Kończą się prace na linii Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego
PLK kończą prace na linii kolejowej nr 281 Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego. W ramach inwestycji powstały nowe perony na 7 stacjach i przystankach m.in.: Grabowno Wielkie, Krośnice i Milicz.
Pociągiem szybciej pojedziemy z Wrocławia do Krotoszyna
Po 10 marca linia zostanie otwarta dla ruchu towarowego, a od 25 marca planowane są pociągi pasażerskie. Pociągi z Wrocławia Głównego dojadą do Krotoszyna w ok. 1 h 50 min, do Milicza w półtorej godziny. Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. Są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz oświetlenie, a także przystosowane do obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowość linii – sprawniej może przejeżdżać większa liczba pociągów.
Towary z Dolnego Śląska sprawniej pojada po torach
Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju.
Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Grabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz. Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 19 przejazdów ma nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Na 12 przejazdach są zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i kamery.
Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.