YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności

Tagi - Kolej

Przepust kolejowy z rur z żywic poliestrowych CC-GRP Hobas »
Autor: Tomasz Filipek, HOBAS System Polska sp. z o.o.
2010-03-16
Ze względu na specyfikę prowadzenia tego typu inwestycji w kolejnictwie odwodnienie instalowane metodą wykopu otwartego należy do rzadkości. Metoda ta jest stosowana tylko w razie konieczności wymiany torów. W innych przypadkach, kiedy nieodzowne jest utrzymanie ruchu na linii, jedynym rozwiązaniem wydaje się być przecisk. Niezależnie od metody instalowania, rury HOBAS to znakomite rozwiązanie dla inwestycji kolejowych.

Kolej na… kolej! »
Autor: Bernarda Ambroża-Urbanek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2009-03-10
Ważne dla międzynarodowych przewozów bezpośrednie połączenie kolejowe przez granicę polsko-czeską w Międzylesiu uruchomiono w połowie grudnia 2008 r. Zakończono tym samym trwające 19 miesięcy prace na ok. 12-kilometrowym odcinku linii kolejowej CE-59. Wykonania projektu podjęła się jedna z największych fi rm budowlanych w Polsce – Skanska – wykonawca m.in. północnej Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia, obwodnicy Biecza, 65-kilometrowego odcinka autostrady A1 między Swarożynem i Nowymi Marzami oraz przebudowy drogi krajowej nr 4 między Pilznem i Ropczycami.

Stacja Słodowiec już otwarta »
Autor: mgr inż. Sebastian Bogaczyk, kierownik Budowy Stacji A-20 z Torami Odstawczymi, Mostostal Warszawa SA
2008-09-17
Po dwóch latach realizacji, pod koniec kwietnia 2008 r., I linia metra w Warszawie wydłużyła się o kolejne 1176 m, tj. o tunel B-20 i stację A-20 z torami odstawczymi.

Centralny odcinek II linii metra - Metro w Warszawie – odcinek bielański »
Autor: Anna Siedlecka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
2008-03-04
Końcowy odcinek linii metra w Warszawie jest usytuowany na terenie dzielnicy Bielany, w północno-zachodniej części miasta. Jego budowa jest traktowana jako jedna inwestycja, podzielona na trzy kontrakty budowlane. Każdy z nich realizuje inny generalny wykonawca. Pierwszy kontrakt obejmuje tunel szlakowy, oznaczony symbolem B20, prowadzący od stacji Marymont (oznaczonej symbolem A19) do stacji A20 Słodowiec wraz ze stacją Słodowiec.

Maglev – transport XXI wieku »
Autor: dr hab. inż. Kazimierz Kłosek, prof. nadzw
2008-01-08


Unikatowe rozwiązania techniczne w projekcie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego - Jedna z największych inwestycji transportowych Łodzi »
Autor: Anna Sikora, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne - współpraca Polimex-Mostostal SA
2007-11-14
Do tej pory technologia składania torowisk z gotowych prefabrykatów była znana głównie w Europie Zachodniej

Bezpodsypkowa konstrukcja nawierzchni szynowej - System podpór blokowych w otulinie – EBSSystem podpór blokowych w otulinie – EBS »
Autor: Joanna Wójciak, Tines Sp. z o.o.
2007-05-16
Pierwsza polska inwestycja, gdzie zastosowano system podpór blokowych EBS, to nawierzchnia wykonana podczas modernizacji tunelu średnicowego w Warszawie w układzie podmiejskim, który po generalnym remoncie nawierzchni eksploatowany jest z trzykrotnie większą prędkością pociągów

Wybrane zagadnienia analizy stateczności nasypów kolejowych »
Autor: Agnieszka Stopkowicz, Marek Cała, Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki, Wydział Górnictwa i Geoinżynierii AGH
2007-05-08


Krakowski Szybki Tramwaj - Najważniejszy projekt z zakresu transportu miejskiego w Krakowie »
Autor: Anna Biedrzycka
2007-03-21
Budimex Dromex SA realizuje najważniejszą obecnie inwestycję komunikacyjną w Krakowie – budowę ostatniego odcinka trasy szybkiego tramwaju. Cała linia o długości 11,8 km połączy południowe osiedla z centrum Krakowa i osiedlem Górka Narodowa w północno-zachodniej części miasta. Budowa jest realizowana etapami od 1999 r. w ramach projektu Krakowski Transport Miejski -Infrastruktura Szybkiego Tramwaju.

Jak budowano „Pl. Wilsona” - Stacja metra „Pl. Wilsona” jako przykład budowli podziemnej wykonywanej z uwzględnieniem nowoczesnej technologii betonu »
Autor: Łukasz Ledziński, Jan Pudysz, Rafał Gaca, Hydrobudowa-6 SA
2007-03-08
Stacja metra nie jest zwykłym obiektem budowlanym. Nie jest także zwykłym budynkiem infrastruktury komunalnej. W szerokim zakresie sfery budowlanej stanowi połączenie sztuki projektowej i sztuki wykonawczej najwyższych lotów. Projekty architektoniczny i konstrukcyjny wraz z technologią wykonania łączą się w jedno, tworząc nową jakość.

<< Poprzednia | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Następna >>



Reklamy
Palisander Luxo PPI Chrobok Noe Eurovia Geobrugg Keller Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję