YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na zaprojektowanie S7 Czosnów – Kiełpin
16 lutego 2018 r. warszawski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów-Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej. [...]

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017




XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentowanie 2018”, 01.03.2018, Warszawa 2018-03-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Polskie Zrzeszenie Wykonawców Fundamentów Specjalnych zapraszają na XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentów 2018”, które odbędzie się 1 marca 2018 r. o godz. 10:15 w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie.[...]


Wraz z budową autostrad na terenach górskich pojawiły się w Polsce tunele
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektorem tej uczelni w latach 2005–2012.[...]


Rzeszów – tu żyje się lepiej
Nie za duży, nie za mały, czysty, ładny, z bardzo dobrymi drogami i ciągle pojawiającymi się usprawnieniami technicznymi – Rzeszów. To jedyne miasto obok Warszawy, w którym w najbliższych latach populacja się nie zmniejszy. Co sprawia, że ludzie chcą mieszkać w stolicy Podkarpacia? Argumentów nie da się wyliczyć na palcach jednej ręki.[...]


Ruszyła budowa S7 w. Szczepanowice - w. Widoma
Umowa na projekt i budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S7, węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, została podpisana 8 stycznia 2018 r. z firmą Mota-Engil Central Europe SA, która zaproponowała najkorzystniejszą ofertę.[...]



Konsorcjum Strabagu zmodernizuje linię obwodową w Warszawie

Konsorcjum firm STRABAG, Budimex oraz ZUE podpisało umowę z PKP PLK na kompleksową modernizację linii obwodowej w stolicy, która łączy Warszawę Zachodnią i Gołąbki z Warszawą Gdańską.



Zdjęcie: STRABAGRozpoczęcie prac planowane jest w lutym 2017 r. Konsorcjum na realizację inwestycji będzie miało 2 lata. Wartość kontraktu wynosi ok. 160 mln zł netto.

Integracja kolei z komunikacją miejską i metrem


W ramach inwestycji przebudowane zostaną trzy przystanki kolejowe: Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i Warszawa Zachodnia. Powstaną dwa dodatkowe - Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. Inwestycja ma być przedsięwzięciem stanowiącym przygotowanie do projektu modernizacyjnego linii średnicowej w stolicy.

 
- To już drugi kontrakt kolejowy, który pozyskaliśmy w 2017 roku. Jego realizacja przyczyni się do rozwoju połączeń komunikacyjnych w Warszawie, a nam umożliwi wykorzystanie szerokiej wiedzy i doświadczenia w budownictwie kolejowym oraz inżynieryjnym. Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, w tym II linią metra, a także wzrost komfortu podróżowania i nowe przystanki w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, to zakładany efekt przebudowy linii obwodowej w Warszawie. Inwestycja ta, to również kolejne - po rozpoczętej rozbudowie stacji Warszawa Gdańska i pracach na Moście Gdańskim - przedsięwzięcie, które przybliży modernizację linii średnicowej – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Zakres inwestycji

Do zadań Konsorcjum należeć będzie m.in. przebudowa 8 peronów, 3 wiaduktów kolejowych i 3 kładek dla pieszych, a także wymiana torów na długości 10,5 km, przebudowa sieci trakcyjnej o długości ponad 14 km oraz położenie kabli telekomunikacyjnych (ok. 67 km). Wzdłuż linii kolejowej zamontowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej powierzchni ok. 7 tys. m kw. Powstaną nowoczesne windy zapewniające wygodny dostęp do peronów. Przystanki zaś wyposażone zostaną w monitoring, który podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Obiekty posiadać będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dzięki lepszej integracji transportu kolejowego z komunikacją miejską, modernizacja peronów poprawi jakość i komfort podróży, a rozwinięta sieć przystanków kolejowych znacznie skróci czas przejazdu pasażerów do pracy lub szkoły.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF).

Tekst i zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.




Reklamy
Mosty Polskie Amago Remkan PAM Soletanche DCS Budimex Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję