Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Konin: Most Bernardynka znów przejezdny

Łączący Konin z gminą Ślesin most Bernardynka znów przejezdny. Inwestycja kosztowała prawie 6,5 mln zł, z czego 500 tys. zł dołożyła gmina Ślesin, a prawie 3,5 mln zł wojewoda wielkopolski w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.



  Zdjęcie: UM Konin, www.pap-mediaroom.pl
Położony na granicy naszego miasta z gminą Ślesin obiekt stanowi najkrótszą drogę dojazdową do Konina dla mieszkańców sąsiednich miejscowości. W styczniu 2015 roku ze względu na zły stan techniczny obiekt został zamknięty.

Nie było uroczystego otwarcia inwestycji. Przedstawiciele obu samorządów, którzy spotkali się na przeprawie, symbolicznie przenieśli na pobocze zaporę zakazującą wjazdu. - To już nasza konińska tradycja, że w taki sposób otwieramy drogowe inwestycje. Cieszę się, że przed świętami udostępniamy mieszkańcom most łączący dwa samorządy. To kolejna, ważna inwestycja na drogowej mapie Konina – mówił prezydent miasta Piotr Korytkowski. Dodajmy, że wybudowano tam też drogę dla rowerów, a wykonawca odebrał z rąk wojewody wielkopolskiego nagrodę w konkursie na najbezpieczniej przeprowadzane inwestycje.

Jako pierwszy nowym mostem przejechał samochód strażacki. - Tutaj naokoło są jeziora. Dla nas, strażaków zajmujących się ratownictwem nawodnym, to duże ułatwienie. Nie musimy nadrabiać 9 kilometrów, żeby dojechać na wezwanie w gminie Ślesin. Ten most ułatwi też życie mieszkańcom – część osób chodzi tędy do przychodni, dzieci dojeżdżają do szkół – tłumaczył prezes OSP Cukrownia-Gosławice Andrzej Białecki.

- Sporo czekaliśmy na to, aby obiekt mostowy został oddany. Dla samorządów mosty są dużą uciążliwością, bo są to obiekty bardzo kosztowne i wykonanie ich nie jest łatwym zadaniem. Dlatego tym bardziej ogromne podziękowania w imieniu mieszkańców tej części gminy, którzy korzystają z tego przejazdu. My jako samorząd Ślesina   powiedzieliśmy, że nie będziemy stać z boku. Chcieliśmy do tej inwestycji dołożyć i dołożyliśmy –
wyjaśnił burmistrz Ślesina Mariusz Zaborowski.

Prace przy przebudowie mostu trwały od stycznia. Nie obyło się bez niespodzianek związanych z pandemią i skokiem cen materiałów.

- Jeśli chodzi o skalę trudności inwestycji, to jest to typowy obiekt mostowy. Natomiast specyfika tego roku jest taka, że mamy koronawirusa, który niestety nas też dopadł. Trzeba było wymieniać grupy ludzi, żeby się nie zarażali od siebie. Poza tym takiego roku pod względem wzrostu cen jeszcze nie miałem. O około 200% wzrosły ceny drewna i sklejki, która jest potrzebna do szalunków, żywice, chemia – minimum 50%, był wzrost cen o 130% na zbrojeniu. To wszystko powodowało, że trzeba się było z tymi problemami borykać –
wspominał Krzysztof Gostański, dyrektor firmy Polwar SA w Gdańsku.

W symbolicznym odbiorze mostu Bernardynka uczestniczyli konińscy radni z tego okręgu: Krystyna Leśniewska, Monika Kosińska, Maciej Ostrowski i Marek Cieślak, byli też: radny ze Ślesina Marek Ejma, przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich i wykonawcy oraz strażacy.

Źródło: UM Konin, www.pap-mediaroom.pl




Reklamy
SG Pam Geobrugg Keller Soletanche Porr GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję