YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Współpraca PKP i miasta Chełm 2019-05-21
Spółka PKP i władze Chełma chcąc rozwijać usługi logistyczne i wzmacniać kolejowy potencjał regionu, w szczególności w zakresie przewozu i przeładunku towarów po linii szerokotorowej, zamierzają powołać spółkę PKP Linia Chełmska Szerokotorowa. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



Loftesnes – most przez fiord Sognefjorden

Hasło Intelligent building connects us nie jest tylko pustym sloganem. Nasze projekty naprawdę łączą ludzi, ułatwiają im codzienne życie i pomagają zaoszczędzić czas. Jednym z tego dowo­dów jest most w Sogndal, który idealnie wpasowuje się w norweski krajobraz. Nasza ekipa umiejętnie połączyła dwa brzegi fiordu Sognefjorden.
Autor: PORR SA



Most Loftesnes w Norwegii, fot. PORRNowo zbudowany most przez fiord Sognefjorden ma 194 m długości. Jego budowa wymagała wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m. Ustrój nośny mostu jest konstrukcją stalową, zespoloną z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jako łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego została podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45. Całość ma interesujący wygląd architektoniczny i z dodatkowo zaprojektowanym efektownym oświetleniem stanowi ozdobę regionu.

Ciekawostką jest, że konstrukcja stalowa została wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t. Stary most z 1954 r. został rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt mostowy.

Podstawowe dane obiektu

Długość mostu: 194 m
Konstrukcja: stalowa
Przęsło główne: łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5: posadowienie pośrednie na palach Ø 1220
Podpory 1 i 6: posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie: 2700 t
Beton zwykły: 5164 m3
Beton pali: 1470 m3
Konstrukcja stalowa: 1283 t

Fakty i liczby

Wykonawca: konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K A Aurstad AS
Inwestor: Statens vegvesen Region vest
Lokalizacja: region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót: listopad 2015 r.
Zakończenie robót: czerwiec 2018 r.

Zdjęcie: PORR SA





Reklamy
MPWiK Kraków PAM DCS poland Geobrugg Uponor Soletanche Basf
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję