YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA: Przejścia dla zwierząt to kosztowny wydatek
Budując sieć nowoczesnych dróg szybkiego ruchu polepsza się bezpieczeństwo. Nowe trasy bardzo często przecinają szlaki migracji dzikich zwierząt i aby umożliwić zwierzętom swobodę w przemieszczaniu, konieczna jest budowa przejść dla zwierząt. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Kolejne zmodernizowane pociągi dla PKP Intercity

PKP Intercity do końca 2018 r. odebrało 30 pierwszych wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu.



Sukcesywnie realizowana jest podpisana w 2017 roku i rozszerzona w październiku 2018 roku umowa o wartości 410 mln zł brutto na modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A. Stanowi ona element największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego. Wagony wyjadą na tory już w najbliższych tygodniach jako przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków 25AN4, których producentem jest także H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Ponadto instalowane są w nich wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

- Nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Nasza determinacja połączona z rzetelnością producenta dają niespodziewanie szybkie efekty. Pasażerowie z pewnością to doceniają, korzystając coraz chętniej z naszych usług –
mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce. Dostępne będą m.in. na trasach:
- Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),
- Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),
- Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście),
- Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wlkp.)
- Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.

- Modernizowane przez nas wagony zapewnią pasażerom komfortową i bezpieczną podróż. Modernizację wagonów wykonujemy wyprzedzając zakładany harmonogram prac –
mówi Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Modernizacja 90 wagonów przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektów „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” (P1) i „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” (P2). PKP Intercity podpisało umowy na realizację tych projektów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) w kwietniu 2018 roku (P1) i w czerwcu 2018 roku (P2). Pozyskane środki w kwocie 654 mln zł są elementem największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.

Autor: PKP Intercity S.A.





Reklamy
Soletanche MPWiK Kraków Keller DCS Uponor PAM Aarsleff Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję