






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Mostostal Warszawa gotowy do produkcji przęsła mostowego
Produkt spółki Mostostal Warszawa łączy w sobie właściwości materiałów sprawdzonych, takich jak beton z unikalnymi właściwościami kompozytu FRP.


Zastosowanie betonu zapewnia spółce niski koszt produkcji, a zbrojenie wykonane z kompozytu FRP rozwiązuje problem korozji wyniszczający konstrukcję standardowych obiektów mostowych. Uzyskane rozwiązanie to nie tylko szczegółowo dopracowany projekt, ale i praktyczny pełnowymiarowy produkt eliminujący poważne ryzyka związane z niszczeniem korozyjnym obiektów mostowych. Charakterystyką przęsła jest przede wszystkim podwyższona trwałość w porównaniu do tradycyjnych elementów betonowych, obniżona masa własna ze względu na użycie kanałów odciążających z FRP i wysoka jakość oraz szybkość wykonania ze względu na zastosowaną metodę prefabrykacji.
Mając to na uwadze spółka jest przekonana, że dalsze zastosowanie w mostownictwie konstrukcji betonowych zbrojonych kompozytem FRP pod różnymi postaciami to przyszłościowy kierunek rozwoju o ogromnym potencjale technologicznym i gospodarczym.
Prowadzone przez Dział Badań i Rozwoju od 15 lat szerokie badania nad materiałami kompozytowymi dały spółce ogromną wiedzę o możliwościach wykorzystania ich potencjału w mostownictwie. Na przestrzeni lat Mostostal Warszawa czerpał doświadczenie z kolejno wybudowanych przez siebie obiektów kompozytowych o różnym charakterze. Z roku na rok udoskonalano zarówno konstrukcję samego przęsła, jak i technologie prefabrykacji. Samodzielnie opracowano koncepcję budowy przęsła, cały projekt techniczny wraz z badaniami i obliczeniami nad finalnym kształtem przekroju przęsła z FRP, następnie zebranp pełną dokumentację techniczną wraz z instrukcjami dla maszyn produkcyjnych. Następnie wraz z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów Mostostal Warszawa zweryfikował pozytywnie założenia w praktyce, badając pełnowymiarowe elementy konstrukcyjne. W efekcie stworzona przez spółkę koncepcja budowy przęsła od 2019 roku jest chroniona zgłoszeniem patentowym.
W tym samym czasie Mostostal Warszawa stał się również partnerami w projekcie unijnym LightCoce, gdzie rozpoczęto badania nad modyfikacjami obecnej wersji przęsła przy zastosowaniu betonu lekkiego z dodatkiem nanorurek węglowych. Prace nad opracowaniem takiego rozwiązania cały czas trwają.
Źródło: tekst Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl
Mając to na uwadze spółka jest przekonana, że dalsze zastosowanie w mostownictwie konstrukcji betonowych zbrojonych kompozytem FRP pod różnymi postaciami to przyszłościowy kierunek rozwoju o ogromnym potencjale technologicznym i gospodarczym.
Prowadzone przez Dział Badań i Rozwoju od 15 lat szerokie badania nad materiałami kompozytowymi dały spółce ogromną wiedzę o możliwościach wykorzystania ich potencjału w mostownictwie. Na przestrzeni lat Mostostal Warszawa czerpał doświadczenie z kolejno wybudowanych przez siebie obiektów kompozytowych o różnym charakterze. Z roku na rok udoskonalano zarówno konstrukcję samego przęsła, jak i technologie prefabrykacji. Samodzielnie opracowano koncepcję budowy przęsła, cały projekt techniczny wraz z badaniami i obliczeniami nad finalnym kształtem przekroju przęsła z FRP, następnie zebranp pełną dokumentację techniczną wraz z instrukcjami dla maszyn produkcyjnych. Następnie wraz z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów Mostostal Warszawa zweryfikował pozytywnie założenia w praktyce, badając pełnowymiarowe elementy konstrukcyjne. W efekcie stworzona przez spółkę koncepcja budowy przęsła od 2019 roku jest chroniona zgłoszeniem patentowym.
W tym samym czasie Mostostal Warszawa stał się również partnerami w projekcie unijnym LightCoce, gdzie rozpoczęto badania nad modyfikacjami obecnej wersji przęsła przy zastosowaniu betonu lekkiego z dodatkiem nanorurek węglowych. Prace nad opracowaniem takiego rozwiązania cały czas trwają.
Źródło: tekst Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.