Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Dwujezdniowa droga S7 Napierki – Płońsk
17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Międzynarodowa Konferencja infraBIM czyli BIM w Infrastrukturze Transportowej

W dniach 15–16 listopada 2018 r. w Krakowie odbyła się międzynarodowa konferencja InfraBIM czyli BIM w infrastrukturze transportowej. Jej organizatorem była fundacja Europejskie Centrum Cyfryzacji BIM (EccBIM) we współpracy z zespołem infraTEAM.
Autor: prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Salamak, Politechnika Śląska



Konferencja infraBIMHonorowym patronatem konferencję objęli: Jarosław Gowin, wiceprezes Rady Ministrów, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju, Tomasz Żuchowski, p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Krzysztof Mamiński, prezes zarządu Polskie Koleje Państwowe SA. Patronatu udzieliły także jednostki naukowe oraz liczne organizacje i stowarzyszenia inżynieryjne. W obradach wzięło udział ok. 220 osób reprezentujących administrację drogową i kolejową, środowisko akademickie, projektantów, geodetów, przedsiębiorstwa wykonawcze oraz dostawców rozwiązań IT. Największą grupę uczestników stanowili Polacy, ale byli też przedstawiciele Węgier, Czech, Słowacji, Wielkiej Brytanii i Rosji. Nad zawartością merytoryczną konferencji czuwał Komitet Programowy, w skład którego wchodzili przedstawiciele krajów Grupy Wyszehradzkiej oraz innych państw, jak Wielka Brytania i Syria. Komitet zakwalifikował do wygłoszenia 15 referatów dotyczących technologii BIM i jej wykorzystania do planowania, projektowania, budowy i zarządzania obiektami infrastruktury transportowej. Oprócz tego w drugim dniu przeprowadzone zostały praktyczne warsztaty, w których zrealizowano sześć dodatkowych tematów przy znacznie bardziej szczegółowym podejściu.

Konferencję otworzył Dariusz Kasznia, prezes fundacji EccBIM i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, oraz prof. Marek Salamak, przewodniczący Komitetu Programowego. W wystąpieniu powitalnym głos zabierali kolejno: Szymon Piechowiak z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Tomasz Stańczak z centrali GDDKiA, prof. Jaroslav Navratil z Politechniki w Ostrawie oraz prof. Koris Kalman z Politechniki w Budapeszcie. Referaty wygłaszane były na czterech sesjach tematycznych, nazwanych kolejno: Problemowa, BIM dla zamawiających, BIM w projektowaniu oraz BIM na budowie. Frekwencja wśród autorów dopisała, dzięki czemu zaprezentowano wszystkie odczyty.

W pierwszej sesji, odbywającej się pod przewodnictwem prof. Jaroslava Navratila, wygłoszone zostały cztery referaty generalne. Tomasz Stańczak z GDDKiA przedstawił cele wdrożenia metodologii BIM w GDDKiA, natomiast Magdalena Karolak z GDDKiA w Krakowie omówiła stan realizacji pierwszego pilotażowego projektu BIM w GDDKiA, którym jest budowa obwodnicy Zatora w ciągu drogi krajowej nr 28. Dariusz Kasznia przybliżył słuchaczom cele działania fundacji EccBIM, polegające głównie na wsparciu filozofii BIM. Na koniec prof. Marek Salamak z Politechniki Śląskiej omówił możliwości wykorzystania technologii BIM w utrzymaniu obiektów mostowych.

Obrady drugiej sesji dotyczyły korzyści i zagrożeń, jakie mogą towarzyszyć zamawiającym przy wdrażaniu metodologii BIM. Kolejno występowali: Piotr Dudek (Stowarzyszenie Techników Polskich w UK) – BIM w kolejnictwie na podstawie przykładów z UK, Rafał Domański (Kancelaria Domański & Brzozowska) – Prawo zamówień publicznych a BIM, Agata Ciołkosz-Styk (Grupa Heller) – Information Asset Management a BIM, Paweł Wierzowiecki (Graph’it) –
geoskaning i modele BIM.

Po przerwie na lunch odbyła się trzecia sesja, która była skierowana do projektantów wykorzystujących w swojej pracy narzędzia BIM. Kolejno występowali: Waldemar Kubisz (Leica Geosystems) – rozwiązania skaningu laserowego 3D, Tomasz Płaszczyk (Politechnika Śląska) – omówienie otwartego formatu wymiany danych IFC, Jakub Stanasiuk (AEC Design) – przedstawienie narzędzi BIM dla infrastruktury. Na koniec wystąpiło trzech referujących z Wielkiej Brytanii: Maciej Kindler, Ireneusz Kisielewicz i Peter Dorrell (Skanska Costain Strabag j.v.), którzy zaprezentowali brytyjski projekt High Speed 2, realizowany kompleksowo z wykorzystaniem technologii BIM.

Sesja czwarta poświęcona była wykorzystaniu metodologii BIM na budowie. Sebastian Motyl z PNUiK Kraków pokazał możliwości zarządzania infrastrukturą kolejową przy wykorzystaniu modeli 3D. Mateusz Turecki z Budimeksu zaprezentował ogromne przedsięwzięcie polegające na wykorzystaniu modeli BIM i skaningu 3D przy rozbudowie obiektu unieszkodliwiania odpadów w KGHM. Ostatni referat dotyczył narzędzia Arkance Kontinuum, czyli wspólnej platformy programowej do prowadzenia projektów BIM. Wygłosili go Łukasz Tonecki i Arkadiusz Leśko z Arkance System Poland.

Dyskusję generalną i całą konferencję podsumowali Dariusz Kasznia i Marek Salamak. Podkreślono wagę samej tematyki spotkania i jej wielorakie innowacyjne aspekty. Zwrócono uwagę na duże zainteresowanie nowymi narzędziami nie tylko wśród przedstawicieli branży budowlanej, ale również administracji rządowej, o czym świadczą udzielone honorowe patronaty, interesujące dyskusje oraz obecność przedstawicieli najważniejszych instytucji i właścicieli infrastruktury.

Organizatorzy składają podziękowania wszystkim osobom zaangażowanym w organizację konferencji oraz firmom, które zdecydowały się na udział merytoryczny, a w szczególności PORR, Leica Geosystems, Arkance System Poland, IMB Podbeskidzie, Geotronics, Grupa Heller, Peri, Cadsoft, AEC Design, Autostrada II.
 
Zdjęcie: Organizator




Reklamy
Keller SG Pam Porr GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję