YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Pociągi wracają na warszawską linię obwodową
Od 21 października pasażerowie pojadą pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Dzięki inwestycji PLK zwiększy się komfort podróży w aglomeracji. Wartość inwestycji to 196 mln zł (brutto). [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Forum Gospodarki Wodnej i Ściekowej HydroSilesia 2018, 24-25.10.2018, Sosnowiec 2018-10-24
Zapraszamy do udziału w Forum Gospodarki Wodnej i Ściekowej HydroSilesia 2018. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24-25 października 2018 r. w Centrum Targowo-Konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu.[...]


Połowa wartości KPK osiągnięta w połowie 2018 r.
Rozmowa z Ireneuszem Merchelem, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.[...]


Raport „Sytuacja finansowa przedsiębiorstw budowlanych. Niestabilna kondycja branży na szczycie koniunktury”
Polski Związek Pracodawców Budownictwa (PZPB) został partnerem kolejnej edycji raportu „Sytuacja finansowa przedsiębiorstw budowlanych. Niestabilna kondycja branży na szczycie koniunktury” przygotowanego we współpracy z BIG InfoMonitor i BIK.[...]


Budowa drogi S8 Wyszków – granica województw mazowieckiego i podlaskiego
Przedmiotem przedsięwzięcia inwestycyjnego jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 o całkowitej długości 38,496 km na odcinku Wyszków – granica województw mazowieckiego i podlaskiego. Inwestycja poprowadzona jest w większości po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 i obejmuje trzy odcinki drogi ekspresowej S8, rozdzielone istniejącą obwodnicą miasta Ostrów Mazowiecka. Projekt jest realizowany w systemie tradycyjnym.[...]



Modernizacja linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola

Na stacji Zduńska Wola trwa przebudowa peronów w ramach prowadzonej przez PLK rewitalizacji trasy do Łodzi Kaliskiej. Na odcinku Łask – Zduńska Wola postępuje wymiana torów i sieci trakcyjnej.



Od czerwca na stacji Zduńska Wola rozebrano już trzy z czterech peronów. Modernizowany jest układ stacyjny. Zdemontowano tory nr 2 i 4. Trwa przekładanie podziemnych instalacji energetycznych i telekomunikacyjnych oraz przygotowanie nawierzchni pod nowe tory.

Po ukończeniu modernizacji perony na stacji będą wyższe, wyposażone w nowe wiaty, ławki oraz gabloty informacyjne. W Zduńskiej Woli wygodne dojście do pociągów zapewni nowe przejście podziemne na wysokości dworca, które połączy obie strony stacji.

Równocześnie postępuje wymiana jednego toru między Łaskiem a Zduńską Wolą. Na ok. 10 km odcinku zdemontowano szyny, podkłady i sieć trakcyjną. W stacji Łask od września rozpoczęła się rozbiórka toru nr 2. W rejonie przystanku Gajewniki postępuje wzmacnianie podtorza. Przebudowywane są wiadukty i przepusty. Od grudnia pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadą po nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót nastąpi w kwietniu 2019 roku.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki: Łódź Kaliska – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. W ostatniej fazie projektu planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice. Zakończenie inwestycji nastąpi w III kwartale 2020 roku.

Sprawne przejazdy pociągów towarowych


W trakcie prac między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą składy towarowe mają zapewnione dogodne przejazdy na linii nr 14. W maju br. PLK wybudowały 4 rozjazdy na tymczasowym posterunku odgałęźnym Dobroń. Dzięki temu odcinek Pabianice – Łask został podzielony na dwa: Pabianice – Dobroń i Dobroń – Łask. Mijanie się pociągów w Dobroniu pozwoliło m.in. na zachowanie przepustowości dla ciężkich pociągów w ważnym korytarzu transportowym łączącym Morze Bałtyckie i Morze Północne.

Szybsze podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza


Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowane zostaną perony, które zyskają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście do pozostałych przystanków zapewnią pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów podniesie poziom bezpieczeństwa podróży - 13 z nich zostanie wyposażone w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. W ramach inwestycji PLK wymienią również ponad 60 rozjazdów.

Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Bezpieczniejsze podróże zapewni również komputerowy system sterowania ruchem.

Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Budimex Freyssinet Soletanche Keller PAM Aarsleff Sitech Basf
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję