Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Kolejny etap prac na stacji Mielec

W lutym rozpoczął się kolejny etap prac na stacji Mielec. Powstanie nowy peron i przejście podziemne z windami. Prace prowadzone na stacji Mielec są elementem rewitalizacji trasy Mielec – Dębica.



 
W lutym wykonawca rozpoczyna kolejny etap robót na stacji Mielec - budowę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów. Już zakończono przebudowę jednej grupy torów oraz część przejścia podziemnego.

Wybudowany zostanie peron dwukrawędziowy. Obiekt będzie wyposażony w tablice informacyjne oraz systemem oznakowań i ścieżek naprowadzających dla osób niedowidzących. Będą wiaty, ławki oraz funkcjonalne oświetlenie.

Budowane przejście podziemne zastąpi kładkę nad torami i zapewni dojście do pociągów. Przejście połączy także osiedla położone po obu stronach linii kolejowej i zapewni mieszkańcom swobodną i bezpieczniejszą komunikację w pobliżu torów. Trzy windy ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dostępniejsza kolej – nowe możliwości podróży


PLK prowadzą reaktywację trasy Mielec – Dębica. Efektem prac jest udostępniony dla ruchu towarowego od września ubiegłego roku zmodernizowany odcinek toru Mielec – Kochanówka. Kontynuowana jest wymiana torów między Kochanówką a Dębicą. Roboty obejmują także sieć trakcyjną, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaawansowana jest przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków. Wyposażane będą w wiaty i ławki. Będzie zapewnione oświetlenie i czytelne oznakowanie. Gotowe konstrukcje peronów są także w Rzochowie, Kochanówce Pustków i w Pustyni.

W połowie 2021 roku zakończą się zasadnicze prace na trasie Mielec – Dębica. Linia będzie przygotowana do uruchomienia pociągów pasażerskich i towarowych. Dzięki inwestycji, po 12 latach na podkarpacką linię wrócą pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, m.in. na Lubelszczyznę.

Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.

Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Maria Głowacz




Reklamy
Geobrugg Keller Porr Optem GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję