REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Kończy się modernizacja linii Chybie – Nędza/Turze

Kończy się kompleksową modernizację linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze warta 459 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Trakcja PRKiI, ZUE, STRABAG, Comsa i Strabag Rail.

     
Dobiegają końca prace przy kompleksowej przebudowie linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze w województwie śląskim. Kontrakt obejmował modernizację ponad 60 km torów i sieci trakcyjnej, 29 przejazdów kolejowo-drogowych oraz wymianę 120 rozjazdów. Wyremontowano 91 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i przepustów. Gruntowną rewitalizację przeszedł m.in. wybudowany w roku 1912 zabytkowy most Zamysłowski nad rzeką Nacyną w Rybniku. W ramach zadania przebudowano również 18 peronów z nowoczesnym oświetleniem oraz nowym systemem nagłośnienia. Całość infrastruktury dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dodatkowo na obiektach zamontowano antypoślizgową nawierzchnię wyposażoną w oznakowanie dotykowe.

Rozwiązania zastosowane podczas modernizacji linii przyczynią się do znacznego ograniczenia emisji hałasu i drgań do środowiska: wzdłuż trasy zostały zamontowane ekrany dźwiękochłonne, wykorzystano również przyszynowe wkładki wibroizolacyjne oraz technologię toru bezstykowego. Dzięki inwestycji podróż na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza skróci się łącznie o pół godziny. Pociągi przyspieszą nawet do 120 km/h z prędkości 20-50 km/h obowiązującej przed modernizacją.

Zakończenie prac realizowanych przez Trakcję PRKiI jako lidera konsorcjum, zgodnie z zapisami umowy z zamawiającym, planowane jest na lipiec 2019 r. Całość inwestycji wartej ponad 459 mln zł brutto realizuje konsorcjum Trakcji PRKiI (lider) oraz ZUE S.A., STRABAG Sp. z o.o., Comsa S.A. i Strabag Rail a.s.
     

Tekst i zdjęcia: Robert Kuczyński, Trakcja PRKiI S.A.
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA