YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto oferty w przetargu na Centralny Projekt Wdrożeniowy 2019-02-22
GDDKiA otworzyła oferty złożone w przetargu na Centralny Projekt Wdrożeniowy – Krajowy System Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1 (CPW KSZRD E1). To pierwszy z kilku przetargów, które uruchamiamy w ramach prac nad projektem KSZRD E1. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Konferencja „Drogownictwo po COP24: Nowy wymiar recyklingu”, 27.02.2019, Poznań 2019-02-27
Polski Kongres Drogowy zaprasza do wzięcia udziału w konferencji „Drogownictwo po COP24: Nowy wymiar recyklingu”, która odbędzie się w dniu 27 lutego 2019 r. w Poznaniu. Konferencja jest kontynuacją, ze znacznym poszerzeniem zakresu tematycznego, ubiegłorocznego kolokwium „Destrukt asfaltowy w budownictwie drogowym”.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Sektor nieruchomości z największą liczbą przejęć i fuzji
W 2018 roku najwięcej przejęć i fuzji w Polsce było w sektorze nieruchomości, przemysłowym, telekomunikacyjnym i IT, usługowym, handlowym oraz finansowo-ubezpieczeniowym.[...]


Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko
3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.[...]



Loftesnes – most przez fiord Sognefjorden

Hasło Intelligent building connects us nie jest tylko pustym sloganem. Nasze projekty naprawdę łączą ludzi, ułatwiają im codzienne życie i pomagają zaoszczędzić czas. Jednym z tego dowo­dów jest most w Sogndal, który idealnie wpasowuje się w norweski krajobraz. Nasza ekipa umiejętnie połączyła dwa brzegi fiordu Sognefjorden.
Autor: PORR SA



Most Loftesnes w Norwegii, fot. PORRNowo zbudowany most przez fiord Sognefjorden ma 194 m długości. Jego budowa wymagała wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m. Ustrój nośny mostu jest konstrukcją stalową, zespoloną z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jako łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego została podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45. Całość ma interesujący wygląd architektoniczny i z dodatkowo zaprojektowanym efektownym oświetleniem stanowi ozdobę regionu.

Ciekawostką jest, że konstrukcja stalowa została wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t. Stary most z 1954 r. został rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt mostowy.

Podstawowe dane obiektu

Długość mostu: 194 m
Konstrukcja: stalowa
Przęsło główne: łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5: posadowienie pośrednie na palach Ø 1220
Podpory 1 i 6: posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie: 2700 t
Beton zwykły: 5164 m3
Beton pali: 1470 m3
Konstrukcja stalowa: 1283 t

Fakty i liczby

Wykonawca: konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K A Aurstad AS
Inwestor: Statens vegvesen Region vest
Lokalizacja: region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót: listopad 2015 r.
Zakończenie robót: czerwiec 2018 r.

Zdjęcie: PORR SA





Reklamy
Geobrugg PAM MPWiK Kraków Aarsleff Freyssinet Keller DCS poland Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję