YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu S17 Skrudki – Kurów Zachód
Dzisiaj, 19 czerwca br. lubelski Oddział GDDKiA udostępni kierowcą ponad 13 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Skrudki (bez węzła) do węzła Kurów Zachód (bez węzła). To pierwszy odcinek S17, który zostanie oddany w tym roku. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Rozwiązania infrastrukturalne szyte na miarę
Rozmowa z Ewą Krzemińską, dyrektor zarządzającą Uponor Infra Sp. z o.o.[...]


Naprawa i wzmacnianie budowli
Naprawy stanowią jeden z podstawowych sposobów utrzymania obiektów budowlanych zarówno historycznych, jak i współczesnych, a ich celem jest przede wszystkim przywracanie lub zachowanie użyteczności obecnie istniejących obiektów. Rehabilitowane obiekty budowlane dzięki nadaniu im nowej użyteczności zyskują coraz częściej nowe życie, podlegając transformacji z fabryk w restauracje, z obiektów biurowych w mieszkalne itd. Takie działania wpisują się także w ideę zrównoważonego rozwoju.[...]


Modernizacja oczyszczalni ścieków Dębogórze
Obecnie spółka PEWIK GDYNIA realizuje kolejny projekt „Modernizacja ciągu gospodarki osadowej i innych obiektów oczyszczalni ścieków Dębogórze oraz rozwój sieci kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA” nr POIS.02.03.00-00-0023/17 w ramach działania „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.[...]



Modernizacja linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola

Na stacji Zduńska Wola trwa przebudowa peronów w ramach prowadzonej przez PLK rewitalizacji trasy do Łodzi Kaliskiej. Na odcinku Łask – Zduńska Wola postępuje wymiana torów i sieci trakcyjnej.



Od czerwca na stacji Zduńska Wola rozebrano już trzy z czterech peronów. Modernizowany jest układ stacyjny. Zdemontowano tory nr 2 i 4. Trwa przekładanie podziemnych instalacji energetycznych i telekomunikacyjnych oraz przygotowanie nawierzchni pod nowe tory.

Po ukończeniu modernizacji perony na stacji będą wyższe, wyposażone w nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. W Zduńskiej Woli wygodne dojście do pociągów zapewni nowe przejście podziemne na wysokości dworca, które połączy obie strony stacji.

Równocześnie postępuje wymiana jednego toru między Łaskiem a Zduńską Wolą. Na ok. 10 km odcinku zdemontowano szyny, podkłady i sieć trakcyjną. W stacji Łask od września rozpoczęła się rozbiórka toru nr 2. W rejonie przystanku Gajewniki postępuje wzmacnianie podtorza. Przebudowywane są wiadukty i przepusty. Od grudnia pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadą po nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót nastąpi w kwietniu 2019 roku.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Łódź Kaliska – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. W ostatniej fazie projektu planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice. Zakończenie inwestycji nastąpi w III kwartale 2020 roku.

Sprawne przejazdy pociągów towarowych


W trakcie prac między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą składy towarowe mają zapewnione dogodne przejazdy na linii nr 14. W maju br. PLK wybudowały 4 rozjazdy na tymczasowym posterunku odgałęźnym Dobroń. Dzięki temu odcinek Pabianice – Łask został podzielony na dwa: Pabianice – Dobroń i Dobroń – Łask. Mijanie się pociągów w Dobroniu pozwoliło m.in. na zachowanie przepustowości dla ciężkich pociągów w ważnym korytarzu transportowym łączącym Morze Bałtyckie i Morze Północne.

Szybsze podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza


Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony, które zyskają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście do pozostałych przystanków zapewnią pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów podniesie poziom bezpieczeństwa podróży - 13 z nich zostanie wyposażone w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. W ramach inwestycji PLK wymienią również ponad 60 rozjazdów.

Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Bezpieczniejsze podróże zapewni również komputerowy system sterowania ruchem.

Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Geobrugg Llloyd Acoustics Soletanche Uponor Basf MPWiK Kraków DCS PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję