















19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Konsorcjum Strabagu oddało do użytku drogę S6 Ustronie Morskie – Koszalin
7 października 2019 r. w obecności Mateusza Morawieckiego, Prezesa Rady Ministrów i Wojciecha Trojanowskiego, Członka Zarządu STRABAG odbyło się uroczyste otwarcie wybudowanego przez konsorcjum spółek grupy STRABAG w Polsce fragmentu drogi ekspresowej S6 Ustronie Morskie – Koszalin o łącznej długości 24 km.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.


Powstała dwujezdniowa droga, po 2 pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią asfaltową. Łączna powierzchnia wybudowanej trasy to 540 tys. metrów kwadratowych – to powierzchnia odpowiadająca 75 boiskom piłkarskim. Do jej ułożenia użyto 305 tys. Mg mieszanki mineralno-asfaltowej. W ramach prac wykonanych zostało 2282 tys. metrów sześciennych wykopów i nasypów.
W związku z występowaniem gruntów organicznych zalegających do głębokości 12 metrów zastosowano trzy technologie wzmocnienia podłoża: wymianę gruntów słabonośnych o łącznej objętości ok. 180 tys. metrów sześciennych, wzmocnienie w technologii drenów pionowych VD wraz z nasypami przeciążającymi na odcinku 1 kilometra oraz wzmocnienie w technologii przemieszczeniowych kolumn betonowych CMC na odcinku o łącznej długości 350 metrów.
Oddany kierowcom fragment drogi ekspresowej wybudowany przez STRABAG ma długość 24 km i powstał na nowym śladzie w „systemie projektuj i buduj”, na południe od istniejącej DK nr 11. Wybudowany odcinek znaczący sposób wpłynie na poprawę komunikacji w całym regionie. Wybudowana przez grupę STRABAG droga wiedzie od węzła Ustronie Morskie do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Tym samym o 40 min skróci się przejazd na tej trasie. Droga S6 omija okoliczne miejscowości i wyprowadza z nich ruch tranzytowy. Ruch lokalny wiedzie drogami zbiorczymi oraz bezkolizyjnymi przejazdami drogowymi.
Droga ekspresowa S6, to obecnie największa inwestycja infrastrukturalna powstająca w woj. zachodniopomorskim. Łączy dwa największe miasta północnej Polski - Szczecin i Gdańsk. Stanowi jednocześnie część korytarza transportowego łączącego polskie porty nad Bałtykiem z Europą Zachodnią. Otwarty dziś fragment poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży turystów wypoczywających w tym regionie.
- Droga ekspresowa S6 to niezwykle ważna i oczekiwana przez mieszkańców inwestycja na Pomorzu Zachodnim. Oddawany dziś 24 km fragment stanowi element większej całości – łączącej Koszalin ze Szczecinem, usprawniający ruch w tej części kraju. To kolejna oddana do ruchu inwestycja drogowa wykonana przez STRABAG w tym roku. Na początku sierpnia udostępniliśmy 32 km odcinek autostrady A1 z Pyrzowic do Częstochowy. Realizujemy także obwodnicę Częstochowy i staramy się, by oddać do ruchu ostatni jej odcinek, tak aby udrożnić tą ważną arterię. Budujemy także kolejne fragmenty dróg ekspresowych – S7, S19, S61.
STRABAG jest liderem innowacji i pewnym partnerem sektora budowlanego w Polsce. Na naszych inwestycjach stosujemy najnowsze technologie, które w znaczący sposób wpływają na bezpieczeństwo i wydłużają w znaczący sposób okres użytkowania dróg – powiedział Wojciech Trojanowski, Członek Zarządu Strabag Sp. z o.o.
Zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.