YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Kolejny etap prac w rejonie stacji Kraków Główny

Największa inwestycja kolejowa w stolicy Małopolski wkracza w kolejna fazę. Rozpoczyna się wymiana rozjazdów na stacji Kraków Główny. Niektóre pociągi od 18 kwietnia, pojadą zmienionymi trasami.



Kończy się pierwsza faza modernizacji torów do peronów stacji Kraków Główny. Wykonawca sprawdza te tory, które obsługiwać będą peron 5. Już 18 kwietnia powrócą na nie pociągi, a przebudowa linii średnicowej przejdzie w kolejną fazę.


Kluczowe prace


Od 18 kwietnia do 9 czerwca, w związku z montażem nowych rozjazdów na stacji Kraków Główny, tylko z dwóch krawędzi peronowych będą mogły odjeżdżać pociągi w kierunku Warszawy.

Niektóre pociągi pojadą objazdem z Krakowa Płaszowa, przez linię obwodową, z pominięciem stacji Kraków Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w porozumieniu z przewoźnikami, przygotowały przystanek tymczasowy Kraków Olsza, zlokalizowany w rejonie ul. Ptasiej (wejście od ul. Otwinowskiego). Będzie on obsługiwał pociągi regionalne, które pojadą objazdem.

Pasażerowie pociągów dalekobieżnych, które będą omijać stację Kraków Główny, będą odjeżdżać ze stacji Kraków Płaszów.


Zmiany w centrum Krakowa


Modernizacja krakowskiej linii średnicowej, postępuje na całym szlaku. Tak jest m.in. w ścisłym centrum Krakowa, gdzie rozbudowywany jest zabytkowy wiadukt, nad ul. Grzegórzecką. Wykonawca skończył prace konstrukcyjne, związane z budową sklepienia nowej części wiaduktu nad jezdnią w stronę ul. Dietla. 23 kwietnia wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu.
 
Prace budowlane przeniesione zostaną na jezdnię, biegnącą w stronę ronda Grzegórzeckiego. Ruch drogowy pomiędzy ul. Grzegórzecką a ul. Dietla zostanie przywrócony. Dla samochodów jadących w stronę ronda Grzegórzeckiego zostanie wyznaczony objazd przez ul. Starowiślną, Podgórską i Kotlarską. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać pod wiaduktem ok. kwartał. Później zostanie przywrócony ruch samochodowy w obu kierunkach.

Autor: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
PAM Amago Sitech Soletanche Keller Aarsleff Budimex MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję