YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Książka „Jak jeździć i chodzić po drogach”

„To co dziś dzieje się na naszych drogach musi budzić poważną troskę u wszystkich, którzy się nad tym zastanawiają i rozumieją, że mogłoby być znacznie lepiej, gdyby ludność nie lekceważyła przepisów ruchu. Na pewno wówczas nie byłoby tyle groźnych wypadków, o których wciąż słyszymy, nie byłoby tylu rannych i zabitych na drogach, nie byłoby wreszcie tyle strat pieniężnych, które stale ponosimy.” Te słowa brzmią bardzo współcześnie lecz napisano je ponad 80-lat temu. Ich autorem jest inżynier Julian Piasecki, wiceminister komunikacji w latach 1933-1939, a zapisano je w przedmowie do książki „Jak jeździć i chodzić po drogach” wydanej w 1938 roku.
Autor: GDDKiA



 Zdjęcie: GDDKiA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jej autorem jest Jerzy Królikowski, pracownik ówczesnego Ministerstwa Komunikacji. Broszurę przygotowała Liga Drogowa, a wydano ją przy pomocy subwencji Ministerstwa Komunikacji w 1938 roku. Autor już wtedy podkreślał, że nie wystarczy mieć dużo dobrych dróg, ale trzeba też umiejętnie z nich korzystać. Według rozsądku i przyjętego prawa.

Prawidłowe użytkowanie drogi, kultura drogowa, ostrożność, poszanowanie wspólnej własności owocuje bezpieczeństwem wszystkich użytkowników dróg. Pewne wartości i zachowania na drogach są piętnowane przez dziesięciolecia.
  Zdjęcie: GDDKiA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Już wtedy podnoszony był głos o skutkach wypadków. Nie tyle dotkliwych dla poszkodowanych i ich rodzin ale również skutkach finansowych, strat i uszkodzeń dróg. Choć dzieli nas przeszło 80 lat, nadal wiele z tych zagadnień pozostało aktualne.

Z raportów Policji o wypadkach wiemy, że w 1935 roku zginęło na drogach 265 osób, a 3333 zostało rannych. W kolejnym roku liczba zabitych to niestety nadal 265 osób, a liczba rannych nieznacznie zmalała do 3136 osób. Wówczas zarejestrowanych samochodów w Polsce było ok. 20 tyś.

Dla porównania, w 2017 roku w Polsce zarejestrowanych było prawie 30 mln pojazdów. Doszło do 32 760 wypadków drogowych w których zginęło 2831 osób, a 39 466 zostało rannych. Sieć dróg publicznych liczy ok. 420 tys. km z czego na drogi krajowe przypada ok. 19 tys. km. Na tej sieci dróg w 2017 roku miało miejsce 6258 wypadków w których zginęło 935 osób, a 8420 zostało rannych.

Zdjęcia: GDDKiA





Reklamy
PPI Chrobok Geobrugg Keller Noe Wodociągi Miasta Krakowa Luxo Eurovia Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję