YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Pierwsza umowa na przebudowę A18
14 listopada 2019 r. zielonogórski Oddział GDDKiA podpisał umowę na przebudowę i dostosowanie 22 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód kończy blisko 4 km przed węzłem Iłowa. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Pełen recycling plastiku jest możliwy
Reinhard Schneider, Marcin Dorociński i Marcin Meller wzięli udział w panelu dyskusyjnym „Czyste oceany bez plastiku – wizja czy przyszłość”. Problem plastiku jest jedną z najbardziej palących kwestii XXI wieku. Firma Werner & Mertz jest pionierem w dziedzinie 100% ponownego wykorzystania materiałów plastikowych - opakowania produktów marki Frosch powstają w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Proekologiczną strategię firmy zaprezentował w Sopocie prezes firmy, Reinhard Schneider, laureat tegorocznej Niemieckiej Nagrody Ochrony Środowiska.[...]


Otwarto nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
29 października 2019 roku o godzinie 11 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego (NNSU) w Krakowie-Prokocimiu. Od wmurowania kamienia węgielnego minęło 4,5 roku.[...]



Modernizacja obiektów na linii Opoczno Południe – Idzikowice

PLK podpisały umowę z konsorcjum firm: INTOP Warszawa i Serso na modernizację 14 obiektów kolejowych na linii Opoczno Południe – Idzikowice. W ramach inwestycji przebudowane zostaną 4 wiadukty i 10 przepustów.



Wizualizacja: PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację 14 obiektów na szlaku łączącym stacje Opoczno Południe i Idzikowice. Efektem prac będzie lepsza przepustowość linii, co wpłynie na poprawę oferty przewozowej i wyższy poziom bezpieczeństwa podróży. Skorzystają przede wszystkim podróżujący pociągami z południa Polski do stolicy.

4 wiadukty na Centralnej Magistrali Kolejowej zostaną zastąpione nowymi konstrukcjami. To 3 obiekty w Opocznie: nad ul. Torową; nad linią kolejową Łódź Kaliska – Dębica i drogą gruntową; nad ulicą Piotrowską (w ciągu drogi wojewódzkiej). Czwarty wiadukt jest położony nad obwodnicą Opoczna (droga krajowa nr 12).

 
Obiekty zostaną one dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością powyżej 200 km/h (obecnie 160 km/h) i nacisku na oś 22,5 t. Na szlaku Opoczno Południe – Idzikowice przebudowanych zostanie również 10 przepustów. Prace zaplanowano do końca roku. Później w 2020 r. PLK planują przebudowę dróg technologicznych wzdłuż linii kolejowej na szlaku Opoczno Południe – Idzikowice. Są one wykorzystywane do szybkiej reakcji w przypadku ewentualnych usterek występujących na linii kolejowej.

Roboty będą skoordynowane z modernizacją stacji w Idzikowicach. Prace wykona konsorcjum firm INTOP Warszawa Sp. z o.o. i Serso Sp. z o.o. Wartość inwestycji to 45 mln zł netto.

Projekt „Modernizacja 14 szt. obiektów inżynieryjnych wraz z przebudową dróg technologicznych na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd.” jest realizowany w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Inwestycja jest finansowana ze środków krajowych.

Większe możliwości CMK

W listopadzie 2018 r. PLK rozpoczęły modernizację stacji technicznej w Idzikowicach. Wykonawca zgromadził materiały niezbędne do prac. Demontowana jest stara infrastruktura w pięciu torach. Trwają prace przy budowie instalacji kanalizacyjnej i elektroenergetycznej oraz przygotowania do budowy nowej nastawni. Po przebudowie stacja będzie przystosowana do przejazdu pociągów z prędkością 200 km/h, a docelowo 230/250 km/h. Pociągi towarowe pojadą z prędkością 120 km/h. Na Centralnej Magistrali Kolejowej kończą się również prace na stacji Opoczno Południe.

Tekst i wizualizacja: Izabela Miernikiewicz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Geobrugg Keller Soletanche Uponor Aarsleff MPWiK Kraków PAM DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję