YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wydano pierwszy ZRID dla POW
Wczoraj, 25 maja 2017 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu drogi S2 Puławska-Lubelska. [...]

XXXII Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji 2017




IX Międzynarodowa Konferencja Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017, 5-7.06.2017, Gliwice 2017-06-05
Politechnika Śląska zaprasza na IX Międzynarodową Konferencję „Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017”, która odbędzie się w dniach 5-7 czerwca 2017 r. w Gliwicach.[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Wpływ infrastruktury drogowej i oświetlenia na bezpieczeństwo ruchu
Bezpieczeństwo na drogach mają zapewnić m.in. urządzenia brd. Ich zadaniem jest optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, a także zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych. Niektóre z urządzeń brd dostarczają informacji i ostrzegają kierujących, służą do zamknięcia drogi dla ruchu czy zabezpieczenia robót w pasie drogowym oraz wspomagają prowadzenie nadzoru nad ruchem drogowym. Bezpieczeństwo kierującym, ale także pieszym i rowerzystom zapewnia również odpowiednie oświetlenie drogi i jej otoczenia.[...]


Zabezpieczenie dna w Porcie Północnym w Gdańsku
Jednym z ciekawszych projektów realizowanych na przełomie 2015 i 2016 r. na terenie Gdańska było wykonanie trwałego zabezpieczenia dna w Porcie Północnym przed rozmyciem spowodowanym przez jednostki pływające dobijające do Pirsu Węglowego. Zachowanie odpowiednich rzędnych dna w rejonie istniejącej konstrukcji było niezbędne dla utrzymania jej stateczności, a zbyt duże przegłębienia mogły doprowadzić do awarii budowli.[...]



Konsorcjum Strabagu zmodernizuje linię obwodową w Warszawie

Konsorcjum firm STRABAG, Budimex oraz ZUE podpisało umowę z PKP PLK na kompleksową modernizację linii obwodowej w stolicy, która łączy Warszawę Zachodnią i Gołąbki z Warszawą Gdańską.



Zdjęcie: STRABAGRozpoczęcie prac planowane jest w lutym 2017 r. Konsorcjum na realizację inwestycji będzie miało 2 lata. Wartość kontraktu wynosi ok. 160 mln zł netto.

Integracja kolei z komunikacją miejską i metrem


W ramach inwestycji przebudowane zostaną trzy przystanki kolejowe: Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i Warszawa Zachodnia. Powstaną dwa dodatkowe - Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. Inwestycja ma być przedsięwzięciem stanowiącym przygotowanie do projektu modernizacyjnego linii średnicowej w stolicy.

 
- To już drugi kontrakt kolejowy, który pozyskaliśmy w 2017 roku. Jego realizacja przyczyni się do rozwoju połączeń komunikacyjnych w Warszawie, a nam umożliwi wykorzystanie szerokiej wiedzy i doświadczenia w budownictwie kolejowym oraz inżynieryjnym. Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, w tym II linią metra, a także wzrost komfortu podróżowania i nowe przystanki w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, to zakładany efekt przebudowy linii obwodowej w Warszawie. Inwestycja ta, to również kolejne - po rozpoczętej rozbudowie stacji Warszawa Gdańska i pracach na Moście Gdańskim - przedsięwzięcie, które przybliży modernizację linii średnicowej – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Zakres inwestycji

Do zadań Konsorcjum należeć będzie m.in. przebudowa 8 peronów, 3 wiaduktów kolejowych i 3 kładek dla pieszych, a także wymiana torów na długości 10,5 km, przebudowa sieci trakcyjnej o długości ponad 14 km oraz położenie kabli telekomunikacyjnych (ok. 67 km). Wzdłuż linii kolejowej zamontowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej powierzchni ok. 7 tys. m kw. Powstaną nowoczesne windy zapewniające wygodny dostęp do peronów. Przystanki zaś wyposażone zostaną w monitoring, który podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Obiekty posiadać będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dzięki lepszej integracji transportu kolejowego z komunikacją miejską, modernizacja peronów poprawi jakość i komfort podróży, a rozwinięta sieć przystanków kolejowych znacznie skróci czas przejazdu pasażerów do pracy lub szkoły.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF).

Tekst i zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.




Reklamy
Uponor MPWIK Menard BASF DCS Mosty Polskie E droga Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję