


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Kolejne kilometry autostrady A1 dla kierowców
Od 17 grudnia 2021 roku wydłuży się odcinek wschodniej jezdni autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Południe.


Kierowcy podróżujący ze Śląska w kierunku Gdańska lub Warszawy będą mieli do dyspozycji całą szerokość jezdni na kolejnych czterech kilometrach trasy głównej między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód. Cały odcinek Tuszyn – Piotrków Trybunalski pełną funkcjonalność zyska przed końcem roku. Udostępnienie czterech kilometrów wschodniej jezdni A1 pomiędzy węzłami w Piotrkowie Trybunalskim umożliwi demontaż barier na jezdni zachodniej, po której kierowcy dotychczas jeździli w obu kierunkach. Uzupełnione zostanie też oznakowanie poziome. Do zakończenia robót będzie to nadal plac budowy, z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Przed końcem roku kierowcy będą mieli do dyspozycji całą szerokość jezdni w kierunku Katowic i dodatkowe łącznice węzła Piotrków Trybunalski Zachód.
Kolejne istotne zmiany na A1 jeszcze w tym roku
W tym samym czasie podobnych zmian należy spodziewać się na odcinku Kamieńsk – Radomsko. Na całym, blisko 17-kilometrowym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Takie rozwiązanie funkcjonuje już także na 7-kilometrowym odcinku Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego, a także na zachodniej jezdni (w kierunku Katowic) od granicy województw do Kruszyny na terenie woj. śląskiego. Także przed końcem roku udostępniona zostanie druga jezdnia od Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Na tym fragmencie kierowcy pojadą trzema pasami w kierunku Łodzi, a chwilę później także w stronę Katowic. Zatem jeszcze w tym roku kierowcy na A1 pomiędzy Tuszynem i obwodnicą Częstochowy zyskają łącznie blisko 56 kilometrów dwujezdniowej trasy, o trzech pasach ruchu w każdym kierunku.
Co z odcinkiem Piotrków – Kamieńsk?
Wszystko wskazuje na to, że przed końcem roku oddany zostanie pierwszy odcinek zachodniej jezdni między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Chodzi o niespełna trzy kilometry od węzła Piotrków Trybunalski Południe w kierunku Katowic. Na przyszły rok pozostanie więc do ukończenia jeszcze niespełna 22 km jezdni. Realizacja odcinka Piotrków Trybunalski – Kamieńsk zakończy się w III kw. 2022 roku. Tym samym autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Dofinansowanie ze środków UE
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/
Kolejne istotne zmiany na A1 jeszcze w tym roku
W tym samym czasie podobnych zmian należy spodziewać się na odcinku Kamieńsk – Radomsko. Na całym, blisko 17-kilometrowym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Takie rozwiązanie funkcjonuje już także na 7-kilometrowym odcinku Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego, a także na zachodniej jezdni (w kierunku Katowic) od granicy województw do Kruszyny na terenie woj. śląskiego. Także przed końcem roku udostępniona zostanie druga jezdnia od Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Na tym fragmencie kierowcy pojadą trzema pasami w kierunku Łodzi, a chwilę później także w stronę Katowic. Zatem jeszcze w tym roku kierowcy na A1 pomiędzy Tuszynem i obwodnicą Częstochowy zyskają łącznie blisko 56 kilometrów dwujezdniowej trasy, o trzech pasach ruchu w każdym kierunku.
Co z odcinkiem Piotrków – Kamieńsk?
Wszystko wskazuje na to, że przed końcem roku oddany zostanie pierwszy odcinek zachodniej jezdni między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Chodzi o niespełna trzy kilometry od węzła Piotrków Trybunalski Południe w kierunku Katowic. Na przyszły rok pozostanie więc do ukończenia jeszcze niespełna 22 km jezdni. Realizacja odcinka Piotrków Trybunalski – Kamieńsk zakończy się w III kw. 2022 roku. Tym samym autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Dofinansowanie ze środków UE
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.