
































Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla budowy drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo, wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. [...]




Polski Kongres Drogowy oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w VI Śląskim Forum Drogownictwa, które odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2018 r. w Katowicach.[...]


Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]
Konsorcjum Strabagu zmodernizuje linię obwodową w Warszawie
Konsorcjum firm STRABAG, Budimex oraz ZUE podpisało umowę z PKP PLK na kompleksową modernizację linii obwodowej w stolicy, która łączy Warszawę Zachodnią i Gołąbki z Warszawą Gdańską.


Integracja kolei z komunikacją miejską i metrem
W ramach inwestycji przebudowane zostaną trzy przystanki kolejowe: Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i Warszawa Zachodnia. Powstaną dwa dodatkowe - Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. Inwestycja ma być przedsięwzięciem stanowiącym przygotowanie do projektu modernizacyjnego linii średnicowej w stolicy.
- To już drugi kontrakt kolejowy, który pozyskaliśmy w 2017 roku. Jego realizacja przyczyni się do rozwoju połączeń komunikacyjnych w Warszawie, a nam umożliwi wykorzystanie szerokiej wiedzy i doświadczenia w budownictwie kolejowym oraz inżynieryjnym. Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, w tym II linią metra, a także wzrost komfortu podróżowania i nowe przystanki w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, to zakładany efekt przebudowy linii obwodowej w Warszawie. Inwestycja ta, to również kolejne - po rozpoczętej rozbudowie stacji Warszawa Gdańska i pracach na Moście Gdańskim - przedsięwzięcie, które przybliży modernizację linii średnicowej – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Zakres inwestycji
Do zadań Konsorcjum należeć będzie m.in. przebudowa 8 peronów, 3 wiaduktów kolejowych i 3 kładek dla pieszych, a także wymiana torów na długości 10,5 km, przebudowa sieci trakcyjnej o długości ponad 14 km oraz położenie kabli telekomunikacyjnych (ok. 67 km). Wzdłuż linii kolejowej zamontowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej powierzchni ok. 7 tys. m kw. Powstaną nowoczesne windy zapewniające wygodny dostęp do peronów. Przystanki zaś wyposażone zostaną w monitoring, który podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Obiekty posiadać będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dzięki lepszej integracji transportu kolejowego z komunikacją miejską, modernizacja peronów poprawi jakość i komfort podróży, a rozwinięta sieć przystanków kolejowych znacznie skróci czas przejazdu pasażerów do pracy lub szkoły.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF).
Tekst i zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.
Zakres inwestycji
Do zadań Konsorcjum należeć będzie m.in. przebudowa 8 peronów, 3 wiaduktów kolejowych i 3 kładek dla pieszych, a także wymiana torów na długości 10,5 km, przebudowa sieci trakcyjnej o długości ponad 14 km oraz położenie kabli telekomunikacyjnych (ok. 67 km). Wzdłuż linii kolejowej zamontowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej powierzchni ok. 7 tys. m kw. Powstaną nowoczesne windy zapewniające wygodny dostęp do peronów. Przystanki zaś wyposażone zostaną w monitoring, który podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Obiekty posiadać będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dzięki lepszej integracji transportu kolejowego z komunikacją miejską, modernizacja peronów poprawi jakość i komfort podróży, a rozwinięta sieć przystanków kolejowych znacznie skróci czas przejazdu pasażerów do pracy lub szkoły.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF).
Tekst i zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o.

Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.