YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Kończą się prace na linii Pisz – Ełk

Wczoraj pociągi wróciły na całą trasę Olsztyn – Ełk przez Pisz. Pasażerowie korzystają z przebudowanych i komfortowych peronów na odcinku Pisz – Ełk. PLK realizuje inwestycję w ramach Krajowego Programu Kolejowego.



Przystanek Pisz Wschód, fot. PKP PLKKończą się zasadnicze prace na trasie Pisz – Ełk. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwolił na powrót od 15 grudnia pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej na ostatnim odcinku prac: Pisz – Ełk realizowanego w ramach inwestycji obejmującej odcinek Szczytno – Ełk.

Nowy przystanek w regionie

Na stacjach i przystankach m.in. Stare Guty, Kaliszki, Biała Piska, Drygały, Bajtkowo, Pogorzel Wielka, Nowa Wieś Ełcka, Ełk Szyba Zachód mieszkańcy skorzystają z wygodnych, wyższych peronów, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Obiekty zaoferują oczekiwany standard, znany z odcinka Szczytno – Pisz. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.

Nowy przystanek Pisz Wschód zapewnia mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Łatwiejsza jest  podróż w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy domu. Jednokrawędziowy peron ma 120 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wykonawca wyremontował mosty kolejowe nad rzekami Pisą i Ełkiem. Jest także nowy tor na całej długości i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki którym pociągi sprawniej pojadą po mazurskiej linii. W kolejnych miesiącach realizowane będą prace na przejazdach kolejowo-drogowych.

Wygodniej i szybciej do mazurskich miejscowości


Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2 h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane-Nida oraz Pisz.

Inwestycja w liczbach:

- 1 nowy przystanek: Pisz Wschód;
- 4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;
- 14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;
- 99 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych;
- 9 przebudowanych mostów;
- 21 nowych rozjazdów;
- ok. 113 km torów.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Eurovia Palisander Wodociągi Miasta Krakowa Keller Soletanche Uponor PPI Chrobok PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję