Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Kończy się przebudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny

Jeszcze w październiku zakończy się rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny. Dłuższa trasa pod torami i dodatkowy peron zwiększą możliwości podróży i dostęp do pociągów na największej stacji w Wielkopolsce.



  Zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Na stacji Poznań Główny, jednym z największych węzłów kolejowych w Polsce, kończą się zasadnicze prace w przebudowywanym przejściu podziemnym. Na inwestycji, która obejmuje także nowy peron, wykonano już ponad 80% prac.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują sprawniejszą i bardziej komfortową obsługę podróżnych na stacji Poznań Główny. Inwestycja jest odpowiedzią na  rosnące zainteresowanie komunikacją kolejową w regionie i aglomeracji. Dostęp do pociągów ułatwią windy i schody ruchome –
powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Gotowa jest konstrukcja nowej części przejścia podziemnego. W tunelu kończą się prace. Układane są granitowe płyty, montowane jest oświetlenie. Dłuższe o ponad 200 m przejście prowadzi pod stacją z nowego peronu. Będzie dogodne dojście na wszystkie perony. Znacznie usprawni się komunikacja między wschodnimi i zachodnimi dzielnicami Poznania.

Na nowym peronie – między peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej – układane są ostatnie ścianki. Ponad 400 m obiekt będzie miał długą wiatę. Zostanie wyposażony w ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację – poza oznakowaniem – zapewni nowoczesny system informacji głosowej i wizualnej. Przewidziano m.in. elektroniczne tablice z informacjami o przyjazdach i odjazdach pociągów. Dla osób niewidomych zastosowane będą ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą.

Dogodny dostęp na nowy peron i do wybudowanego przejścia podziemnego zapewni pięć wind. Dźwigi będą między tunelem a peronem, w budynku dworca oraz przy Moście Dworcowym. Z nowego peronu do budynku dworca będą ruchome schody z wyjściem w pobliżu kas biletowych. Budowa schodów rozpocznie się jeszcze w tym roku.

W ramach inwestycji przebudowywany jest ponad 3 km układ torów i rozjazdów przy nowym peronie. Nowy tor powstanie od strony centrum handlowego. Wykonawca zamontował już 13 z 16 rozjazdów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości stacji Poznań Główny w ramach przedsięwzięcia „Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego”, które jest częścią projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Inwestycja ze środków budżetowych warta jest ok. 108 mln zł. Podróżni skorzystają z efektów prac w marcu 2022 r.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
 




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Optem Soletanche Keller SG Pam GEO-Instruments Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję