YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Kolejna wideokonferencja ministrów transportu UE na temat skutków COVID-19


Wybrano ofertę na dobudowę pasa na A4
GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu jezdni prawej na istniejącym odcinku A4 od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej. [...]

Subaru Forester e-Boxer




Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym NOVKOL 2020, 2.12.2020 2020-12-02
[...]


Wszyscy potrzebujemy działania ze spokojem i rozwagą
Rozmowa z Dariuszem Blocherem, prezesem zarządu Budimeksu SA.[...]


Przyszłość transportu to ETA
Według danych zawartych w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowanym wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów robi zakupy online, co stanowi wzrost o 11% względem roku ubiegłego. Szybki, determinowany przez pandemię wzrost branży e-commerce stanowi wyzwanie dla operatorów logistycznych.[...]


PERI drukuje dom wielorodzinny w 3D w Niemczech
17 listopada 2020 r. w bawarskim Wallenhausen firma PERI GmbH ponownie drukuje budynek mieszkalny przy użyciu drukarki 3D do betonu.[...]



Kolejna wideokonferencja ministrów transportu UE na temat skutków COVID-19



4 czerwca br. odbyło się trzecie spotkanie ministrów ds. transportu UE zorganizowane w formie wideokonferencji. Ministrowie rozmawiali jak skutecznie odbudować sektor transportu po pandemii COVID-19. 

  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Było to trzecie spotkanie w formie wideokonferencji zorganizowane przez Prezydencję chorwacką w Radzie UE. Stronę polską reprezentowali wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel oraz wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Anna Moskwa.

W swoim wystąpieniu wiceminister Andrzej Bittel zaznaczył, że sektor transportu jest jednym z najbardziej dotkniętych pandemią obszarów gospodarki. Dlatego też zaapelował o podjęcie na poziomie UE dalszych działań na rzecz wsparcia odbudowy sektora transportu. Podkreślił także ogromną zasługę transportu drogowego w utrzymaniu łańcuchów dostaw towarów w tej sytuacji.

- W krótkim terminie należy wdrożyć na szczeblu Unii Europejskiej rozwiązania, które umożliwią przetrwanie przedsiębiorstw z branży transportowej i powrót do normalności całej europejskiej gospodarki, która w dużym stopniu zależy od sprawnego funkcjonowania transportu –
powiedział wiceminister Bittel.

Ministrowie rozmawiali również o inicjatywach i inwestycjach, które państwa członkowskie uważają za najpilniejsze dla osiągnięcia zrównoważonego i cyfrowego ożywienia transportu oraz zwiększenia odporności sektora transportowego na sytuacje kryzysowe. Analizowano najlepsze narzędzia do osiągnięcia tych celów, w tym koordynację środków na poziomie UE, pomoc państwa, prace legislacyjne UE w tym zakresie oraz wsparcie finansowe UE. Większość ministrów odniosła się również do opublikowanego w zeszłym tygodniu przez Komisję Europejską pakietu odbudowy unijnej gospodarki.

Z punktu widzenia Polski, istotna dla ożywienia gospodarki unijnej będzie również kontynuacja inwestycji infrastrukturalnych, w tym rozwój transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T oraz uelastycznienie zasad finansowania inwestycji ze środków europejskich.

Wiceminister Andrzej Bittel wraz z innymi ministrami państw regionu zaapelował także o zmianę podejścia do procedowanych przepisów regulujących funkcjonowanie międzynarodowego systemu transportu drogowego - Pakiet Mobilności I, który wprowadza liczne obostrzenia i zmniejsza efektywność organizacji przewozów, a niektóre z proponowanych zmian zagrażają realizacji celów Zielonego Ładu (strategii UE dotyczącej ochrony środowiska oraz przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym).

- Szereg zapisów Pakietu Mobilności I utrudni odbudowę sektora transportu po pandemii i z pewnością nie przyczyni się do zwiększenia jego odporności na nieprzewidziane kryzysy. Liczę na pilne przedstawienie przez Komisję Europejską oceny skutków oddziaływania tych przepisów. Jeszcze jest czas na zmianę podejścia, o co nieustająco apelujemy –
podkreślił A. Bittel.

Przed wideokonferencją ministrów ds. transportu UE, z inicjatywy ministra Andrzeja Adamczyka, ministrowie transportu Polski, Bułgarii, Litwy, Rumunii i Węgier skierowali do Adiny Vălean, Komisarz ds. Transportu list z konkretnymi postulatami wsparcia sektora transportu do podjęcia na poziomie UE.

- Liczę, że nasz głos zostanie wzięty pod uwagę i w wyniku dyskusji będą podjęte na poziomie UE dalsze, ambitne działania na rzecz rzeczywistego wsparcia odbudowy sektora transportu –
podsumował wystąpienie wiceminister A. Bittel.


Reklamy
PPI Chrobok Keller Luxo Palisander Eurovia Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Noe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję