YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Węzeł Częstochowa Jasna Góra oddany do ruchu
W sobotę, 15 lutego 2020 r. katowicki Oddział GDDKiA udostępnił kierowcom węzeł Częstochowa Jasna Górna na autostradzie A1. Tym samym GDDKiA dotrzymała obietnicy o oddaniu węzła w lutym 2020 r. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Europa Środkowo-Wschodnia z nowym rekordem inwestycyjnym
Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości w CEE wyniosła 14 mld EUR. To najlepszy rezultat w historii sektora w regionie.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Kolejny etap prac na „Wiedence”

Poróżni korzystają już z pierwszych efektów prac na „Wiedence”. Są nowe perony i tory na linii Zawiercie – Częstochowa. Teraz prace wkraczają w kolejny etap. Wartość projektu PKP Polskich Linii Kolejowych to 380 mln zł.



 Maszyna PUN, fot. PKP PLK
Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. W tym kierunku postępują prace. Od listopada pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa. Na tym odcinku podróżni korzystają z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Nowym torem poruszają się też pociągi między Porajem a Częstochową. Między stacjami są wygodne perony w Korwinowie i Częstochowie Raków. Ponadto w Częstochowie Raków remontowane jest przejście podziemne i zostaną zamontowane windy.

Maszyna, która szykuje dobre podróże

Wymienia tory i podkłady, jest przy tym szybka i precyzyjna. Maszyna PUN (czyli pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej) pracuje na modernizowanej „Wiedence”. Mechanizacja znacznie przyspiesza prace m.in. na odcinku Myszków – Poraj. PUN ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. Dzięki zastosowaniu najnowszej techniki robót, skraca się znacznie czas prac, z około trzech miesięcy do zaledwie ośmiu dni. W ten sposób zostanie ułożonych 14 kilometrów nowych torów.

Prace obejmą także przebudowę peronów na przystankach Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin oraz na stacji Poraj. Perony będą wyższe, antypoślizgowe, wyposażone w nowe wiaty, ławki, galoty informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Bezpieczeństwo zwiększy monitoring. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. PLK budują też nową nastawnię w stacji Poraj, nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Statystyka

W ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”, wymienionych zostanie 88 km torów i sieci trakcyjnej. Zrewitalizowane będą 34 obiekty inżynieryjne, w tym 20 mostów i 2 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo-drogowych. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Wartość zadania wynosi 380 mln zł. Finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 roku.


Tekst i zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Warbud DCS Soletanche Amiblue MPWiK Kraków Uponor PAM Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję