YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Marek Cała


Trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Marek Cała



Dr hab. inż. Marek Cała ukończył studia  na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w 1992 roku. W tym samym roku podjął pracę na stanowisku asystenta w Katedrze Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii AGH. Jesienią 1997 roku obronił z wyróżnieniem pracę doktorską dotyczącą problematyki mechanizmu współpracy kotwi z górotworem o zróżnicowanej budowie geologicznej. Obecnie Marek Cała kontynuuje pracę na AGH jako pracownik naukowo-dydaktyczny. Tematyka zastosowania kotwi w budownictwie podziemnym była przedmiotem projektu badawczego finansowanego przez Komitet Badań Naukowych, Marek Cała był kierownikiem tego projektu. Począwszy od tego okresu, w kręgu jego zainteresowań pojawiają się zarówno zagadnienia związane z geomechaniką, jak i geotechniką. Obecnie zajmuje się problematyką stateczności zboczy i konstrukcji oporowych. W 2006 roku został ukończony projekt badawczy wykonywany na zlecenie Ministerstwa Nauki i Informatyzacji pod jego kierunkiem. Projekt ten dotyczy zastosowania metod numerycznych dla kompleksowej analizy stateczności skarp i zboczy. Oprócz tego Marek Cała brał czynny udział przy realizacji 10 innych projektów badawczych i celowych.

Dorobek naukowy dr. Cały stanowi ponad 60 publikacji w czasopismach, materiałach konferencyjnych krajowych i zagranicznych oraz dwie monografie. Swoje prace przedstawiał m.in. na międzynarodowych konferencjach, które miały miejsce w Australii, Austrii, Brazylii, Czechach, we Francji, w Hiszpanii, Kanadzie, Niemczech i Słowacji. Oprócz wyżej wspomnianych prac Marek Cała jest także autorem i współautorem ponad 250 opracowań wykonanych dla potrzeb przemysłu. Jednocześnie dr Cała prowadzi wykłady, ćwiczenia audytoryjne, projektowe oraz zajęcia terenowe ze studentami Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH, z przedmiotów: mechanika gruntów, geotechnika, budowle ziemne, mechanika górotworu oraz tunelowanie. Jest promotorem kilkudziesięciu prac magisterskich oraz inżynierskich na kierunkach kształcenia: budownictwo, inżynieria środowiska oraz górnictwo i geologia, prowadzonych na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii. Za osiągnięcia w pracy naukowej i dydaktycznej otrzymał pięciokrotnie nagrodę Rektora AGH. W latach 2002-2005 pełnił funkcję zastępcy kierownika Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, a od 2009 roku pełni funkcję prodziekana Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii AGH. Od 1999 roku jest sekretarzem Sekcji Mechaniki Górotworu PAN. Jest również członkiem International Society for Rock Mechanics (ISRM) i przewodniczącym Oddziału Małopolskiego Polskiego Komitetu Geotechniki; posiada certyfikat PKG. Od 2008 roku Marek Cała jest Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego cyklicznej konferencji Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii (w 2009 roku odbyła się jej XXXII edycja).
 
PUBLIKOWANE ARTYKUŁY:
 
 
Błędy w projektowaniu, a nie tylko eksploatacja górnicza przyczyną uszkodzenia autostrady - Analiza warunków stateczności nasypu autostrady A4 między węzłami „Wirek” – „Batorego”
Marek Cała, Jerzy Cieślik, Jerzy Flisiak, Michał Kowalski,  Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki AGH

Przyczyny awarii nasypu autostrady A-4 pomiędzy węzłami „Wirek” i „Batorego” w świetle obliczeń numerycznych

Marek Cała, Jerzy Cieślik, Jerzy Flisiak, Michał Kowalski,  Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki AGH 
 
Metody do weryfikacji - Wybrane zagadnienia analizy stateczności nasypów kolejowych
Agnieszka Stopkowicz, Marek Cała, Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii AGH 
 
 
Osuwiska w Polsce i na świecie - Geotechnika szuka sposobów przeciwdziałania szkodliwym skutkom przemieszczeń zboczy
dr hab. inż. Marek Cała, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
 
Tunele przyszłością komunikacji
dr hab. inż. Marek Cała, prof. AGH, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Sztaszica w Krakowie, prof. dr hab. inż. Antoni Tajduś, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Sztaszica w Krakowie
 
Metro w Krakowie niezbędne i wcale nie tak drogie, jak się to przedstawia
Rozmowa z  prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, rektorem AGH w latach 2005-2012, obecnie kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii, przewodniczącym Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów w kadencji 2013-2016, oraz z dr. hab. inż. Markiem Całą, prof. AGH, sekretarzem Sekcji Mechaniki Górotworu PAN, członkiem International Society for Rock Mechanics, przewodniczącym małopolskiego oddziału Polskiego Komitetu Geotechniki.
Mariusz Karpiński-Rzepa i Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne


Reklamy
Basf MPWiK Kraków Llloyd Acoustics Geobrugg Uponor PAM Soletanche DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję