REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Kończą się prace na linii Pisz – Ełk

Wczoraj pociągi wróciły na całą trasę Olsztyn – Ełk przez Pisz. Pasażerowie korzystają z przebudowanych i komfortowych peronów na odcinku Pisz – Ełk. PLK realizuje inwestycję w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Przystanek Pisz Wschód, fot. PKP PLK
Przystanek Pisz Wschód, fot. PKP PLK
Kończą się zasadnicze prace na trasie Pisz – Ełk. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwolił na powrót od 15 grudnia pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej na ostatnim odcinku prac: Pisz – Ełk realizowanego w ramach inwestycji obejmującej odcinek Szczytno – Ełk.

Nowy przystanek w regionie

Na stacjach i przystankach m.in. Stare Guty, Kaliszki, Biała Piska, Drygały, Bajtkowo, Pogorzel Wielka, Nowa Wieś Ełcka, Ełk Szyba Zachód mieszkańcy skorzystają z wygodnych, wyższych peronów, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Obiekty zaoferują oczekiwany standard, znany z odcinka Szczytno – Pisz. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.

Nowy przystanek Pisz Wschód zapewnia mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Łatwiejsza jest  podróż w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy domu. Jednokrawędziowy peron ma 120 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wykonawca wyremontował mosty kolejowe nad rzekami Pisą i Ełkiem. Jest także nowy tor na całej długości i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki którym pociągi sprawniej pojadą po mazurskiej linii. W kolejnych miesiącach realizowane będą prace na przejazdach kolejowo-drogowych.

Wygodniej i szybciej do mazurskich miejscowości


Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2 h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane-Nida oraz Pisz.

Inwestycja w liczbach:

– 1 nowy przystanek: Pisz Wschód;
– 4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;
– 14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;
– 99 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych;
– 9 przebudowanych mostów;
– 21 nowych rozjazdów;
– ok. 113 km torów.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA