Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Mostostal Warszawa gotowy do produkcji przęsła mostowego

Produkt spółki Mostostal Warszawa łączy w sobie właściwości materiałów sprawdzonych, takich jak beton z unikalnymi właściwościami kompozytu FRP.



  Zdjęcie: Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl
Zastosowanie betonu zapewnia spółce niski koszt produkcji, a zbrojenie wykonane z  kompozytu FRP rozwiązuje problem korozji wyniszczający konstrukcję standardowych obiektów mostowych. Uzyskane rozwiązanie to nie tylko szczegółowo dopracowany projekt, ale i praktyczny pełnowymiarowy produkt eliminujący poważne ryzyka związane z niszczeniem korozyjnym obiektów mostowych. Charakterystyką przęsła jest przede wszystkim podwyższona trwałość w porównaniu do tradycyjnych elementów betonowych, obniżona masa własna ze względu na użycie kanałów odciążających z FRP i wysoka jakość oraz szybkość wykonania ze względu na zastosowaną metodę prefabrykacji.

Mając to na uwadze spółka jest przekonana, że dalsze zastosowanie w mostownictwie konstrukcji betonowych zbrojonych kompozytem FRP pod różnymi postaciami to przyszłościowy kierunek rozwoju o ogromnym potencjale technologicznym i gospodarczym.

Prowadzone przez Dział Badań i Rozwoju od 15 lat szerokie badania nad materiałami kompozytowymi dały spółce ogromną wiedzę o możliwościach wykorzystania ich potencjału w mostownictwie. Na przestrzeni lat Mostostal Warszawa czerpał doświadczenie z kolejno wybudowanych przez siebie obiektów kompozytowych o różnym charakterze. Z roku na rok udoskonalano zarówno konstrukcję samego przęsła, jak i technologie prefabrykacji. Samodzielnie opracowano koncepcję budowy przęsła, cały projekt techniczny wraz z badaniami i obliczeniami nad finalnym kształtem przekroju przęsła z FRP, następnie zebranp pełną dokumentację techniczną wraz z instrukcjami dla maszyn produkcyjnych. Następnie wraz z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów Mostostal Warszawa zweryfikował pozytywnie założenia w praktyce, badając pełnowymiarowe elementy konstrukcyjne. W efekcie stworzona przez spółkę koncepcja budowy przęsła od 2019 roku jest chroniona zgłoszeniem patentowym.

W tym samym czasie Mostostal Warszawa stał się również partnerami w projekcie unijnym LightCoce, gdzie rozpoczęto badania nad modyfikacjami obecnej wersji przęsła przy zastosowaniu betonu lekkiego z dodatkiem nanorurek węglowych. Prace nad opracowaniem takiego rozwiązania cały czas trwają.

Źródło: tekst Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl




Reklamy
Soletanche Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Keller GEO-Instruments SG Pam Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję