YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Konferencja „Modelowanie procesów i systemów logistycznych”

W dniach 5-6 grudnia 2019 r. na Uniwersytecie Gdańskim w Sopocie odbyła się XX Konferencja Naukowa „Modelowanie procesów i systemów logistycznych”.



Zdjęcie: PKP CARGOKonferencja „Modelowanie procesów i systemów logistycznych” odbyła się już po raz 20. na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie. Jej współorganizatorem w tym roku było PKP CARGO S.A. Naukowcy z ośrodków akademickich z całej Polski przedstawiali wyniki swoich badań nad różnymi aspektami logistyki, a jednym z wiodących tematów była dyskusja na temat roli PKP CARGO jako krajowego operatora logistycznego.

Taki operator byłby integratorem i koordynatorem sektora logistycznego. Prof. Mirosław Chaberek, szef katedry logistyki UG, powiedział, że choć teraz PKP CARGO koncentruje się na przewozie towarów, to jednak kolejnym etapem rozwoju spółki powinno być wykonywanie zadań krajowego operatora logistycznego. Chodzi nie tylko o przewóz ładunków i rzeczy, ale także zadbanie o ich pełną obsługę „od drzwi do drzwi”. Teraz często nasze firmy są tylko podwykonawcami takich usług dla zagranicznych podmiotów.

Mirosław Chaberek wyjaśnił, że krajowy operator przejąłby rolę tzw. wieży kontrolnej w logistyce, która dysponuje bazą danych od firm przewozowych, terminali intermodalnych lądowych i morskich, magazynów itd. I kieruje do nich strumienie ładunków. Nie ma więc tu mowy o tym, że krajowy operator logistyczny przejmuje rynek od innych podmiotów, a wręcz przeciwnie, zapewnia im kontrahentów. - Krajowy operator nie będzie dysponował wszystkimi zasobami logistycznymi, ale będzie integratorem rynku. PKP CARGO ma pewne zasoby, chce się skupiać na ofercie, zapewnieniu najbardziej konkurencyjnej usługi. Musimy tak zarządzać zasobami, aby były jak najbardziej racjonalnie wykorzystywane – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

Uczestnicy konferencji przekonywali, że Polska powinna jak najszybciej przystąpić do prac nad stworzeniem krajowego systemu wsparcia logistycznego, który zawierałby szereg komponentów, takich jak infrastruktura liniowa i punktowa, otoczenie prawne i wspomniana wcześniej wieża kontrolna. - Rząd powinien być zainteresowany budową takiej wieży, bo inaczej zrobią to za nas inni – podkreślił prof. Mirosław Chaberek. I wyjaśnił, że wieżę łatwiej będzie zorganizować w oparciu o duży podmiot, stąd też wskazanie na PKP CARGO.

Z kolei prof. Andrzej Grzelakowski (Uniwersytet Morski w Gdyni) jest zdania, że powierzenie PKP CARGO roli krajowego operatora logistycznego wynikać powinno również z tego, że spółka jest coraz mocniej obecna na rynkach międzynarodowych przez działalność swojego podmiotu zależnego PKP CARGO INTERNATIONAL, który operuje na rynkach państw Trójmorza. Dla Polski zaś strategiczne znaczenie ma właśnie obsługa logistyczna europejskich korytarzy handlowych i Nowego Jedwabnego Szlaku, a NJS jest również ważną częścią strategii rozwoju Grupy PKP CARGO.

Wyjść z pułapki średniego rozwoju


Podczas debaty podniesiony został także temat związku logistyki z realizacją Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. SOR zakłada bowiem reindustrializację Polski, podniesienie poziomu innowacyjności i konkurencyjności gospodarki, zwiększanie eksportu. Chodzi generalnie o utrzymanie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego i podnoszenie poziomu zamożności Polaków i wejście naszego kraju do grona najbardziej zamożnych państwa świata. W tej chwili pod względem wielkości PKB na głowę mieszkańca zajmujemy dopiero 62. miejsce w świecie. Prezes Warsewicz podkreślił, że gwarancję stabilnego, silnego wzrostu gospodarczego daje rozwój przemysłu, usług, a tego z kolei nie da się osiągnąć bez stworzenia efektywnego krajowego systemu wsparcia logistycznego. - Chcemy uniknąć pułapki średniego rozwoju, aby nie stać się ofiarą stagnacji – mówił Czesław Warsewicz.

Prezes PKP CARGO wyjaśnił, że obecny model rozwoju gospodarki pokazuje, iż konkurują ze sobą nie przedsiębiorstwa ani kraje, ale łańcuchy dostaw, które często są złożone z setek i tysięcy elementów składowych. Te łańcuchy wymagają zaś perfekcyjnie działającej logistyki na każdym szczeblu wytwarzania wszelkiego rodzaju dóbr. - Rozwój logistyki umożliwi również budowanie coraz silniejszej pozycji na polskim i światowym rynku naszych narodowych czempionów i kreowanie ich globalnych marek – powiedział prezes Warsewicz.

Ale dbanie o rozwijanie logistyki jest ważne nie tylko z gospodarczego puntu widzenia. - Logistyka obsługuje każdą działalność człowieka, jej poziom będzie rzutował także na szereg usług społecznych ważnych dla mieszkańców, takich jak ochrona zdrowia, kultura czy opieka społeczna – dodał Czesław Warsewicz.

Tekst i zdjęcie: PKP CARGO S.A.





Reklamy
Soletanche Palisander Wodociągi Miasta Krakowa PAM Keller PPI Chrobok Eurovia Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję