YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Wyniki I etapu oceny stanu bezpieczeństwa przejść dla pieszych na drogach krajowych 2020-02-14
W 2019 r. GDDKiA rozpoczęła audyt przejść dla pieszych, który zaplanowany jest na 2 lata. W I etapie skontrolowano 682 przejścia na najbardziej niebezpiecznych odcinkach dróg. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Europa Środkowo-Wschodnia z nowym rekordem inwestycyjnym
Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości w CEE wyniosła 14 mld EUR. To najlepszy rezultat w historii sektora w regionie.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Mostostal Warszawa przebuduje dworzec PKP Gdańsk Główny

27 sierpnia 2019 roku Mostostal Warszawa SA i Polskie Koleje Państwowe SA zawarły kontrakt na przebudowę dworca kolejowego Gdańsk Główny. Wartość umowy wynosi 99,6 mln zł brutto.
Autor: Mostostal Warszawa S.A.



Widok z góry na nowy dworzec- Modernizacja dworca Gdańsk Główny to największy projekt realizowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. Inwestycje PKP S.A. i PLK w Gdańsku to przykład dobrego wykorzystania środków dla zwiększenia komfortu pasażerów korzystających zarówno z dworca kolejowego, jak i stacji Gdańsk Główny. Jestem przekonany, że obie modernizacje przyczynią się do poprawy jakości podróży i zachęcą do częstszego korzystania z usług kolei – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Inwestycja, którą zrealizuje Mostostal Warszawa, obejmuje przebudowę budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny przy ul. Podwale Grodzkie 2. Obiekt został oddany do użytku w 1900 r. i do obecnej chwili zachował się w dobrym stanie technicznym i estetycznym. Zniszczenia z okresu drugiej wojny światowej, powojennego pożaru oraz późniejszych modernizacji nie wpłynęły znacząco na materialną substancję zabytkową oraz ogólny wygląd budowli. Dworzec wpisany jest do rejestru zabytków, znajduje się w układzie urbanistycznym zabytkowego miasta Gdańska oraz na terenie stanowiska archeologicznego obejmującego średniowieczne Stare Miasto Gdańsk.

- Podpisany właśnie kontrakt na przebudowę zabytkowego Dworca Gdańsk Główny potwierdza pozycję Mostostalu Warszawa jako kluczowego generalnego wykonawcy kompleksowych i unikalnych inwestycji w sektorze budownictwa ogólnego. Gdańsk Główny będzie trzecim dworcem, po zrealizowanych z sukcesem projektach w Gdyni i Krakowie, którego modernizację wykona nasza firma –
mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

Przebudowa dworca ma na celu odtworzenie stanu pierwotnego budynku, tj. formy architektonicznej elewacji i dachu, renowację stalowej stolarki okien zlokalizowanych w holu wraz z wypełnieniem szklanym w formie witraży, odtworzenie historycznego układu części pomieszczeń czy też kolorystyki hali pasażerskiej. Poza przebudową i remontem głównej bryły dworca, zakłada się również przebudowę i rozbudowę części komunikacyjnej łączącej dworzec z istniejącymi tunelami miejskimi oraz peronami.

Szczegóły kontraktu

Data podpisania: 27 sierpnia 2019 r.

Termin realizacji: 118 tygodni

Wartość: 99,6 mln zł brutto

Maksymalny okres gwarancji: 5 lat

Wizualizacja: Mostostal Warszawa S.A.





Reklamy
Warbud Uponor PAM DCS Amiblue Soletanche Geobrugg MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję