REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Kolejny krok do budowy przystanku Radom Wschodni

9 lipca 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę nowych rozjazdów na stacji Radom. Wartość umowy to 29,5 mln zł netto. To kolejny krok do budowy przystanku Radom Wschodni.

 
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 29,5 mln zł (netto) na budowę nowych rozjazdów na stacji Radom. Inwestycja jest istotna dla zapewnienia sprawnego dojazdu do przystanku Radom Wschodni od strony stacji Radom, Warszawy i Dęblina. Wykonawcą zadania jest Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu.

– Cieszę się, że prace związane z budową nowego przystanku Radom Wschodni idą sprawnie. To ważna inwestycja, która mieszkańcom miasta przybliży kolej. Tylko w zeszłym roku, w ramach Krajowego Programu Kolejowego na polskiej sieci kolejowej przybyło 20 nowych przystanków. To realne zwiększenie dostępu do kolei, eliminacja wykluczenia komunikacyjnego w wielu miejscach kraju –
powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Podstawowy zakres inwestycji zostanie zrealizowany do końca października. Zamontowane zostaną dwa rozjazdy. Specjalny rozjazd łukowy zostanie dostarczony na plac budowy w gotowych blokach, co ułatwi i przyspieszy jego montaż. Zabudowa pozostałych rozjazdów, nastąpi w kolejnym etapie prac.

– W realizowanych projektach uwzględniamy potrzeby mieszkańców i zwiększamy dostępność kolei. Budowa nowego przystanku Radom Wschodni zapewni lepszą komunikację i możliwość łączenia różnych środków transportu. W mieście, poza przystankiem Radom Wschodni, mieszkańcy zyskają trzy dodatkowe przystanki. Kolej uzupełnia system komunikacyjny i zapewni lepsze dojazdy do pracy i szkoły oraz wyjazdy okazjonalne –
powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej na nowy przystanek Radom Wschodni. Peron wyspowy będzie zlokalizowany pod wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Żeromskiego. Schody ruchome i winda zostaną wybudowane przez miasto podczas przebudowy wiaduktu drogowego na ulicy Żeromskiego. Na przystanku będą mogły się zatrzymywać pociągi regionalne i dalekobieżne.

Kolej w Radomiu zmienia się dla pasażerów


Na stacji Radom zamontowany jest nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej. Dla podróżnych przygotowano 61 wyświetlaczy oraz infokiosków. Na wyświetlaczach podawane są informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów. Na infokioskach pasażer może odczytać aktualny rozkład jazdy. Dla sprawdzenia właściwej pracy urządzeń do sierpnia jest okres testów.

W ramach inwestycji między Warszawą a Radomiem zostaną wybudowane trzy nowe radomskie przystanki: Radom Stara Wola, Radom Brzustówka, Radom Gołębiów. Widać już zarys peronu przystanku Radom Stara Wola – wykonawca ustawił konstrukcje ścianek. Przygotowywany jest teren pod nowe tory.

Od Warki do Radomia budowany jest nowy drugi tor. Ułożone zostały szyny i podkłady na 22 kilometrowym odcinku. Gotowy jest już nowy most kolejowy nad Pilicą. Układane są nim tory. Między Czachówkiem a Warką położono tor na ponad 18 km odcinku. Na przystankach i stacjach budowane są nowe perony.

Przywrócenie jednotorowego ruchu na odcinku Warka – Radom planowane jest w grudniu 2020 roku. Zakończenie wszystkich prac na tym odcinku planowane jest w II połowie 2021 roku. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Martyn Jandula
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA