YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów 2018-12-14
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Loftesnes – most przez fiord Sognefjorden

Hasło Intelligent building connects us nie jest tylko pustym sloganem. Nasze projekty naprawdę łączą ludzi, ułatwiają im codzienne życie i pomagają zaoszczędzić czas. Jednym z tego dowo­dów jest most w Sogndal, który idealnie wpasowuje się w norweski krajobraz. Nasza ekipa umiejętnie połączyła dwa brzegi fiordu Sognefjorden.
Autor: PORR SA



Most Loftesnes w Norwegii, fot. PORRNowo zbudowany most przez fiord Sognefjorden ma 194 m długości. Jego budowa wymagała wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m. Ustrój nośny mostu jest konstrukcją stalową, zespoloną z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jako łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego została podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45. Całość ma interesujący wygląd architektoniczny i z dodatkowo zaprojektowanym efektownym oświetleniem stanowi ozdobę regionu.

Ciekawostką jest, że konstrukcja stalowa została wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t. Stary most z 1954 r. został rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt mostowy.

Podstawowe dane obiektu

Długość mostu: 194 m
Konstrukcja: stalowa
Przęsło główne: łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5: posadowienie pośrednie na palach Ø 1220
Podpory 1 i 6: posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie: 2700 t
Beton zwykły: 5164 m3
Beton pali: 1470 m3
Konstrukcja stalowa: 1283 t

Fakty i liczby

Wykonawca: konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K A Aurstad AS
Inwestor: Statens vegvesen Region vest
Lokalizacja: region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót: listopad 2015 r.
Zakończenie robót: czerwiec 2018 r.

Zdjęcie: PORR SA





Reklamy
Sitech Aarsleff Amago Budimex Keller MPWiK Kraków Soletanche PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję