dyrektor Obszaru Infrastruktury w Mostostalu Warszawa i Yves Marchand - Dyrektor ds. Analiz Finansowych i Raportowania w Mostostalu Warszawa.

Szczegóły dot. kontraktu: 

- Wartość umowy: 272,5 mln PLN brutto,

- Termin realizacji: 34 miesięcy – w tym do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, natomiast do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca,

- Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury,

- Okres gwarancji wynosi 10 lat, 

- Zabezpieczenie należytego wykonania: gwarancja bankowa w wysokości 10% wynagrodzenia umownego tj. 27,3 mln zł.




Reklamy
Freyssinet PAM Keller Soletanche MPWiK Kraków Aarsleff Geobrugg DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję